Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@00:37:50 GMT

رضایت شهروندی، علاقه به تشیع را در شهر متجلی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۳۰۵

رضایت شهروندی، علاقه به تشیع را در شهر متجلی می‌کند

مدیریت شهری باید زمینه آسایش، آرامش و رضایت شهروندانی که متصف به پیروی از مولا امیرالمومنین(ع) هستند را فراهم کند تا روز به روز علقه و علاقه به اسلام و تشیع در مردم شهر تجلی بیشتری یابد.

به گزارش ایمنا، علیرضا نصراصفهانی، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری شهر و شهروندی ایران (ایمنا) قرار داده به لزوم توسعه فرهنگ غدیر در شهر اصفهان پرداخته است؛ یادداشت او را در ادامه می‌خوانید:

"امام علی (ع) که روز غدیر به عنوان ولی مردم معرفی می‌شود شخصیتی است که از تمامی فضیلت‌های انسانی به حد اتم و اکمل آن برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیستن آن حضرت همسطح با دیگر مردمان، برخورداری از علم و دانش، بهره‌مندی از شجاعت در حین برخورداری از محبت، مهربانی، تواضع و فروتنی، اسوه عدالت و عبادت، مدافع بیت‌المال و مستضعفان گوشه‌ای فضائلیست که امیر مؤمنان به آن متصف اند و تمامی این موارد می‌تواند الگویی برای تمامی ما مسئولان باشد.

اصفهان ما نیز همیشه تاریخ مفتخر به ولایتمداری بوده و شهروندان آن همواره تلاش کرده‌اند در این امر پیشتاز باشند و با برگزاری مراسم آئینی به اشکال مختلف این مسیر را هموار و به پیش ببرند اما در کنار این فضای تاریخی برای زنده نگه داشتن غدیر باید به سمت خلق و خوی غدیر آفرینان یعنی پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) رفت و با الگو قرار دادن آنها به سمت اصلاح جامعه در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی گام برداشت.

ما امروز نمی‌توانیم دم از غدیر بزنیم ولی زندگیمان غدیری نباشد؛ دم از نبی مکرم اسلام و امام علی (ع) بزنیم ولی از سیره نبوی و علوی دور باشیم و بوی وجودشان را در شهر استشمام نکنیم.

آداب ظاهری غدیر را با برگزاری مراسم متعدد به جا آورده و در آینده هم به جا خواهیم آورد اما تا زمانی که اخلاق و رفتار و گفتارمان تغییر نکند، صرفاً به امور ظاهری پرداخته شود و ثمره انجام عبادات در ما تجلی نکند، نمی‌توان امید به اصلاح جامعه داشت و مردم را دعوت به خیر و نیکی کرد.

امروز جامعه ما به جد نیازمند رفتار علوی است به گونه‌ای که هر کس وارد شهرمان شود از رفتار و سکنات مردم به تأثیر این فرهنگ بر رفتارمان پی ببرد.

یکی از وظایف مدیریت شهری با توجه به مأموریت‌های فرهنگی و اجتماعی که پذیرفته است، لذت بخش کردن فضای شهری برای زندگی امیدوارانه مردم است.

همه باید تلاش کنیم تا شرایط زیست بهتر برای مردم فراهم شده و همگان در این شهر احساس امنیت کنند و از هر گونه اقدام و رفتاری که منجر به بد شدن حال شهر و شهروندان شود، پرهیز کنیم.

مدیریت شهری در راستای وظایف بسیار سنگین و خطیر خود باید در کنار نصب نمادهای فاخر در شهر که بیانگر فضائل مطرح در فرهنگ علوی است، زمینه آسایش، آرامش و رضایت شهروندانی که متصف به پیروی از مولا امیرالمومنین (ع) هستند را فراهم کند تا روز به روز علقه و علاقه به اسلام و تشیع در مردم شهر تجلی بیشتری یابد."

کد خبر 437732

منبع: ایمنا

کلیدواژه: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان شورای شهر اصفهان حقوق شهروندی عید غدیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشت پلیس اصفهان دستبند طلای یک میلیاردی را به صاحب آن بازگرداند

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از بازگرداندن دستبند طلای یک میلیارد ریالی به دست صاحبش توسط نیروی گشت پلیس اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، رضا الوندی اظهار کرد: روز گذشته یکی از شهروندان با مراجعه به یکی از کارکنان معاونت فناوری ارتباطات و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان که در حال گشت‌زنی در مجموعه باغ غدیر شهر اصفهان بود، یک عدد دستبند طلای مفقود شده را به او تحویل می‌دهد و از همان زمان تلاش زیادی برای یافتن صاحب این دستبند انجام می‌شود.

وی افزود: جست‌وجو برای یافتن صاحب دستبند طلا ادامه داشت تا اینکه معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات فرماندهی انتظامی استان که برای سرکشی و دیدار با کارکنان این معاونت به مجموعه باغ غدیر آمده بود متوجه خانواده‌ای می‌شود که با آشفتگی مشغول جست‌وجو در قسمتی از پارک هستند و وقتی موضوع را جویا می‌شود آنها اعلام می‌کنند که یک عدد دستبند طلا به ارزش یک میلیارد ریال را گم کرده و از عصر در حال جست‌وجوی آن هستند، اما اثری از آن پیدا نکرده‌اند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: پس از شنیدن اظهارات این خانواده، آن‌ها به ایستگاه پلیس هدایت و با ارائه نشانی و مستندات لازم دستبند طلای خود را از دست مأموران پلیس دریافت کردند.

الوندی با بیان اینکه واحدهای گشت انتظامی در تمام ساعات شبانه روز به گشت‌زنی در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن گردشگری می‌پردازند، عنوان کرد: شهروندان و مسافران نوروزی برای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی مجموعه پلیس به مردم نظرات، پیشنهادات، انتقادات، تقدیر از عملکرد مأموران پلیس یا شکایت از آنان را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۷ اعلام کنند.

کد خبر 740028

دیگر خبرها

  • گشت پلیس اصفهان دستبند طلای یک میلیاردی را به صاحب آن بازگرداند
  • برگزاری محفل انس با قرآن در پارک غدیر یزد
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • پاسخ دادن به سوالات درباره رژیم صهیونیستی؛ شرط جدید آلمان برای اعطای حق شهروندی
  • لزوم ارتقای وضعیت رشت و جلب رضایت رشتوندان
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • ابراز علاقه شدید مردم ترکمنستان به این ستاره تیم ملی ایران
  • بورل: اتحادیه اروپا بر اساس منافع خود از کی‌یف حمایت می‌کند نه علاقه به مردم اوکراین