Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-16@20:08:15 GMT

افتتاح دو پایگاه اورژانس در سرکان و فرسفج

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۳۴۷

افتتاح دو پایگاه اورژانس در سرکان و فرسفج

مدیر اورژانس پیش‌بیمارستانی تویسرکان با اشاره به راه اندازی دو پایگاه در شهرهای سرکان و فرسفج گفت: امروز هفت پایگاه اورژانس در تویسرکان به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

فرشاد عبدالملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان از افتتاح دو پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرهای سرکان و فرسفج با حضور مسوولان خبر داد و اظهار کرد: ارائه خدمات در این دو پایگاه با جذب ۱۴ نیروی انسانی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس بنز ۳۱۵ به ارزش ۲ میلیارد تومان خریداری و ۷۰ میلیون تومان برای تجهیزات رفاهی پایگاه پیش‌بیمارستانی سرکان در نظر گرفته شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هفتمین پایگاه پیش‌بیمارستانی تویسرکان در شهر فرسفج  با به کارگیری هفت نیروی انسانی راه‌اندازی شد افزود: یک دستگاه آمبولانس تویوتاهایس به ارزش ۲ میلیاردد تومان برای پایگاه فرسفج اختصاص داده شد.

وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۷۰ میلیون تومان برای تهیه اقلام رفاهی پایگاه خاطرنشان کرد: این پایگاه موقعیت مناسبی برای پوشش پایگاه جاده‌ای ولاشجرد و میانده می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه ساختمان کنونی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی شهر سرکان از سوی شهرداری و شورای شهر و ساختمان اورژانس فرسفج از سوی بنیاد مسکن  به صورت استیجاری در اختیار اورژانس قرار داده شده است گفت:: کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اورژانس پیش بیمارستانی سرکان در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع درر ماه‌های آینده به زمین زده می‌شود.

وی اعتبار مورد نیاز برای احداث این پایگاه را بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: مقدمات کار احداث ساختمان پایگاه  پیش بیمارستانی اورژانس فرسفج نیز در حال انجام است.  

مدیر پیش‌بیمارستانی اورژانس شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه از ۱۴ نیروی انسانی پنج نفر از بومی تویسرکان است اضافه  کرد: جذب نیروی انسانی با مدرک تحصیلی پرستاری، هوشیاری و فوریت‌های پزشکی بوده که تنها پنج نفر از شهرستان متقاضی دارای این شرایط بودند.

وی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در شهر فرسفج اظهار کرد: با توجه به فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری و ترانزیتی بودن مسیر محور چهارخطه تویسرکان به کنگاور پایگاه اورژانس در این شهر فعال کردیم.  

عبدالملکی با اشاره به اینکه جمعیت سرکان به عنوان یک شهر گردشگری و توریست‌پذیر در ماه‌هایی چون فروردین و شهریور سه برابر می‌شود بیان کرد: بر همین اساس اورژانس این منطقه با هدف هر چه بهتر شدن ارائه خدمات افتتاح شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو پایگاه شهری و پنج پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای در این شهرستان به مردم خدمات ارائه می‌دهند افزود: ۹ دستگاه آمبولانس در اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان تویسرکان فعال است.
 
انتهای پیام/۸۹۰۱۰۰/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: اورژانس نیروی انسانی افتتاح تویسرکان پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی نیروی انسانی دو پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود

رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان از انجام ۸۳ هزار ماموریت توسط نیروهای فوریت‌های پزشکی خبر داد و گفت: پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، محمد رضا شکوهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه استان همدان دارای 72 پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای است، اظهار داشت: 66 پایگاه زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان و مابقی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اسدآباد است‌.

وی از فعالیت یک پایگاه اورژانس هوایی در همدان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 66 مصدوم و بیمار با بالگرد از شهرستان‌ها به مرکز استان منتقل شدند‌.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه همه خدمات اورژانس به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود، عنوان کرد: هزینه انتقال هر بیمار با بالگرد بیش از 100 میلیون تومان است که برای بیماران کاملا رایگان است.

شکوهی با بیان اینکه پارسال 310 هزار تماس با مرکز اورژانس ما گرفته شده که 70 هزار تماس منجر به اعزام شده است، گفت: 14 هزار  تماس هم مشاوره پزشکی دریافت کردند.

وی از انجام 83 هزار ماموریت توسط نیروهای فوریت‌های پزشکی خبر داد و اظهار داشت:  بیش از 10 درصد عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 150 هزار بیمار را به پراکز درمانی منتقل کردیم، تصریح کرد: متاسفانه بیش از 10 درصد  تماس‌ها مربوط به مزاحمت‌های تلفتی بوده که باعث می‌شود وقت همکاران ما تلف شود و خدمات رسانی به بیماران اورژانسی با تاخیر انجام شود.

شکوهی با تاکید بر اینکه کار ما تعطیلی ندارد و در تمام روزهای سال در آماده خدمات‌رسانی به بیماران هستیم، گفت: در طرح نوروزی امسال که از 24 اسفند تا 14 فروردین ماه بود، 16 هزار تماس با مرکز اورژانس گرفته شد که منجر به 4 هزار اعزام شد.

وی افزود: در این طرح علاوه بر نیروهای اورژانس سایر مراکز بهداشتی و درمانی هم درگیر بودند و خدمات را به مردم و مسافرین ارائه می‌کردند.

در این مدت همکاران ما 3 هزار کلرسنجی آب انجام دادند، 220 مرکز اقامتی بازرسی شد و بیش از 590 سامانه آبرسانی مورد بازرسی همکاران قرار گرفت.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در طرح نوروزی بیمارستان‌های ما آماده باش بودند و بیش از 120 هزار بیمار سرپایی ویزیت شدند. همچنین 6 هزار و 400 نفر در بخش بیمارستانها بستری شدند و بیش از 3 هزار مورد جراحی انجام شده است.

شکوهی با بیان اینکه بر اساس استانداردها باید در هر 40‌ کیلومتر باید پایگاه جاده‌ای داشته باشیم که داریم، تصریح کرد: در بخش شهری هنوز به استانداردها نرسیدیم و نیازمند احداث 20 پایگاه هستیم و پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی هستیم.

وی افزود: برای ساخت هر پایگاه اورژانس غیر از تامین زمین، به 3 میلیارد تومان نیاز داریم که فقط هزینه سازه است و ارتباطی به تجهیزات ندارد.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه 100 دستگاه آمبولانس در بخش پیش بیمارستانی داریم، گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 4 دستگاه موتورلانس هم داریم که از موتورلانس برای زمان ترافیک و دسترسی سریعتر به بیمار انجام می‌شود‌.

شکوهی با اشاره به اینکه 50 درصد آمبولانس‌های ما  از حد استاندارد خود بیشتر کار کردند، تصریح کرد: مردم اورژانس را با آژانس اشتباه نگیرند و برای انتقال هر بیمار خود با اورژانس تماس نگیرند.

وی افزود: ما بیماران را تریاژ می‌کنیم و فقط بیماران اورژانسی را به بیمارستان منتقل میکنیم. همه کسانی که در فوریت‌های پزشکی کار می‌کنند تکنسین و کارشناس فوریت‌های پزشکی هستند و مرتب دوره‌های بازآموزی برایشان برگزار می‌شود‌.

شکوهی از انعقاد تفاهمنامه با مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار دستگاه ثبت لرزه‌نگاری در استان‌ همدان راه‌اندازی شده که بر اساس آن در هر نقطه‌ای از ایران‌که زلزله اتفاق بیفتد متوجه آن می‌شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یک کشته و دو مصدوم در حادثه رانندگی محور خرمشهر_اهواز
  • تصادف در جاده گچساران_ بهبهان چهار کشته و مصدوم برجا گذاشت
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • هشدار اورژانس پیش بیمارستانی مشهد درباره مسمومیت با قارچ‌های سمی
  • عملکرد بهتر اورژانس تهران نسبت به سال گذشته
  • ۳ کشته و مصدوم در سانحه رانندگی در جاده پاتاوه_دهدشت
  • اجرای بیش از دو هزارو ۷۰۰ ماموریت اورژانس ۱۱۵ مشهد در ایام عید سعید فطر
  • قارچ سمی ۶ عضو خانواده نهاوندی را راهی بیمارستان کرد
  • اورژانس ۱۱۵ ندوشن آماده بهره برداری