Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@10:25:42 GMT

بیش از ۱۹.۵ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۵۳۳

بیش از ۱۹.۵ میلیون مبتلا به کرونا در جهان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، همچنین شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۹ میلیون و ۵۴۶ هزار و ۷۴۸ نفر رسیده و ۱۲ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۶۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا پنج میلیون و ۹۵ هزار و ۵۲۴ مبتلا، ۱۶۴ هزار و ۹۴ قربانی

۲. برزیل دو میلیون و ۹۶۷ هزار و ۶۴ مبتلا، ۹۹ هزار و ۷۰۲ قربانی

۳. هند دو میلیون و ۸۸ هزار و ۶۱۱ مبتلا، ۴۲ هزار و ۵۷۸ قربانی

۴. روسیه ۸۷۷ هزار و ۱۳۵ مبتلا، ۱۴ هزار و ۷۲۵ قربانی

۵. آفریقای جنوبی ۵۴۵ هزار و ۴۷۶ مبتلا، ۹۹۰۹ قربانی

۶. مکزیک ۴۶۹ هزار و ۴۰۷ مبتلا، ۵۱ هزار و ۳۱۱ قربانی

۷. پرو ۴۶۳ هزار و ۸۷۵ مبتلا، ۲۰ هزار و ۶۴۹ قربانی

۸. شیلی ۳۶۸ هزار و ۸۲۵ مبتلا، ۹۹۵۸ قربانی

۹. کلمبیا ۳۶۷ هزار و ۱۹۶ مبتلا، ۱۲ هزار و ۲۵۰ قربانی

۱۰. اسپانیا ۳۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۵۰۳ قربانی

بنابر این گزارش در حال حاضر سه کشور آمریکا، برزیل و هند به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم، تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید ۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند.

همچنین پس از ایالات متحده کشورهای برزیل، مکزیک، انگلیس و هند به ترتیب بیشترین شمار قربانیان این بیماری را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار ویروس کرونا ابتلا به کرونا کووید 19 مبتلایان آمار جهانی طرح ترافیک 99 کنکور 99 انفجار بیروت حزب کتائب لبنان محمود صارمی روز خبرنگار کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛مدیرکل انتقال خون اصفهان با گرامیداشت ۲۸ فروردین «روز جهانی هموفیلی» گفت: در اصفهان بیش از  هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که بدلیل نقص ژنتیک دارای کمبود فاکتور‌های انعقادی موسوم به «۸ و ۹» که علت اصلی خونریزی بالینی در آنهاست، مواجهند.


کیان دهراب پور افزود: سال گذشته ۱۵ هزار و ۵۵ واحد فرآورده رسوب «کرایو» از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شد که ۶ هزار و ۷۸۷ واحد (۴۵درصد) آن در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) به مصرف رسید و سایر فاکتور‌های موجود در این فراورده اعم از «ون ویلیبراند»، «فیبرینوژن»»فاکتور ۹» و... برای دیگر بیماری‌ها استفاده شد.


وی گفت: همچنین سال گذشته ۴۳ هزار و ۶۶۰ واحد «FFP» (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۸۴ واحد (۶ درصد) در بیمارستان سیدالشهدا (ع) برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتور‌های انعقادی به مصرف رسید.


هموفیلی نوعی بیماری خونریزی ارثی است که در آن فرد، فاقد پروتئینی به نام «فاکتور‌های لخته شدن» یا دارای مقدار کمی از آن است که بر به همین دلیل خون فرد مبتلا به این بیماری بدرستی لخته نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • ردپای ژنتیک در اختلال وسواس
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی