Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۲۵۳ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد یک‌هزار و ۶۴۸بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دردسرهای کرونایی که از ماه گذشته در استان مازندران همچنان تداوم دارد و مازندران روزهای قرمز کرونایی را پشت سر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استان که برای دومین بار است شرایط قرمز کرونایی را پشت سر گذاشته زنگ خطر وضعیت قرمر کرونایی در آن از تعطیلات عید فطر به صدا درآمد و طی این مدت شاهد حضور مسافران در استان بودیم و البته در کنار آن گزارش های میدانی از وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز حاکی از عادی‌سازی این ویروس در میان مردم بود به‌طوری‌که بسیاری از مردم حتی استفاده از ماسک را نیز به فراموشی سپردند.

طی نیمه دوم تیر ماه امسال تاکنون و باتوجه به شرایط قرمز کرونایی و در کنار آن تکمیل تخت‌های بیمارستانی آژیر قرمز کرونایی به صدا درآمد و از آن زمان تاکنون همچنان روزهای پر از نگرانی را پشت سر می‌گذاریم.

در کنار اینکه مردم مازندران این روزها شرایط پر از نگرانی را تجربه می‌کنند جاده‌های استان پایان هفته پر از مسافرانی است که بدون توجه به این مسائل راهی جاده‌ها شدند بدون اینکه بدانند با این کارشان جان چه تعداد را در خطر قرار می‌دهند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۲۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۶۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۱۳۳۹ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری از طریق استفاده از ماسک، شست‌وشوی مستمر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع است.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته 30 بیمار جدید بستری و 41 بیمار هم  ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۵۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۲۵۳ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد یک‌هزار و ۶۴۸بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی مازندران بیمارستان ها ۲۴ ساعت گذشته قرمز کرونایی بستری هستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه با هم برای جوانی جمعیت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، روایت گزارش چشم و چراغ این هفته، متولدان سال ۱۴۰۲ است. آمار‌ها از تولد ۲۳ هزار نوزاد در سال گذشته در استان یزد حکایت دارد، آماری که نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش روبرو بوده است.

یکی از ارگان‌های تاثیر گذار برای افزایش جمعیت و اجرای قانون جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی است. آنگونه که رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد می‌گوید: نرخ ولادت در سال ۹۵، ۲/۶ بود، عددی که در سال ۹۹ به ۱/۹۹ رسید.

دکتر هاشمی افزود: پس از ابلاغ قانونی جوانی جمعیت در سال ۱۴۰۰، در استان یزد ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به ریاست استاندار وبه دنبال آن در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد، روند کاهشی ولادت متوقف و در سال گذشته نرخ ولادت در استان یزد به عدد ۲ رسید.

وی ادامه داد: راه اندازی کلینک‌های مشاوره، ارائه خدمات درمانی رایگان به مادران باردار، فعالیت مرکز مردمی نفس (مرکز نجات فرزندان سقط)، تولید محتوای فرهنگی و بسته‌های آموزشی و راه اندازی ۳۴ مهدکودک در مراکز علوم پزشکی برای ارائه خدمات به مادران شاغل از جمله اقداماتی است که در یکسال گذشته انجام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برپایی بیمارستان صحرایی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید
  • تخصیص بودجه برای بیمارستان ماهفروجک از نیازها است
  • جدیدترین رتبه دانشگاه‌ها در رتبه بندی موضوعی کیو اس ۲۰۲۴
  • همه با هم برای جوانی جمعیت