Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی‌محمد غلامی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی در دولت تدبیر و امید به ۹۹ و پنج دهم درصد در سال تحصیلی گذشته افزایش یافته‌است.

وی ادامه داد: افزایش پوشش تحصیلی دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با تلاش کارکنان، بهره‌گیری افراد از آموزش و حقوق اولیه خود در جامعه محقق شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: این استان در زمینه پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی رتبه سوم را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌ است.

غلامی، پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش این استان را ۷۶ درصد عنوان کرد و گفت: پوشش تحصیلی دانش آموزان دوره پیش دبستانی استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۵۰ درصد بوده‌ است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: متوسط پوشش تحصیلی دوره پیش دبستانی در سطح کشور حدود ۷۴ و ۲ دهم درصد است.

غلامی گفت: افزایش اعتقاد والدین به حضور دانش آموزان در دوره پیش دبستانی و تاثیر آن در تحصیل و موفقیت مراحل بعدی تحصیل از جمله عوامل افزایش استقبال از دوره پیش دبستانی در استان مرکزی بوده‌ است.

وی کمبود نیروی آموزشی در دوره ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: چهار هزار و ۸۲۹ کلاس درس در یک‌هزار و ۱۴۹ مدرسه ابتدایی در این استان وجود دارد که بیش از سه هزار معلم برای این کلاس‌ها وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نیروی آموزشی مورد نیاز بقیه کلاس‌های دوره ابتدایی آموزش و پرورش این استان، از طریق معلمان حق التدریس، بهره گیری از شیفت مخالف نیروهای آموزشی موظفی، مربیان پیش دبستانی، سرباز معلمان و آموزشیاران نهضت سواد آموزی که از شرایط اولیه تدریس برخوردار هستند بهره‌گیری می‌شود.

۲۳۴ هزار و ۸۳۴ دانش‌آموز در ۲ هزار و ۳۶۹ مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند.

برچسب‌ها پیش دبستانی مدارس اراک استان مرکزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیش دبستانی مدارس اراک استان مرکزی پیش دبستانی مدارس اراک استان مرکزی دوره ابتدایی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استان مرکزی پوشش تحصیلی دوره دوره پیش دبستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است

به گزارش خبرنگار مهر، محمود مشکی صبح سه شنبه در همایش تخصصی مدیران مدارس متوسطه دوره اول ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: تقویت خود آگاهی دانش آموزان در دوره اول متوسطه ضروری است و باید دانش والدین را باید نسبت به زوایای مختلف هدایت تحصیلی افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی برنامه ها در این دوره تحصیلی باید به سمتی حرکت کند که دانش آموزان به خودآگاهی، خودشناسی و محیط شناسی برسند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر اینکه اگر خودشناسی در دوره اول متوسطه اتفاق بیافتد، دوره آرامش بعدی اثر بخش خواهد بود، افزود: طراحی مسیر زندگی در دو سال آخر متوسطه اول روی می دهد.

مشکی گفت: باید با برنامه ریزی درست علاقه دانش آموزان را پیدا کرده و زمینه بالفعل شدن استعدادهایشان را فراهم کنیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش اردبیل تغییر نگرش در مدیران مدارس دوره اول و دوم را یادآور شد و بیان کرد: تغییر نگرش در مدیران باید به گونه ای اتفاق بیافتد که نگاهشان نسبت به هدایت تحصیلی نزدیک به هم و اقداماتشان مکمل یکدیگر باشد.

مشکی گفت: هدایت تحصیلی یک فرآیند است به طوریکه پایه نهم برای دانش آموزان دوره اول متوسطه از یک سو پایان و از سوی دیگر آغاز یک انتخاب است.

کد خبر 6086356

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟
  • بیش از ۹۵۰ نفر در دوره‌های مختلف تحصیلی سوادآموزی بوشهر جذب شده‌اند