Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-25@00:34:02 GMT

مکرون در ویرانه های بیروت به دنبال چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۶۴۴

مکرون در ویرانه های بیروت به دنبال چیست؟

رویداد۲۴ گویا مکرون هنوز تصور می‌کند لبنان مستعمره فرانسه است که با وجود ناتوانی در پاسخ به معترضان کشورش، به بیروت آمده و اعطای کمک‌های بین‌المللی را منوط به اصلاحات سیاسی کرده است!
رئیس جمهوری فرانسه با تعیین ضرب‌الاجل تا اول سپتامبر، وقیحانه مدعی شده است که در صورت عدم وقوع اصلاحات، شخصاً مسؤولیت سیاسی اجرای اصلاحات را برعهده می‌گیرد!
برای پاسخ به چرایی این رفتار باید کمی به عقب‌تر یعنی فروردین سال ۹۶ برگردیم؛ زمانی که لبنانی‌ها خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی بعد از وقفه‌ای چهارساله آماده می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آن زمان نیز لبنان با مشکلات سنگین اقتصادی و بدهی ۱۰۰ میلیارد دلاری در آستانه ورشکستگی بود. «سعد حریری» نخست وزیر وقت لبنان در آن زمان با برگزاری یک کنفرانس بین المللی با عنوان «سیدر ۱» به میزبانی فرانسه، در صدد جلب کمک‌های بین‌المللی به منظور گذر از این بحران بر آمد.
حریری در این کنفرانس به رأی دهندگان لبنانی گفت که آرای شما در انتخابات پیش رو به صورت مستقیم در نقد شدن وعده مالی بین‌المللی مطرح شده در این کنفرانس، نقش خواهد داشت!
این کمک‌ها با توجه به وعده‌های کشور‌ها و نهاد‌های مختلف، مجموعاً به ارزش ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در کنار بخشودگی بخشی از بدهی‌های سر رسید شده لبنان برآورد شد، اما چون منوط به انتخاب جریان غربگرا از سوی مردم شده بود، هیچگاه عملیاتی نشد.
مردم لبنان انتخاب خود را کردند و انتخابات به پیروزی قاطع گروه‌های سیاسی همراه با مقاومت منتهی شد، اما گروه‌های هم‌سو با محور ضدمقاومت، علناً اعلام کردند که مردم تاوان این انتخاب را خواهند داد.
پس از تشکیل پارلمان و دولت جدید، نه تنها این وعده‌های مالی روی کاغذ ماند، بلکه تحریم‌های همه جانبه بانکی به بهانه مسدود کردن دسترسی‌های مالی حزب‌الله و ویرانی معیشت مردم این کشور آغاز شد.
در کنار تشدید این فشارها، جریان‌های فاسد و شکست خورده انتخابات با سوء استفاده از اعتراضات متراکم مردم، دولت را متهم به ناکارآمدی و فساد کردند و با تحریک مردم دست به آشوب خیابانی زدند.
حریری برای فرار از پاسخگویی استعفا کرد تا مسیر را برای تکمیل پازل بعدی یعنی انحلال مجلس فراهم کند. رویایی که با هوشمندی پارلمان محقق نشد و نخست‌وزیر جدید سریعاً انتخاب شد.
اکنون با انفجار بیروت، زمان به نقطه صفر بازگشته است و مکرون بار دیگر در نقش منجی ظاهر شده، پمپئو با حریری تماس گرفته و وعده کمک داده، صهیونیست‌ها پرچم لبنان را در تل‌آویو به اهتزاز در آورده و رژیم سعودی نقش خود را در بازسازی لبنان پس از جنگ‌های داخلی یادآوری کرده است!
مکرون شرط کمک‌های بین‌المللی را اصلاحات سیاسی دانسته و گفته؛ اجازه نخواهد داد دست مفسدان به این کمک‌ها برسد. اصلاحاتی که حذف حزب‌الله از صحنه سیاسی لبنان و خلع سلاح مقاومت، هدف نهایی آن است.
حال، پازل بعدی این سناریو چیست؟ موضع‌گیری دیشب سیدحسن نصرالله به طور قطع، سخنانی تاریخی خواهد بود که می‌تواند مسیر پاسخگویی به بسیاری از سوالات بدون پاسخ را هموار کرده و راهبرد مقاومت را در قبال شرایط پیش روی لبنان ترسیم کند. منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مکرون بیروت انفجار بیروت بین المللی کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بیروت، امروز جمعی از شخصیت‌های دینی اردوگاه‌های فلسطینی درلبنان با تجمع در برابر دفتر منطقه‌ای این نهاد رسمی سازمان ملل در بیروت، خواستار تغییر عملکرد آنروا در اردوگاه‌های فلسطینی شدند.
آوارگان فلسطینی تاکید می‌کنند مدیریت جدید آنروا کارمندان فلسطینی طرفدار مقاومت را از این آژانس اخراج می‌کند و بدنبال اطلاعاتی درباره آوارگان فلسطینی است که می‌تواند تامین کننده خواست سازمان‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی باشد.
محمود الصدیق، رئیس هیئت علمای فلسطین در لبنان، خواستار بازنگری جدی درعملکرد آنروا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات:
شیخ علی یوسف - از علمای فلسطین
شیخ بسام کاید - از علمای فلسطین
شیخ محمود الصدیق - رئیس هیئت علمای فلسطین

دیگر خبرها

  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • (ویدئو) امانوئل مکرون پا به توپ شد
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • اعتراض آوارگان فلسطینی به سیاست‌های آنروا
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • بورل اوضاع غزه بدتر از ویرانه‌های آلمان در جنگ جهانی
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است