Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@22:06:40 GMT

مالک نیترات آمونیوم منفجرشده در بیروت پیدا شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۶۵۸

سخنگوی یک شرکت ویژه ساخت مواد منفجره در کشور موزامبیک اعلام کرد: بار نیترات آمونیومی که منجر به انفجار در بندر بیروت بود، مربوط به شرکت ما بود که از گرجستان به سمت موزامبیک می‌آمد اما این بار نرسید.

وی به شبکه «سی ان ان» عربی گفت: این بار ویژه ساخت مواد منفجره برای شرکت‌های معدن در موزامبیک بود که حدود هفت سال پیش در بندر بیروت مصادره و توقیف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از مدت نگهداری این بار در بندر بیروت ابراز تعجب کرد و گفت: این ماده‌ای نیست که بتوان بدون هیچ استفاده از آن، آن را نگه داشت. ماده مذکور بسیار خطرناک است و انتقال آن باید بر اساس استاندارهای دقیق حمل و نقل انجام شود. این ماده‌ای بسیاری خطرناک و اکسیده شونده است که برای تولید مواد منفجره از آن استفاده می‌شود. مانند باروت نیست... باروت پایدارتر از این ماده است.

انفجار مهیب سه‌شنبه هفته گذشته در بندر بیروت تا کنون جان ۱۵۴ نفر را گرفته و تعداد مجروحان به بیش از ۵۰۰۰ نفر رسیده؛ علاوه اینکه تعدادی نیز مفقود هستند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله جمعه (دیروز) در سخنرانی خود اعلام کرد:«این که گفته شود انفجار بیروت ناشی از مخازن تسلیحاتی و انبارهای موشکی حزب‌الله است، نهایت ظلم و جنایت در حق ماست. ما قاطعانه و با جدیت وجود هرگونه موشک یا مواد [منفجره] متعلق به ما در بندر بیروت چه در گذشته و چه در حال حاضر را تکذیب می‌کنیم».

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: گرجستان معدن حمل و نقل حمل و نقل سید حسن نصرالله گرجستان معدن بیروت بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف گازوئیل قاچاق در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سرهنگ عباس عرب گفت: ماموران یگان امداد شهرستان سمنان در راستای طرح مقابله با قاچاق سوخت، حین گشت زنی در کمربندی به یک دستگاه پژو پارس که در حال پارک کردن کنار تعویض روغنی بود مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بررسی محل متوجه شدند مالک تعویض روغنی در داخل مغازه و محوطه گاراژ  ۴۸۰ لیتر سوخت گازوئیل قاچاق ذخیره کرده است.
در این رابطه پرونده تشکیل و مالک تعویض روغنی تحت پیگرد قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید/ چطور هندوانه غیرسالم را تشخیص بدهیم؟
  • داد و بیداد خنده‌دار پدر دانش آموز بخاطر تکلیف سخت معلم
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • افزایش ۲۱ درصدی دستگیری متهمان مواد مخدر در خراسان شمالی
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان