Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدبان حقوق بشر درباره برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح برای تعیین سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان گفت که آزادی این زندانیان نمی‌تواند صلح را در افغانستان برقرار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «پاتریشا گاسمن» مسئول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر گفت که تصمیم لویه‌جرگه مشورتی صلح برای آزادی 400 زندانی طالبان نیز نمی‌تواند صلح را در افغانستان تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توافقنامه صلح آمریکا و طالبان در قطر گفت: همانظور که توافقنامه قطر نتوانست صلح را در افغانستان تامین کند، لویه‌جرگه نیز نمی‌تواند منجر به برقراری صلح شود.

گاسمن افزود که جنگ بدلیل تخطی‌ها تشدید شده، مردم در این جنگ فرزندانشان را از دست داده‌اند، زمین‌های آن‌ها غصب شده و توسط نیروهای طرفدار دولت و طالبان اذیت شده و رنج برده‌اند.

مسئول بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر ادامه داد: سیاستمدارانی مانند «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان اکنون صدای خود را برای حمایت حقوق بشر بلند کرده‌اند تا حمایت مردم را برای بقای قدرت خود جلب کنند اما وقتی که آنها در قدرت بودند برای حقوق بشر چه کردند؟

لویه جرگه و کلاف سردرگم صلح؛ آیا دولت افغانستان بدنبال آزادی طالبان است؟لویه جرگه ضامن بقای دولت کنونی افغانستان/مخالفان و موافقان چه می‌گویند؟گفتگوی اختصاصی| انجمن حقوقدانان افغانستان: لویه‌جرگه مشورتی صلح جایگاهی در قانون اساسی ندارداعتراف رئیس تیم مذاکره‌کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه‌جرگه

وی با انتقاد از کارنامه «عبدالرب رسول سیاف» رئیس شورای حراست و ثبات نیز به «رادیو آزادی» گفت: از یک لویه‌جرگه که سیاف در آن جایگاه مهمی دارد و از او تمجید می‌شود شما چگونه می‌توانید انتظار احترام به حقوق بشر را داشته باشید. برای آوردن صلح پایدار به یک تعهد جدی نسبت به حقوق بشر و تامین عدالت و حسابدهی نیاز است.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" بیشتر بخوانید... تصمیم‌گیری برای آزادی هر زندانی طالبان در لویه‌جرگه چند دلار هزینه دارد؟ مصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان است مخالفت‌ها با برگزاری لویه‌جرگه؛ آمریکا نتیجه را مشخص می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... تصمیم‌گیری برای آزادی هر زندانی طالبان در لویه‌جرگه چند دلار هزینه دارد؟ مصاحبه| دیپلمات سابق افغان: برگزاری لویه جرگه خلاف قانون اساسی افغانستان است مخالفت‌ها با برگزاری لویه‌جرگه؛ آمریکا نتیجه را مشخص می‌کند واژه های کاربردی مرتبط طالبان اخبار "افغانستان" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید ۳ فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است ۴ سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند ۵ حمله خمپاره‌ای به محل تجمع داعش در سامراء ۶ آتش‌سوزی گسترده در یک منطقه صعب‌العبور در لبنان ۷ لبنان|اقدامات قضایی جدید درباره انفجار بیروت؛ چند مسئول دیگر بازداشت شدند ۸ استقبال وزیر خارجه لبنان از سخنان دبیرکل حزب الله مهمترین اخبار بین الملل سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری تظاهرات آمریکایی‌ها در شهر پورتلند/ معترضان به مرکز پلیس حمله کردند لبنان|اقدامات قضایی جدید درباره انفجار بیروت؛ چند مسئول دیگر بازداشت شدند مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی به مناسبت عید غدیر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان برگزاری لویه جرگه دیدبان حقوق بشر زندانی طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در نشست کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان با بیان این مطلب که در سال ۱۴۰۲ مجموعا ۱۷ هزار و ۹۹۱ مورد از قرار‌ها و آراء مرتبط با کاهش جمعیت کیفری زندانیان بوده است، گفت: این آرا قضائی شامل ۶۵۳ مورد آزادی مشروط، ۲ هزار و ۸۸۰ فقره قرار تعلیق تعقیب و ۴۹۶ مورد قرار تعویق صدور حکم بوده است.

وی افزود: قضات کرمانی یک هزار و ۲۶۵ مورد تعلیق مجازات، ۷ هزار و ۵۵۲ مورد استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، دوره مراقبت و محرومیت از حقوق اجتماعی، ۳۵۳ مورد نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی را در آراء قضائی خود صادر کردند. 
وی کاهش جمعیت کیفری زندانیان را از اهداف مهم دستگاه قضائی استان در سال پیش رو برشمرد و اظهار کرد :طی یک سال اخیر رؤسا، دادستان‌ها و قضات سراسر استان به صورت مستمر از زندان‌های استان سرکشی کردند و بیش از ۲ هزار و ۵۷۶ مورد بازدید از زندان در جهت رفع مشکلات احتمالی زندانیان انجام می شود.
رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: در راستای حفظ حقوق شهروندی بازدید از کانون اصلاح و تربیت توسط قضات ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و بررسی مشکلات آنها از نزدیک نیز در دستور کار دستگاه قضائی قرار دارد. 
وی از برگزاری مستمر جلسات ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد و گفت: در ۱۲ ماهه سال گذشته تعداد ۳۰۶ نفر با حمایت‌های مالی ستاد دیه و تعداد ۵۲ نفر با پیگری‌ها و حمایت مالی انجمن حمایت از زندانیان کرمان از زندان آزاد شدند.
حجت‌الاسلام حمیدی ضمن رضایت از عملکرد شورا‌های حل اختلاف زندان‌ها اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۴ هزار و ۲۵۷ فقره پرونده جهت صلح و سازش به شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان‌ها وارد شد که ۴ هزار و ۱۸۷ فقره مختومه و از این تعداد ۳ هزار و ۳۱۷ مورد با مصالحه خاتمه یافت که در مجموع آزادی یک هزار و ۷۳ نفر به همراه داشته است. 
وی از دیگر اقدامات دستگاه قضائی استان در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان را رسیدگی به تعداد یک هزار و ۴۴۸ فقره دادخواست تعدیل و تقسط مهریه و آزادی تعداد ۳۰۱ نفر از محکومین نام برد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که در زندان اصل بر دادرسی الکترونیک است. مگر در مواردی که حضور فیزیکی مددجو در دادگاه ضرورت داشته باشد، گفت: بر این اساس بایستی دادرسی الکترونیک در زندان‌ها به بیش از ۹۵ درصد برسد تا اعزام و بدرقه از زندان به حداقل ممکن برسد و همچنین لازم است مرخصی زندانیان ساماندهی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • کمک ۴۰ میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان نیازمند در بهشهر
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • فروش مدال قهرمان کوراش جهان برای آزادی زندانیان اسفراین
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است
  • تهران به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان است
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • مقام طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل دفاع مشروع بود