Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@08:29:14 GMT

پدرم ۲ هفته قبل تهدید به ترور شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۷۴۹

پدرم ۲ هفته قبل تهدید به ترور شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «خالد الجبری» پسر سعد الجبری یکی از افسران اطلاعاتی سابق عربستان سعودی که از ترس حذف فیزیکی، به کانادا گریخته است اعلام کرد که پدرش ۲ هفته قبل تهدید به ترور شده بود.

وی افزود: خانواده من با یک حمله تروریستی غیر قانونی فرامرزی رو به رو است. برخی افراد تلاش می کنند پدر من را ترور کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمر و ساره خواهر و برادر من نیز در عربستان به عنوان گروگان تحت بازداشت قرار دارند.

خالد الجبری بیان کرد: سرویس های اطلاعاتی کانادا و آمریکا در جریان تهدیدات ۲ هفته قبل علیه پدر من هستند.

وی افزود: پدر من طی ۳ سال گذشته تلاش کرد از طریق راه های قانونی و دیپلماتیک به نوعی توافق با دولت عربستان سعودی برسد اما این تلاش ها ناکام ماند و در نهایت علیه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان شکایت کرد.

روز گذشته اخباری منتشر شد که بر اساس آن، ولیعهد عربستان گروهی را برای قتل الجبری به کانادا اعزام کرده است.

در دادنامه ۱۰۶ صفحه‌ای که دادگاهی در آمریکا منتشر کرده، گفته شده که «محمدبن سلمان» در تلاش برای ترور «سعدالجبری» ۳۹ ساله، مقیم کانادا و عضو سابق دستگاه امنیتی عربستان است.

از سوی دیگر «بیل بلر» وزیر امنیت عمومی کانادا نیز اگرچه نامی از الجبری نبرده است، اما تاکید کرده که دولت کانادا از اقدام برخی بازیگران خارجی که ساکنان کانادا را تهدید می‌کنند، مطلع است و این اقدام غیرقابل قبول است.

الجبری که شهروند دو تابعیتی عربستان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۷ از عربستان خارج شد و ابتدا به ترکیه و در حال حاضر در تورنتو کانادا ساکن است. ولیعهد عربستان تا کنون به صورت غیرمستقیم پیام‌های هشدار آمیزی برای او ارسال کرده و الجبری نیز در ارتباط با این پیام‌ها در دادگاهی در آمریکا شکایت کرده است.

کد خبر 4993435 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: عربستان سعودی سعد الجبری محمد بن سلمان ایالات متحده آمریکا لبنان رژیم صهیونیستی عراق انفجار بیروت ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی روسیه ایران فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد،‌ درحالیکه همزمان با سفر موفقیت آمیز «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان، آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های خود را تقویت مناسبات دو کشور همسایه، دولت اسلام آباد را از خطر تحریم احتمالی آگاه ساخت، بسیاری از کارشناسان، اندیشمندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی این کشور این رویکرد را محکوم کردند.
«علامه عارف واحدی» دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان در پیامی اعلام کرد: تهدیدات دولت اسلام آباد از سوی آمریکا همزمان با امضای تفاهم‌نامه‌های تجاری میان ایران و پاکستان را به شدت محکوم می‌کنیم.
وی افزود: مردم پاکستان از دولت خود توقع دارند قاطعانه در مقابل این رویکرد آمریکا ایستاده و منافع ملی پاکستان را در اولویت قرار دهند.
«ملیحه لودهی» نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل نیز در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره روابط ایران و پاکستان گفت: این موضوع که روابط خوب ایران و پاکستان مطابق با منافع آمریکا نیست، هیچ اهمیتی ندارد.
وی با تاکید بر اهمیت سفر موفق رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان افزود: روابط دولت اسلام آباد با کشور‌های همسایه باید مطابق با منافع ملی باشد.
همچنین بسیاری دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی در پاکستان در پست‌هایی این رویکرد تکراری آمریکا مبنی بر سنگ اندازی در روابط ایران و پاکستان را محکوم کرده و خواستار موضع قاطع دولتمردان اسلام آباد شدند.
گفتنی است پس از امضای ۸ سند همکاری میان ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف از جمله حوزه تجاری در جریان سفر آقای رئیسی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی پیرامون این تفاهم‌نامه‌ها گفت: کشور‌های علاقه‌مند به توسعه روابط تجاری با ایران باید خطر تحریم‌های اقتصادی را نیز در نظر بگیرند.

 

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • چرا چین یک تهدید برای آمریکا به شمار می‌آید؟ + فیلم
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • سرکنسول جدید عربستان در مشهد تعیین شد
  • درباره اولین شهید ترور جمهوری اسلامی ایران
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه