Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@09:28:28 GMT

اعتیاد به قرص نتیجه مصرف بدون مشورت

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۷۸۹

اعتیاد به قرص نتیجه مصرف بدون مشورت

صفاتیان تحلیلگر اعتیاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مصرف خود سرانه قرص b۲ یا همان بوپرنورفین گفت: معمولا از قرص b۲ (بوپرنورفین) برای ترک اعتیاد به مواد مخدری مانند هروئین و تریاک استفاده می‌شود که مصرف خود سرانه این دارو موجب سوء مصرف خواهد شد و در نهایت، اعتیاد به این قرص با دوز‌های بالا و مواد مخدر دیگر برای فرد باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرص بوپرنورفین یا b۲ برای کسانی که مصرف کننده شیشه و مواد صنعتی دیگر و به دنبال ترک اعتیاد هستند، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون اثرات سنگینی برای فرد خواهد داشت. این دارو از ماده اصلی تبائین که از خشاش است، گرفته می‌شود و با مواد صنعتی منافات دارد.

این تحلیلگر اعتیاد با بیان اینکه عدم مشورت با پزشک موجب وابستگی شدید خواهد شد، گفت: زمانی که پزشک این دارو را تجویز می‌کند، براساس معیار‌های مختلف، دوز دارویی مشخصی را برای فرد تنظیم می‌کند و بعد از مدتی این دارو را کاهش و سپس قطع می‌کند. این را باید دانست که حتی با مشورت پزشک هم ممکن است نتیجه قطعی حاصل نشود.

وی ادامه داد: قرص b۲ (بوپرنورفین) در دوز‌های ۸ دهم میلی گرمی و ۲ دهم میلی گرمی وجود دارد. زمانی که شخص خود سرانه شروع به سوء مصرف می‌کند، پس از مدتی که فرد وابسته می‌شود، مصرف آن ممکن است در روز به ۱۰ تا ۱۵ عدد برسد.

صفاتیان گفت: قرص b۲ برای ترک اعتیاد استفاده می‌شود، اما احتمال بازگشت دوباره فرد به اعتیاد به مواد قبلی و یا همین دارو بسیار زیاد است. در برخی موارد هم فرد در درمان با متادون موفق نبوده و گرایش به قرص b۲ پیدا می‌کند که جز اعتیاد به این دارو، سودی برای فرد به همراه نخواهد داشت.

صفاتیان با بیان اینکه میزان سطح بی قراری در این دارو زیاد است، گفت: میزان سطح بی قراری یا همان خماری شدید در این دارو زیاد است که همین بی قراری یکی دیگر از دلایلی است که فرد دوباره به مواد مخدر روی می‌آورد.

این تحلیلگر اعتیاد با اشاره به عوارض جسمانی مشابه این قرص با قرص‌های مخدر دیگر گفت: مشکلات کلیوی و گوارشی شایع‌ترین عوارض استفاده از این قرص هستند، همچنین ضعف جسمانی، کاهش اشتها و عضلات نیز از موارد قابل اهمیت دیگری هستند که برای این دارو می‌توان متصور بود.

گفتنی است؛ فرانسه اولین کشوری است که استفاده از قرص b۲ یا بوپرنورفین را برای ترک اعتیاد استفاده کرده و در کشور ما هم به طور تقریبی ۲۵ هزار نفر تحت نظارت پزشک از این دارو استفاده می‌کنند. پزشکان نیز بر این موضوع تأکید جدی دارند که احتمال بازگشت به اعتیاد با مصرف این دارو بالاست و همچنین سوء مصرف آن، آثار بسیار جدی بر فرد خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید

عوارض مخرب ماده مخدر بچه پولدارها

اسپایس؛ ماری جوانای شیمیایی با عوارض مخرب بیشتر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مصرف موادمخدر اعتیاد به موادمخدر ترک اعتیاد ترک اعتیاد برای فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مشاوره دارویی با ۱۹۰

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا جهانگرد گفت: مراکز اطلاع رسانی داروها و سموم سراسر کشور در راستای ارائه مشاوره دارویی و کنترل مسمومیت از طریق شماره تلفن ۱۹۰ (داخلی ۳-۲) آماده ارائه مشاوره به مردم در این حوزه هستند.

وی با تأکید بر لزوم منطقی سازی مصرف دارو و ارتقای فرهنگ مصرف آن در میان جامعه، افزود: برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی لازم به منظور آموزش‌های عمومی در جامعه از طریق تهیه محتوای آموزشی را انجام داده‌ایم.

جهانگرد گفت: اجرای آموزش‌های عمومی توسط سازمان غذا و دارو و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی! + ویدئو
  • توزیع داروی "وارفارین" در داروخانه‌های استان مرکزی
  • کشف وضبط ۲۵۰ لیتر الکل بدون مجوزدر تربت حیدریه
  • نسخه‌ای برای برطرف کردن بی‌خوابی و سحرخیز شدن
  • لزوم افزایش آگاهی‌های اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر
  • تدوین راهنمای درمان و کاهش آسیب اختلالات مصرف مواد افیونی
  • این ۴ دارو می‌توانند طول عمرتان را افزایش دهند
  • بلاتکلیفی توزیع آنلاین دارو‌های بدون نسخه
  • خطرات تغییر دادن شکل قرص برای خوردن
  • انجام مشاوره دارویی با ۱۹۰