Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@18:07:40 GMT

پاکسازی آلودگی‌های نفتی خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۸۳۳

پاکسازی آلودگی‌های نفتی خلیج‌فارس

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد قاسمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  بیان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته با دریافت تصاویر ماهواره‌ای و اطلاع واصله مبنی بر آلودگی آب دریا در سکو‌های نفتی عربستان و ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر بلافاصله تیم‌های رسیدگی به آلودگی مشتمل بر تیم مدیریت و عملیات سانحه تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: در ادامه با توجه به جهت وزش و سرعت باد و موج (بر اساس مستندات مربوط به آلودگی در موقعیت‌های گزارش شده) جهت جستجو و ردیابی هر چه بهتر آلودگی، الگوی مدنظر برای پاک‌سازی تعیین شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در ابتدا شناور ناجی ۱۸ مستقر در بندر عامری به سمت موقعیت ساحل باشی اعزام شد که آلودگی در این منطقه مشاهده نشد.

قاسمی افزود: در مرحله جدید عملیات شناوز ناجی ۱۸ به سمت سکو‌های نفتی عربستان (سکو‌های العربیه) جهت پایش، بررسی و نمونه برداری از آلودگی حادث شده اعزام شد.

بیشتر بخوانید

خسارت‌‌های فراوان آلودگی‌ نفتی به اکوسیستم خلیج فارس/ برنامه مدیریت زیست محیطی شرکت‌های نفتی تدوین شود

او بیان کرد: در چهار مایلی سکو‌های یاد شده آلودگی نفتی به صورت رقیق و پراکنده به شعاع ۵۰۰ متر مشاهده شد که فاصله این آلودگی تا بندر بوشهر ۷۴ مایل دریایی گزارش شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  گفت: در این راستا با هماهنگی با منطقه دوم ندسا پایش هوایی در مناطق ساحل باشی و سکو‌های نفتی عربستان انجام شد که واحد هوایی نیز آلودگی را در محدوده سکو‌های نفتی عربستان تشخیص داد.

قاسمی گفت: در این زمینه با نظارت لحظه به لحظه بر عملیات توسط پرسنل مقابله با آلودگی و جستجو و نجات اداره ایمنی و حفاظت دریایی بندر بوشهر نکات و دستورات لازمه به تیم‌های عملیاتی ارائه شد شد.

او بیان کرد: در روز گذشته نیز جهت تعیین منشا آلودگی نمونه برداشته شده از دریا به اداره کل محیط زیست استان بوشهر تحویل شد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر  ادامه داد: همچنین پایش هوایی نیز با جایرو پلن جهت بررسی بیشتر نقاط آلودگی از حدفاصل بندر بوشهر تا لاور به صورت ساحلی انجام شد و اثرات آلودگی‌ها بر این سواحل مورد ارزیابی قرار گرفت.

قاسمی گفت: جهت ارزیابی اثرات تخریب محیط زیست در ساحل گناوه نیز بازرسی میدانی و پایش هوایی در منطقه انجام شده است.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی نفتی خلیج فارس شناور ناجی پایش هوایی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با مراسم رژه یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران در جای جای میهن اسلامیمان، به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه، یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه دریایی در آب‌های خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.  

همچنین در مراسم رژه امروز بندرعباس، واحد‌هایی از یگان‌های موشکی ذوالفقار، سامانه‌های موشکی و راداری ولایت، جنگال، یگان‌های تیپ مسلم، زیردریایی‌های مرطوب السابعات، سامانه‌های پهپاد بر و نیز واحد‌هایی از تیپ امام حسین (ع) ارتش در ساحل خلیج فارس، مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • بوشهر ظرفیت ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان را دارد
  • بوشهر برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان دارد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید، نخستین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اگر به نیروگاه بوشهر حمله کنید اولین ضربه را متحدین شما در خلیج فارس خواهند خورد!
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!