Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-29@10:22:21 GMT

مراسم عید غدیر در کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۸۴۷

مراسم عید غدیر در کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها - رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان از ثبت مراسم عید غدیر این شهرستان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد. - اخبار استانها -

مهران سرمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، از ثبت عید غدیر در کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور خبر داد و اظهار داشت: عید غدیر یکی از اعیاد اسلامی است که به صورت ویژه برگزار می شود به نحوی که از ویژگی های خاصی برخوردار است و این موضوع به دلیل احترام از ذریه سادات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه "عید سعید غدیر در کاشان به صورت ویژه برگزار می‌شود" افزود: در این عید سادات کاشانی همانند عید نوروز خانه تکانی کرده، خرید می‌کنند و فراتر از عید نوروز است و از سوی دیگر نیز افراد مختلف در عید غدیر از سلاله سادات عید بازدید و عیادت می‌کردند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان با بیان اینکه عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ در این شهرستان است، ابراز داشت: مراسماتی که در کاشان برگزار می‌شود نسبت به دیگر شهرهای کشور متفاوت است و ثبت آیین‌های مختلف گواه این مطلب است.

وی با بیان اینکه کاشان در بسیاری از شاخص‌ها و آیین‌ها جای حرف دارد، گفت: سال گذشته مطالعات در زمینه عید غدیر انجام شد و پس از ثبت در مرحله استانی به وزارت خانه ارسال شد و با بررسی‌های صورت گرفته با شماره ثبت 2069 به ثبت ملی آثار ناملموس کشور رسید.

68 اثر ناملموس گیلان در فهرست میراث آثار ملی جای گرفتآیین «بلغورپزان روستای سنو» گناباد ثبت «میراث ناملموس» ایران شد11 میراث ناملموس فرهنگی در استان اردبیل به ثبت رسید

سرمدیان  با بیان اینکه "سادات در روز عید غدیر درب منزلشان باز است" تصریح کرد: اگر ذریه سادات درب منزلشان بسته باشد نشان می‌دهد که امکان پذیرایی از شهروندان ندارد و مردم نیز اعتقاد دارند تا از سادات عیدی بگیرند و این عیدی نیز تا سال آینده نگه می‌دارند.

وی با بیان اینکه "دید و بازدید در عید غدیر از عید نوروز در کاشان مهم‌تر است" تاکید کرد: جنب و جوش خاصی در عید غدیر در کاشان است و همه برای دیدن سادات برنامه‌ریزی می‌کنند و همین موضوعات باعث شده است تا عید غدیر را در کاشان به ثبت ناملموس کشور برسانیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان با بیان اینکه شیوع کرونا باعث شده است تا مراسمات عید غدیر در کاشان تحت‌الشعاع قرار بگیرد، افزود: امید است تا با بهتر شدن شرایط و با عادی شدن بتوانیم آیین‌ها در کاشان را به خوبی و به روش‌های سنتی و قدیم برگزار کنیم.

انتهای پیام/801/س

R7760/P/S6,1369/CT1 بیشتر بخوانید... کاشان|پخت "قهوه انوشه" در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد ۲۰ اثر ناملموس استان سمنان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد ۳ رویداد فرهنگی کاشان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کاشان|پخت "قهوه انوشه" در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد ۲۰ اثر ناملموس استان سمنان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد ۳ رویداد فرهنگی کاشان در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۲ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۳ نماینده مردم لاهیجان: قشر متوسط جامعه به «قشر نیازمند» تبدیل شده/ نرخ کالاها دقیقه‌ای در حال افزایش است ۴ رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان/ راهکارهای مبارزه با کرونا در فرودگاه اصفهان چیست؟ ۵ پایان ۲۸ روز جستجو در ارتفاعات جهان‌نما/ جسد «سها رضانژاد» پیدا شد ۶ آتش موزه نارنجستان قوام در شیراز مهار شد ۷ هیئت تیراندازی استان بوشهر تجهیز می‌شود ۸ سرقت شبکه یکی از معضلات برق قم است/ رایگان‌شدن هزینه برق چاه‌های کشاورزی با ۴ ساعت خاموشی در پیک مصرف مهمترین اخبار استانها نماینده مردم لاهیجان: قشر متوسط جامعه به «قشر نیازمند» تبدیل شده/ نرخ کالاها دقیقه‌ای در حال افزایش است لزوم ارتقای کیفیت گردشگری در "تخت جمشید"؛ تعریف مسیرهای جدید به رونق منطقه کمک می‌کند امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت رشد ۴۴ درصدی پروازهای خارجی در اصفهان/ راهکارهای مبارزه با کرونا در فرودگاه اصفهان چیست؟ مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم شعرخوانی سید حمیدرضا برقعی به مناسبت عید غدیر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فهرست میراث ناملموس کشور کاشان در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شد عید غدیر در کاشان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور


به‌ گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی اظهار کرد: به منظور انتخاب آثار فاخر صنایع‌دستی کشور توسط وزارت میراث‌فرهنگی، آثار تعدادی از هنرمندان را در مرحله استانی مورد داوری قرار دادیم در نهایت پنج اثر را به مرحله کشوری ارسال شد تا در کارگروه فنی معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی مورد داوری قرار گیرند.
از بین پنج اثری که از استان به مرحله کشوری ارسال شده بود، اثر خانم محترم ویسی در رشته گلیم‌بافی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور انتخاب شد.
گلیم هرسین دارنده نشان جغرافیایی بین‌المللی است و بیش از ۴هزار نفر در این شهرستان رشته گلیم فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت سه رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور
  • ثبت ۳ رویداد فرهنگی خوزستان در تقویم گردشگری کشور
  • فروش ده میلیارد ریالی صنایع دستی در کاشان
  • مراسم رونمایی از لوح جهانی ثبت افطار در بندرلنگه
  • تالاب مره قم ثبت ملی شد
  • برپایی سفره‌های ساده افطاری در چهارمحال و بختیاری
  • انتخاب اثر هنرمند هرسینی به عنوان اثر فاخر صنایع‌دستی کشور
  • مراسم گرامیداشت ثبت ملی سیاه‌دوزی و لعبتک در سیستان برگزار شد
  • برپایی افطاری خیابانی به مناسبت ولادت کریم اهلبیت در پارک ساحلی غدیر بندرعباس+عکس
  • شیراز میزبان مسافران نوروزی از نقاط مختلف کشور است + فیلم