Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@05:46:51 GMT

افزایش دما در شمال کشور ظرف ۳ روز آینده

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۵۹۲۹

افزایش دما در شمال کشور ظرف ۳ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور به ویژه استان‌های ساحلی خزر از روز یکشنبه تا سه شنبه (۱۹ تا ۲۱ مردادماه) خبر داد.

صادق ضیاییان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ مرداد) در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب شرق فارس همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بارش در جنوب شرق سیستان و بلوچستان شدت خواهد داشت و دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم و در برخی ساعات در شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز مرکزی وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می‌شود. طی روز دوشنبه (۲۰ مرداد) علاوه بر این مناطق در غرب سواحل دریای خزر نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. سه شنبه تا اواخر هفته در غالب مناطق کشور اسمان صاف و پایدار خواهد بود.

وی تاکید کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد نسبتا شدید رخ می‌دهد و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه (۱۹ و ۲۰ مرداد) وزش باد در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان شدت می‌یابد و رخداد خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ مرداد) صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۰ مرداد) صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: افزایش دما هواشناسی پیش بینی دما پیش بینی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،  محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرز‌های شرقی خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید در مناطق مرتفع شرقی پیش بینی می‌شود.
همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی و جنوبی تا مرکزی متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.
سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق استان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.
مدیر کل هواشناسی خوزستان افزود: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
شمال خلیج فارس طی امروز تا پایان هفته تقریباً آرام و در برخی ساعات نیمه مواج خواهد بود.

بیشترین دمای ثبت شده در آبادان و خرمشهر طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ درجه و کمترین میزان دمای ثبت شده در این مدت زمانی ۲۰ درجه گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • پیش‌بینی وضعیت هوا تا یکشنبه هفته آینده/ بارش باران و رعد و برق در این استان‌ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • وزش باد شدید در جنوب و غرب تهران
  • آخرین جزئیات پیش بینی بارش‌ها و وضعیت دمای هوا در کشور / افزایش ۵ درجه‌ای دما در شمال غرب
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور
  • پیش‌بینی رگبار باران برای پنج روز آینده در تهران