Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید همتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره نقش ورزش همگانی در تحرک مردم گفت: ورزش همگانی دغدغه‌ای است که اکثریت دوستان فعال در حوزه ورزش، آن را یک دغدغه اصلی می‌بینند اما به عنوان فردی که در هیئت علمی دانشگاه حضور و گرایش علوم ورزشی دارم و همچنین با توجه به تجربیاتم، این موضوع را فقط بحث دغدغه داشتن نمی‌تواند حل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگوهای بسیار خوبی در توسعه ورزش همگانی در دنیا و کشورهای توسعه‌یافته وجود دارد که می‌تواند الگوی مناسبی برای ما باشد که بخشی از آن را در کشور پیاده کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: به طور کلی، اگر بخواهم تعریفی از ورزش همگانی داشته باشم، ورزش همگانی فعالیتی است که هدف آن توسعه سلامت و تندرستی مردم می‌باشد و مهارت کمترین نقش را در این حوزه دارد. اوقات فراغت، شادابی و هیجان افراد در ورزش همگانی مهم است.

همتی تأکید کرد: دوستان برنامه‌های مختلفی را طراحی و پیگیری می‌کنند اما ورزش همگانی نیاز به تعامل بخش‌های مختلف در سازمان‌های مختلف دارد. فدراسیون وررزش همگانی به عنوان متولی اصلی کار، نقش مهمی دارد. خوشبختانه در حال حاضر دوستان مشغول به کار در فدراسیون، صاحب ایده و فکر هستند. ملایی به عنوان رئیس فدراسیون و شجیع به عنوان نایب رئیس فعالیت می‌کنند، شناخت کاملی از آنها دارند، تجربیات خوبی دارند و امیدوارم در این حوزه به معنای واقعی، توسعه تندرستی در اقشار مختلف جامعه را شاهد باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در بُعد سلامت، چاقی، دیابت و انواع بیماری‌هایی که دلیل اصلی آنها کم‌تحرکی و بی‌تحرکی است، طرحی را ارائه و پیگیر آن هستم؛ طرحی تحت عنوان «مربی خانواده» مانند «پزشک خانواده» پیشنهاد داده‌ام و روی آن کار می‌کنم. از طریق نیروهای داوطلب قصد دارم این نهضت و طرح را راه‌اندازی کنم تا بحث هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند. طرح به گونه‌ای است که افراد علاقه‌مند به کار آموزش و مربیگری (دانشجویان حوزه ورزش و فارغ‌التحصیلان) برای پیشبرد کار مناسب هستند. بهتر است از طریق فدراسیون ورزش‌های همگانی چنین اقدامی انجام شود و تمدید و صدور کارت‌های مربیگری آنها به مدت یک سال، منوط به مشارکت در طرح باشد.

همتی درباره چگونگی انجام طرح گفت: در این راستا باید افراد داوطلب به صورت هدفمند در شهرهای مختلف به مردم آموزش دهند. بحث ورزش همگانی باید به صورت سیستماتیک و منظم انجام شود و در هفته حداقل سه جلسه تمرینات تشکیل شود. در بسیاری از کشورها از نیروهای داوطلب در برگزاری مسابقات مهم، جهانی و المپیک استفاده می‌کنند و یکی از امتیازات داده شده به داوطلبان، اولویت قرارگیری در استخدام و جذب است. ما نیز می‌توانیم امتیازات را معرفی و به صورت واقعی به آن بپردازیم. برای مثال، فرد پس از یک سال آموزش می‌تواند در اولویت استخدام قرار گیرد یا تسهیلات این‌چنینی (مانند صدور مجوز باشگاه) به وی داده شود.

وی ادامه داد: این طرح جای کار دارد البته با یک برنامه منسجم و نظارت فدراسیون، می‌توان آن را انجام داد تا در پنج سال آینده اثرات مفید آن در بُعد سلامت و کاهش ناهنجاری‌ها دیده شود.

کد خبر 4992015 ساناز سلیمان آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش همگانی فدراسیون ورزشهای همگانی طرح پزشک خانواده تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال سپاهان اصفهان مهدی طارمی ویروس کرونا والیبال باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فوتسال وزارت ورزش و جوانان ورزش همگانی لیگ برتر فوتسال فدراسیون کشتی ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران در حال حاضر چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست.

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس تصمیم گرفت روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود که انتقاد فعالان اقتصادی را به دنبال داشت. البته این موضوع هنوز قطعی نسیت و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه آرمان خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعطیلات دو روزه آخر هفته از چند منظر قابل بررسی است، تصریح کرد: بحث اول کلیت طرح است که آیا با توجه به میزان درآنمدو رفاه مردم این کشش وجود دارد که پنج روز کاری داشته باشیم؟ چراکه با تعطیل شدن یک روز، اضافه‌کاری‌ها، سطح تردد در شهر و به طور کلی کسب و کارها متاثر خواهند شد. اما در مجموع امیدواریم اجرای این تصمیم منجر به افزایش سطح بهره‌وری شود.

وی افزود: با فرض اینکه کلیت موضوع را بپذیریم، بحث روز تعطیلات مطرح می‌شود. با توجه به اینکه روز جمعه تعطیلات در فرهنگ ایران جا افتاده، روز دوم باید یک روز قبل یا بعد از آن باشد. با توجه به اینکه تعطیلات عرف در دنیا شنبه و یکشنبه است، اگر روز پنجشنبه تعطیلات باشد، سه روز ارتباطات بین‌المللی نخواهیم داشت. بنابراین برای اینکه همپوشانی ایجاد کنیم تا اختلاف روزهای کاری ما با بازار کشورهای دیگر به حداقل برسد، بهتر است روز دوم تعطیلات، شنبه باشد.

خالقی همچنین با بیان اینکه باید این نکته را در نظر گرفت که چه جمعیتی از دنیا روز شنبه تعطیل است، تصریح کرد: برای اتخاذ تصمیم به این بزرگی باید منافع اقتصادی، مطالعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بررسی شود. ما در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا داریم و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. علاوه بر این اختلاف زمانی با برخی کشورها هم هست و باید این نکته را در نظر گرفت که مثلا ساعات کاری مشترک ایران و چین سه تا چهار ساعت در روز است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعطیلی روز شنبه در بسیاری از کشورهای مسلمان، تصریح کرد: به نظر می‌رسد لازم است یک مطالعه کارشناسی دقیق انجام تا مشخص شود با تعطیل شدن روز پنجشنبه چقدر فرصت از دست می‌رود و چه خسارت‌هایی به کشور وارد می‌شود. از طرف دیگر نمی‌توان با این استدلال که تعطیلی برای بخش خصوصی اجباری نیست و بخش‌های دولتی تعطیل هستند، روز پنجشنبه را تعطیل کرد، چراکه دولت خدمتگذار مردم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ثبت نام جام هواداری تمدید شد
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • ناراحتی وزیر ورزش از شرایط حاکم بر فوتبال/ ماجرای جلسه کیومرث هاشمی با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال
  • ثبت نام اولین دوره مسابقات گل کوچک محلات استان مرکزی تمدید شد
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • رشد بیماری‌های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • رشد بیماری های غیرواگیر در جامعه نگران کننده است
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود