Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف مشهد گفت: بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش با توجه به مشکلات ناشی از تحریم و نابسامانی در بازارها به دلیل شیوع کرونا بسیار دشوار شده و بهتر است در این تصمیم تجدیدنظر و تدابیری برای کمک به صادرکنندگان اتخاذ شود.

به گزارش قدس آنلاین، هادی مخملی افزود: از آنجا که فرش به صورت امانی و مدت دار در کشورهای دیگر به فروش می‌رسد، یکسال مدت کمی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات و عمل به پیمان ارزی توسط صادرکنندگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کاهش میزان صادرات فرش طی یک سال گذشته در کشور از جمله خراسان رضوی پیشنهاد کرد دولت در این شرایط بازگشت ارز حاصل از صادرات را برای صادرکنندگان فرش حذف کند.

رییس اتحادیه صنف فرش دستباف خراسان رضوی ادامه داد: نقل و انتقالات ارز باید به گونه‌ای باشد که به عامل بازدارنده برای صادر کننده تبدیل نشود زیرا در شرایط کنونی صادرات فرش به شدت آسیب زا شده است.

وی گفت: هزینه تولید فرش دستباف نیز به دلیل گران شدن مواد اولیه و سرمایه بر بودن آن افزایش یافته و در مقابل فروش آن در داخل یا خارج از کشور چندان مناسب نیست.

مخملی افزود: لازم است در شرایط دشوار کنونی با توجه به اینکه فرش یک محصول ایرانی و جزو اقلام مهم صادراتی کشور محسوب می‌شود، مشوق‌هایی از جمله مواد اولیه ارزان قیمت و گسترش بازارهای هدف صادراتی از سوی دولت برای صادرکنندگان آن در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: تولید فرش صنعت اشتغالزا و ارزآور است و اگر روال کنونی حاکم بر صادرات فرش ادامه یابد، صادرکنندگان قوی در این حوزه از بازار خارج می‌شوند.

براساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سه ماه نخست امسال چهار فقره پروانه تولید برای تولیدکنندگان فرش دستباف در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است. تعداد پروانه‌های صادره تولید فرش دستباف در سه ماه نخست سال گذشته ۶ فقره بود.

خراسان رضوی دارای ۹۰ هزار بافنده است و تولید فرش دستباف به ازای هر نفر قالیباف در سه ماه نخست امسال ۶ متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است.

هدفگذاری امسال صادرات فرش دستباف در ایران ۱۵۰ میلیون دلار است، این در حالی است که سالانه ۲ میلیون بافنده حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع فرش دستباف تولید می‌کنند.

منبع: ایرنا انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: صادرات فرش بازگشت ارز حاصل از صادرات خراسان رضوی فرش دستباف صادرات فرش تولید فرش سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه گفت: هفت شرکت راکد و غیر فعال در این شهرستان پس از توقف ۱۰ ساله، در دولت سیزدهم (۲ سال گذشته) به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

 

علی‌اکبر کی‌ پور امروز در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه افزود: بازگشت این شرکت ها به چوخه تولید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در ایجاد اشتغال و کاهش معضل بیکاری نقش مهمی دارد.


وی بیان کرد: همچنین مشکل ۸۰ شرکت و مجموعه اقتصادی شهرستان تربت حیدریه در زمینه‌ های مختلف اعم از تسهیلات، انرژی و سایر موضوع‌ ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.


 فرماندار ویژه تربت حیدریه خاطر نشان کرد: ۱۲۰ بازدید به همراه مدیران و مسوولان بخش‌ های مختلف از واحدها و مجموعه های تولیدی و اقتصادی این شهرستان انجام گرفت که باید این اقدام‌ ها برای مردم منعکس شود.

پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی هوشمندانه بود
کی‌پور با اشاره به پاسخ قاطع جمهوری اسلامی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق افزود: پاسخ جمهوری اسلامی ایران به جنایت رژیم صهیونیستی در دمشق هوشمندانه، کوبنده و با تدبیر بود.

 
وی ادامه داد: ایران از قبل هم اعلام کرد به جنایت صهیونست ها پاسخ می‌دهد و از عنصر غافلگیری برای پاسخ خود استفاده نکرد.

بستر سازی حضور مردم برای حل مشکلات شعار محوری دولت است
دستیار استاندار خراسان رضوی در امور مردمی سازی هم در این نشست گفت: بستر سازی برای حضور مردم برای حل مسائل شعار محوری این دولت و مورد تاکید مقام معظم رهبری است.


حجت الاسلام محمدهاشم زروندی ادامه داد: مفهوم مردمی سازی سپردن امور به دست مردم بوده و با حضور در بین مردم و مردم نمایی متفاوت است.


وی با اشاره به حضور خود در اداره کل نوسازی مدارس خراسان رضوی گفت: ۵۴ درصد مدارس در ایران را خیران ساخته اند که درصد مدارس مردمی ساز در استان بالای ۷۰ درصد است.


دستیار استاندار خراسان رضوی در امور مردمی سازی با گلایه از برخی مجموعه‌ها بیان کرد: برخی مجموعه ها این ساز و کار را ندارند و حتی مردم را پس می زنند، باید ساز و کار مردمی سازی ایجاد شود تا ظرفیت های مردمی برای عمران و آبادانی کشور به کمک دولت بیاید.

 

حجت الاسلام زروندی اضافه کرد: مدیران باید فکر کنند چگونه می‌توان با کمک مردم یک مسئله را حل کرد که این می تواند به تحقق شعار سال کمک کند.


جذب سرمایه‌ گذار در صدر کارها باشد
نماینده مردم تربت‌ حیدریه، زاوه و مه‌ ولات در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: ۲ مشکل در زمینه جهش تولید در تربت حیدریه وجود دارد که یکی به ما بازمی گردد که آن جذب سرمایه گذاران است اما اکنون ۲ تا سه سرمایه‌ گذار خوب جذب شده‌ اند.

زنگنه اشاره کرد: یک بخش از مشکل هم به دست مدیران حل می‌ شود که آن رفع موانع سرمایه‌ گذاری و تولید است.


وی گفت: اکنون جذب سرمایه گذاران و اشتغال و تولید باید در صدر کارها باشد.


مرکز شهرستان ۲۲۴ هزار نفری تربت‌ حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • بازگشت ۷ واحد راکد در تربت حیدریه به چرخه تولید
  • رئیس‌جمهور: تولید، شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است
  •  قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است/ رشد تولید بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • اتاق‌های بازرگانی در خوزستان باید فعال‌تر از گذشته باشند
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • مسیر جایگزین دخالت ارزی
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی در سال گذشته