Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با انتقاد از برنامه دولت برای راه‌اندازی بورس مسکن،گفت:در هیچ جا بورس مسکن نداریم و آقایان می‌خواهند اسم خود را در کتاب گینس ثبت کنند. - اخبار اقتصادی -

حسام عقبایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در خصوص برنامه دولت و وزارت راه و شهرسازی برای راه‌اندازی بورس مسکن، اظهار  کرد: مسکن یک کالای ناهمگن است و قابل عرضه در بورس نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گندم در همه دنیا گندم است، قیر، طلا، بنزین، نفت و ... هم همین‌گونه است. کالای همگن است که در بورس قابل عرضه است. این ایراد اول است.

وی با اشاره به این‌که ایراد دوم این است که در هیچ جای دنیا چیزی به نام بورس مسکن نداریم، ادامه داد: اقتصادانان کشور آنقدر پیشرفت کرده‌اند که توانسته‌اند تورم را کنترل کنند، مشکلات اقتصادی را رفع کنند و فقط بورس مسکن مانده است. می‌خواهند در دنیا پیشتازی کنند و در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود که در ایران بورس مسکن برای اولین‌بار راه‌اندازی شده است.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با طرح این پرسش که بورس مسکن چیست، افزود: پاسخ این سئوال من را نه وزیر داده و نه کس دیگری. وقتی می‌پرسیم می‌گویند بورس مسکن دو بخش دارد؛ یک بخش صندوق‌های اعتباری که مردم در آن سپرده‌گذاری می‌کنند و بخش دوم نیز این است که ما در اتاق‌های شیشه‌ای سفاف می‌خواهیم املاک مازاد و اموال دولتی را بفروشیم.

عقبایی تصریح کرد:‌ اما این تعریف بورس مسکن نیست و راهکار و روش کار است.

وی با بیان این‌که کسی نمی‌داند بورس مسکن را تعریف کند،‌ اضافه کرد:‌از نظر بنده بورس مسکن تعریفی ندارد،‌ اساسا تعریفی ندارد. این کار غلط است. نکنته بعدی این است که تلاش‌ها در کشور آن بوده که مسکن را به یک کالای مصرفی تبدیل شود. وقتی مسکن را به بورس می‌برید آنرا سرمایه‌ای تر می‌کنند.

وی یادآور شد: در واقع با این کار سیاست لیبرال-فئودالیسم را تقویت می‌کنید نه سیاست توجه به مستضعفین و دهک‌های پایین جامعه. بورس مسکن سیاست اقتصاد لیبرال-فئودالی را تقویت می‌کند یا برنامه‌های خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد؟ باید مسکن از بازار سرمایه خارج و به کالای مصرفی تبدیل شود.

وی به مثالی در  این رابطه اشاره کرد و گفت:‌ باید اقداماتی انجام شود که وقتی فردی می‌خواهد مسکن بخرید نگاهش مصرفی باشد. مانند نگاه به یک پراید برای یک خانواده متوسط که می‌گوید این یک وسیله مصرفی است.

دلیل افزایش قیمت مسکن از زبان وزیر راه/ وعده پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران/ بورس مسکن در راه استدستگاه‌های اجرایی توان مدیریت بورس مسکن را ندارند/ احتمال دامن زدن به گرانی‌ها3 اتفاق جدید در حوزه بورس مسکن بزودی عملیاتی می‌شودبورس مسکن؛ از برنامه دولت برای راه‌اندازی تا بدبینی نمایندگان مجلسبانک مسکن: مردم در محلاتِ رو بورس مسکن سرمایه‌گذاری کنند/ انجام 52 درصد معاملات مسکن تهران در 17 محلهبورس مسکن مهر راه‌اندازی می‌شود/ اولین سند تک‌برگی مسکن مهر تحویل شد

انتهای پیام/

R1012188/P/S7,81,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وام مسکن بورس کالا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط وام مسکن بورس کالا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ شاسی بلند جدید شرکت سایپا رونمایی شد ۲ ایران چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی شد+عکس ۳ تغییر ساعات معاملات بورس از هفته آینده/ صنایع بزرگ از ساعت ۱۱ تا ۱۳ معامله می‌شوند ۴ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۱۷| پیش بینی رگبار ۴ روزه باران در برخی استان‌ها/ هوا ۸ درجه گرم می‌شود ۵ امکان فروش ۶۰ درصد سهام عدالت برای همه/ کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده اند باید تغییر وضعیت دهند ۶ گفتگوی بدون تعارف با همتی: قیمت ارز به تدریج پایین می‌آید ۷ اختلاف نوبخت و همتی علنی‌تر شد/ مردم در کشاکش تورم افسارگسیخته و مسئولان درگیر مقصریابی ۸ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۱۷| قیمت طلا همچنان رکورد می‌زند مهمترین اخبار اقتصادی همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند ایران چک جدید ۱۰۰ هزار تومانی رونمایی شد+عکس «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم تکرار/ گمانه زنی‌ها از "گشایش اقتصادی" رئیس جمهور/ پای عرضه اوراق سلف نفتی در میان است؟ مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید «علاج تحریم»|۴ شرطِ قوی شدن اقتصاد/ کاشمری: با اقتصاد ضعیف در هر مذاکره‌ای بازنده‌ایم خبرگزاری فرانسه: قطعنامه پیشنهادی آمریکا درباره ایران در شورای امنیت رد خواهد شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وام مسکن بورس کالا وام مسکن بورس کالا راه اندازی بورس مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رییسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

وی همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

کد خبر 6086983 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بساط دلالی و سوداگری از طریق سامانه خودنویس جمع آوری می‌شود
  • توسعه همکاری با همسایگان جزو اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد
  • تحقق کاهش معطلی دریافت کد رهگیری برای مستاجران با سامانه خودنویس
  • حامی اقتصاد اسلامی
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم