Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر سمیعی رئیس اسبق کانون صرافان کشور در گفت و گو با خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نرخ ارز اظهار کرد: فرض کنید یک توپ در سرازیری به سمت انتهای یک دره بسیار عمیق روان باشد، اگر بخواهیم از سرعت سقوط آن بکاهیم می‌بایست مسیر آن را عوض کرده و توپ را از سرازیری به مسیری هموار و مسطح هدایت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تفاوت معنی‌دار نرخ تورم در کشور ما و کشور‌های اطراف، تا زمانی که فکری برای نرخ تورم نشود، افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی ادامه خواهد داشت و این یعنی ادامه سقوط توپ!

رئیس اسبق کانون صرافان کشور افزود: ممکن است گاهی توپ ما، در سر راه سقوط به درختی برخورد کرده و به شاخه‌های آن گیر کند و قیمت‌ها ثبات پیدا کند، اما این ثبات پایدار نخواهد بود و با کمترین نسیمی مانند اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، خروج یک پیمان شکن از یک معاهده و یا علتی دیگر توپ از میان شاخه های درخت رها شده و باز سقوط در مسیر سراشیبی ادامه پیدا کند.

سمیعی گفت:گاهی هم ممکن است سرعت توپ زیاد شده و با برخورد بر تخته سنگ یا مانع سختی قدری به طرف بالا عقبگرد داشته باشد،اما به دلیل اینکه مسیر توپ سرازیری و به طرف ته دره است، بعد از اندکی بالا رفتن باز به مسیر اصلی خود یعنی ادامه سقوط، ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد: شاید در مدت زمان کوتاهی به علت نگه نداشتن دستوری فنر قیمت ها، نرخ ارز و طلا اندکی سیر نزولی بگیرد، اما تا زمانی که اصلاحات جدی در اقتصاد کشور صورت نگیرد و اشکالاتی مانند تورم بالا، بهره بالا، چند نرخی بودن ارز، قیمت‌های دستوری و مصنوعی و نرخ بالای بیکاری برطرف نشود مسیر کاهش ارزش ریال همچنان ادامه خواهد داشت.

سمیعی در پایان بیان کرد: این قانون به صادرکنندگان اجازه نمی‌دهد آن‌طور که مایل هستند از عواید تولید و صادرات خود برای حداکثرسازی سود بهره‌مند شوند. همچنین اجبار صادر کنندگان به فروش ارز حاصل از صادرات کالا به قیمت دستوری، اگرچه به عنوان یک استراتژی در مقابل با خروج سرمایه از کشور توسط سیاستمداران اجرا می‌شود، اما از آنجا که محدودیت‌های سنگینی را برای صادرکنندگان به وجود می‌آورد، می‌تواند باعث ترساندن سرمایه داران، جلوگیری از ورود منابع به کشور، کاهش سرمایه‌گذاری داخلی، کاهش اشتغال شود و سطح تولید و صادرات را کاهش می‌دهد.

بیشتربخوانید:

دو مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در خصوص نحوه برگشت ارز صادر کنندگان 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارز حاصل از صادرات تورم قیمت دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟

به گزارش پارس نیوز ، محمد کشتی آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار داشت: دیروز بعد از التهابات اول صبح بازار و روند صعودی قیمت‌ها با شروع داد و ستدها و معاملات بازار طلا و ارز با سیر نزولی همراه شد.

وی با اشاره به افزایش 5 دلاری قیمت جهانی طلا در روز جاری، گفت: با این حال با تعدیل قیمت ارز نسبت به دیروز و کاهش حدودا 6 هزار تومانی دلار، طلا و سکه نیز در بازار کاهشی شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: صبح دیروز دلار 70 هزار تومان هم شده بود ولی هم اکنون در کانال 64 و 65 هزار تومان در معامله است. همین موضوع باعث شده تا قیمت سکه طرح قدیم نسبت به دیروز دو میلیون و 200 هزار تومان و سکه طرح جدید نیز دو میلیون تومان کاهش داشته باشد.

کشتی آرای همچنین گفت: قیمت سکه طرح قدیم هم اکنون 40 میلیون تومان، سکه طرح جدید 42 میلیون و 800 هزار تومان و نیم سکه و ربع سکه هر کدام با یک میلیون و 400 هزار تومان کاهش نسبت به معاملات پایانی دیروز به ترتیب به 25 میلیون و 300 هزار تومان و 15 میلیون و 300 هزار تومان رسیده اند. ضمن اینکه سکه گرمی هم با 600 هزار تومان کاهش به 6 میلیون و 900 هزار تومان رسیده است

وی همچنین گفت: قیمت هر میقال طلای 17 عیار از 16 میلیون و 260 هزار تومان در معاملات پایانی دیروز به 15 میلیون و 890 هزار تومان کاهش یافته است یعنی بیش از یک میلیون و 30 هزار تومان ارزش هر مثقال طلا کاهش یافته است طلای 18 عیار نیز با کاهش حدودا 100 هزار تومانی نسبت به دیروز به سه میلیون و 666 هزار تومان رسیده است.

این فعال بازار طلا با تاکید براینکه حباب سکه همچنان حدود 7 میلیون تومان است پیش بینی کرد در روزهای آینده حباب سکه کاسته شود چرا که دادوستدها و معاملات بازار که دیروز تقریبا متوقف شده بود امروز از سر گرفته شده و بازار به ثبات رسیده است.

دیگر خبرها

  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • کاهش قیمت گوشت مرغ در بازار یزد
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • ریزش قیمت بیت‌کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • کاهش ۶هزار تومانی قیمت دلار در ۲ روز / کاهش قیمت سکه و دلار ادامه دارد ؟
  • ادامه کاهش قیمت طلا و سکه