Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به فرارسیدن عید سعید غدیر، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، آثار منتشر شده خود را با موضوع سیره و زندگانی حضرت علی(ع) معرفی کرد.

به گزارش قدس آنلاین، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تاکنون ۱۴ اثر با موضوع سیره و زندگانی امام علی(ع) را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

«علی(ع) و قریش»، «علی آینه جمال و جلال»، «شمائل علی فی القرآن و السنة»، «راه علی(ع)»، «حکومت امام علی(ع)»، «حکومت اسلامی و رفتار کارگزاران با مردم از دیدگاه امام علی(ع)»، «امام علی(ع) و خلفا»، «امام علی(ع) نماد حکومت حق» برخی از عناوین کتاب‌هایی است که با محوریت امام اول شیعیان انتشار یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«النص الجلی فی اثبات ولایة علی(ع)»، «الحکم من کلام الإمام امیرالمؤمنین علی(ع)»، «اسما و القاب امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع)»، «از علی آموز اخلاص عمل»، «اخلاص عمل، ترجمه و شرح ۱۱۰ کلام علی(ع)» و «علی از زبان علی (درسهایی از نهج البلاغه، ۳۵)» نیز از دیگر آثار منتشر شده این مرکز علمی، پژوهشی است.

کتاب «علی و قریش» نوشته حسام شحاده، در ۹۰۰ صفحه، گذری بر تاریخ اسلام از آغاز تا خلافت حضرت علی(ع) و نقش برجسته ایشان در جای جای تاریخ اسلام دارد.

در این اثر، سیاست قریش در برابر رسول ‌الله(ص)، به تمسخر گرفتن و سحر و جادو خواندن رسالت پیامبر اکرم(ص)، ستیزه‌جویی و درشت‌گویی نسبت به خاتم پیامبران، موضع سازش‌ناپذیر حضرت علی(ع) در برابر دشمنان بیرونی و درونی، لیله‌الفداء، جان‌فشانی علی(ع) در میدان‌های مختلف جنگ احد، احزاب، بدر و خیبر، مهاجران و علی(ع)، انصار و علی(ع)، موضع‌گیری علی(ع) پس از به خلافت رسیدن عثمان و... به صورت موشکافانه بررسی شده و در هر یک از این حوادث تاریخی، نقش علی(ع) و تأثیر ایشان بر رویدادها بررسی شده است.

کتاب «علی و قریش» دربردارنده ۵ باب است که تاریخ اسلام را از ابتدا تا زمان تولد، خلافت و امامت حضرت علی(ع) و برکناری ایشان از خلافت و... بحث می‌کند. این کتاب، اثری تحقیقی است که نویسنده سعی کرده نکته‌هایی را که در کتب تاریخی باز گفته نشده، بیان کند.

کتاب «امام علی(ع) و خلفا؛ نقدها و تمایزها» نیز از دیگر آثار انتشار ر یافته از سوی این مرکز است. این اثر، در کنار پرداختن به نقدهای امام علی(ع) برخلفا با استفاده از منابع معتبر اهل سنت، برخی شیوه‌ها و شاخص های مدیریتی آن حضرت را با حاکمانی که پیش از ایشان صدرنشین خلافت بودند، به طور کوتاه و گذرا مقایسه کرده است.

این کتاب، افزون بر نشان دادن تصویری گویا و روشن از حوادث و رویدادهای آن عصر، زمینه آشنایی با سیره عملی امام، به ویژه در حوزه تمایزها و چالش ها با نظام خلافت را فراهم می کند تا این بخش از مکتب علوی با همه اهمیت آن، در فراز و فرودهای روزگار و دگرگونی های آن، دچار آسیب و کم توجهی نشود.

کتاب «امام علی(ع) و خلفا؛ نقدها و تمایزها» نوشته اکبر احمدپور از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد در قطع وزیری و در یک هزار نسخه توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی به چاپ رسیده است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امام علی ع عید سعید غدیر بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی امام علی ع حضرت علی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده گروه ۸۴۰ موشکی ارتش مستقر در آران و بیدگل  با اشاره به رونمایی کتاب  سه نسل از یک مکتب گفت: این کتاب به همت یکی از افسران ارتش ساکن در این شهرستان تالیف و در هزار نسخه چاپ و منتشر شده است.
سرهنگ حیدر معظمی گودرزی وی افزود: کتاب سه نسل از یک مکتب در ۹۶ صفحه به بیان خاطرات و معرفی شهید شمس آبادی (عامل ترور شاه در کاخ مرمر)، سردار شهید صیاد شیرازی و سردار شهید قوطاسلو پرداخته است.
 خبر دیگر از آران و بیدگل اینکه در آیینی ضریح مطهر امامزاده قاسم بن علی النقی (ع)  غبارروبی و عطرافشانی شد.
در این آیین بیش از ۶۸۰ میلیون ریال از کمک‌های اهدایی جمع آوری و به حساب مخصوص آستان امامزاده واریز شد تا در امور فرهنگی، عمرانی و خدماتی آستان مقدس هزینه شود.

دیگر خبرها

  • رویکرد حساب ۱۰۰ امام محرومیت زدایی از جامعه است
  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد