Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان گفت: احیای بافت های باارزش روستایی با هدف گردشگری در دستور کار بوده و ۱۹ پروژه گردشگری تعریف و برای ۶ روستا تامین اعتبار شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محمد حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: بنیاد مسکن گلستان به عنوان یک استان مستقل تا کنون در چند باز سازی کشوری نظیر زلزله کرمان ، زلزله آذربایجان و غیره و در مجموع در 47 هزار باز سازی و احداث کشوری و استانی مشارکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی ادامه داد: در سیل سال 98 گلستان، به 22 هزار واحد از مسکن های شهری و روستایی خسارت وارد شد.

وی افزود: 813 میلیارد تومان توسط بنیاد مسکن در راستای جبران خسارت سیل زدگان کارسازی انجام شد که  14 هزار واحد تعمیر و هفت هزار و ۵۰۰ واحد احداث شد و بزودی جشن بازسازی گرفته خواهد شد.

وی همچنین به خسارات وارده سیل به تاسیسات روبنایی روستاها اشاره و اظهار کرد: ۷۳ میلیارد تومان برای جبران خسارت های ناشی از سیل اعتبار در نظر گرفته شد و ۲۷۹ روستا از این اعتبار بهره مند شدند.

وی با اشاره به تهیه و اجرای طرح های هادی روستاها افزود: صد درصد روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی مصوب دارند.

وی در ادامه بیان داشت: احیای بافت های باارزش روستایی با هدف گردشگری در دستور کار بوده و ۱۹ پروژه گردشگری تعریف و برای ۶ روستا تامین اعتبار شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان از اجرای طرح اشتغال روستایی نیز خبرداد و افزود: ظرفیت سنجی ۵۹۵ روستا مطالعه شده و تا پایان برنامه ششم توسعه کل روستاهای گلستان به اتمام می رسد.

حسینی تصریح کرد: ۷۲۱ پروژه از قبیل تثبیت زمین، زهکشی، احداث کانال و غیره تعریف شده است و برای ۱۰۰ درصد پروژه ها، پیمانکار انتخاب و پروژه ها ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حسینی یاداور شد: این پروژه ها تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، گفت: در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۱۶۹ هزار مسکن سهم استان است که یک چهارم آن سهم بنیاد مسکن و ساخت خانه‌های روستایی است.

او افزود: در بدو کار اجرای طرح هادی به بنیاد مسکن واگذار شد که در ادامه راه‌اندازی معاونت عمرانی در بنیاد مسکن منشا تحول در این دستگاه شده است.

دیوسالار گفت: روستا‌هایی که دارای ویژگی‌های تاریخی هستند در کنار روستا‌های هدف گردشگری شناسایی و کار‌های بسیار خوبی در این روستا‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران افزود: بنیاد مسکن کالبدی محور نیست و حتی اشتغال روستائیان نیز از دغدغه‌های آن است.

دیوسالار گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که به دنبال نهادینه کردن فعالیت‌ها است.

او افزود: بنیاد مسکن در تمامی سوانح و حوادث حاضر است و عملا به صورت جهادی در حال ارائه خدمت به مردم هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • گرانفروشی مسکن ملی در شاهین شهر اصفهان
  • طرح هادی ۱۴۰ روستای استان مرکزی افتتاح شد
  • آماده‌سازی بزرگ‌ترین پروژه نهصت ملی مسکن در اشتهارد
  • ۱۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز احداث می‌شود
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • ساخت ۱۱هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران
  • سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است
  • همکاری فنی بنیاد مسکن گلستان در منطقه آزاد اینچه‌برون