Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، کریس مورفی، از دموکرات‌های ارشد کمیته روابط خارجی سنا و حامی این لایحه گفت: ما به متحدانمان در خلیج فارس سلاح می‌دهیم و این تبعاتی مثل ایجاد رقابت تسلیحاتی در این منطقه را دارد. هر بار که ما چیزی به سعودی‌ها می‌فروشیم، برخی در منطقه برای دستیابی به نسخه‌ای مشابه آن تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا ما خاورمیانه‌ای را می‌خواهیم که در آن پهپاد‌های عربستان و دیگران بر فراز منطقه پرواز کنند؟ این شبیه کابوس است.

این لایحه مانع از فروش پهپاد‌های مسلح پیشرفته به کشور‌هایی می‌شود که کاملا متحد آمریکا نیستند، جز دولت‌های عضو ناتو و همچنین استرالیا، نیوزیلند، کره جنوبی و ژاپن و رژیم صهیونیستی.

سناتور‌هایی از جمله مایک لی جمهوری خواه، برنی سندرز مستقل از ورمونت، رند پل جمهوری خواه و سناتور کریس کونز از دلاور حامی این لایحه بودند. ارائه لایحه این گروه دو حزبی اندکی پس از آن انجام شد که دولت ترامپ در اواخر ژوئیه اعلام کرد یک پیمان کنترل تسلیحاتی قدیمی را به منظور توسعه فروش پهپاد‌های مسلح رد می‌کند.

"رژیم کنترل فناوری موشکی ۱۹۸۷" که آمریکا در ایجاد آن نقش داشت، به لحاظ حقوقی الزام آور نیست، اما به طور کلی از سوی ۳۵ عضو رعایت می‌شود. مفاد این توافق مانع از فروش پهپاده‌های بزرگ و پیشرفته مسلح می‌شود.

سناتور کریس مورفی در جریان فرایند تدوین این لایحه گفت: این یک توافق بین المللی است که به کشور‌ها اجازه فروش سامانه‌های تسلیحاتی مرگبار به کشور‌هایی نظیر کره شمالی را نمی‌دهد. چنانچه آمریکا از این توافق خارج شود، پس از آن کشور‌ها احساس خویشتنداری کمتری نسبت به فروش تسلیحات به کشور‌هایی مانند کره شمالی دارند.

آمریکا در حال حاضر سطح بالایی از کمک‌ها به ائتلاف متجاوز سعودی در جنگ علیه یمن را دارد؛ جنگی که بحران انسانی ویرانگری به راه انداخته و نگرانی‌های دو حزب اصلی واشنگتن را برانگیخته است. سناتور مورفی جزو منتقدان سرسخت حامی ارزیابی دوباره روابط کشورش با عربستان است، خصوصا در رابطه با فروش تسلیحات و در رابطه با جنگ یمن.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سناتور آمریکایی پارسی خبر دولت ترامپ پهپاد مسلح رقابت تسلیحاتی فروش پهپاد کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری آناتولی، منابع آگاه به اطلاعات آمریکا فاش کردند نشانه‌هایی وجود دارد که اسرائیل در نظر دارد یک حمله محدود در داخل خاک ایران انجام دهد. پاسخ بالقوه در پی آنچه مقامات اسرائیلی به عنوان نیاز به «اقدام جنبشی» پس از حمله گسترده ایران عنوان کرده اند.

این منابع گفتند، علیرغم این تحولات، اسرائیل هنوز به طور رسمی به ایالات متحده در مورد مقاصد یا زمان انجام هر گونه عملیات نظامی احتمالی اطلاع نداده است.

یک مقام ارشد آمریکایی با ابراز نگرانی از فقدان ارتباطات پیشرفته، به اهمیت آمادگی برای حفاظت از پرسنل نظامی و دیپلماتیک آمریکایی در سراسر منطقه ناآرام اشاره کرد.

این مقام گفت: "ما امیدواریم که آنها به ما هشدار دهند تا ما آماده باشیم تا از پرسنل خود نه تنها نظامی بلکه دیپلماتیک در سراسر منطقه محافظت کنیم. "

این مقام مسئول با ابراز اطمینان از اینکه اگر اسرائیل از اقدام نظامی خودداری کند، تنش‌ها کاهش یافته و به وضعیت نسبتا آرام باز می‌گردد، تاکید کرد که هرگونه تشدید بیشتر ممکن است به عواقب ناگواری منجر شود.

این مقام گفت: «اگر اسرائیل پاسخی ندهد، آمریکا مطمئن است که تنش زدایی صورت خواهد گرفت». اما هر حرکت اضافی اکنون یک سری احتمالات دیگر را باز می‌کند که برخی از آنها کاملاً ترسناک هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • فهرست تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین