Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:37:58 GMT

طرح پاییزه کتاب تامین بودجه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۵۴۱

طرح پاییزه کتاب تامین بودجه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه تقاطع فرهنگ با محور موضوع اجرای طرح تابستانه کتاب ۹۹ در گفتگوی تلفنی با آزاده بلندنظر معاون فرهنگ و کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، از آنتن رادیوگفتگو پخش شد.

بلندنظر در این‌برنامه درباره اجرای طرح تابستانه کتاب پس از تغییر و تحولات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: این‌طرح کلید خورد و از روز نخست آمادگی اجرا را در موسسه ادغام شده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله حرف و حدیث‌های تخصیص یارانه نشر هفته گذشته حل و فصل؛ و اعلام شد بودجه مورد نظر برای اجرای طرح های تابستانه و پاییزه اختصاص داده شود.

وی افزود: تا امروز بیش از ۷۹۰ کتابفروشی از سراسر کشور عضو طرح شدند. سال ۹۸ دو طرح فصلی را برگزار کردیم که در سال ۹۹، بهارانه و تابستانه را پشت سر گذاشتیم و ان‌شاالله در هفته کتاب، طرح پاییزه را پیش رو خواهیم داشت.

معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب و ادبیات، تبدیل دو به سه طرح حمایتی از کتابفروشی‌ها را در سال جاری، نشان از افزایش بودجه اختصاص یافته به این‌طرح عنوان کرد و گفت: درصد مشارکت کتابفروشان متغیر است و آنها که زیر ۵ میلیون یارانه دارند، هیچ طرح مشارکتی برای آن ها لحاظ نمی شود چراکه دور از عدالت است رقم ۵ میلیون را با ما سهیم شوند. سقف یارانه ۵ تا ۱۰ میلیون تومان را تا ۱۰ درصد مشارکت و بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون یارانه را با ۲۰ درصد مشارکت توسط کتابفروشی اجرا می‌کنیم.

نظربلند گفت: کتابفروشی هایی که در طرح های فصلی فروش کتاب مشارکت دارند، عموما یارانه بیشتری را صرف می کنند و بخشی از این‌یارانه را برای خود متقبل می‌شوند. هر فرد تا سقف ۱۵۰ هزار تومان می تواند از ۲۰درصد یارانه خرید کتاب استفاده کند. در این‌طرح، مسیر خرید افراد به بهانه استفاده از یارانه جهت‌دهی نمی‌شود و هر خریدار می‌تواند تا روز ۵ شنبه ۳۰ مرداد از بن‌های خرید استفاده کند.

وی در پایان گفت: اخبار ناظر بر نمایشگاه مجازی کتاب تهران بزودی اطلاع رسانی می شود. این‌روزها در حال بررسی شیوه‌های اجرای مختلف هستیم و تلاش داریم کمترین آسیب به کتابفروشی‌ها و بخش خصوصی نشر وارد آید. در این‌زمینه باید به ظرفیت‌ها هم توجه کنیم.

کد خبر 4993485 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح تابستانه کتاب طرح پاییزه کتاب رادیو گفتگو خانه کتاب موسسه خانه کتاب ترجمه ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان ویروس کرونا رایزنی فرهنگی معرفی کتاب ادبیات داستانی انقلاب مشروطه خانه کتاب تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش انتشارات نگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از برگزاری پویش مثبت ماه ویژه ماه رمضان در راستا کمک به مددجویان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: پویش مثبت ماه ویژه ماه رمضان، پویش سازمان بهزیستی در پنج محور اساسی با محوریت برآورده کردن آرزوهایی همچون آرزوی ساختن یک خانه و زندگی (تامین جهیزیه مددجویان)، آرزوی ادامه تحصیل (بورسیه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش)، آرزوی شنیدن صدای مادر (تامین سمعک کودکان کم شنوا و تجهیزات توانبخشی)، آرزوی آینده شیرین برای ایتام (کمک به مهارت‌آموزی و رشد استعداد فرزندان بهزیستی) ️و آرزوی سربلندی بانوان سرزمینم (حمایت از بانوان سرپرست خانوار) طراحی شده است.

وی افزود: امید است هموطنان بتوانند با کمک‌های خود در این ماه عزیز در قالب پویش «مثبت ماه» کارهای خیر خود را انجام دهند.

رییس مرکز مشارکت‌های مردمی و توسعه ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور راه‌های مشارکت در این پویش را تشریح کرد و گفت: خیران می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۲۳* و سامانه مشارکت سازمان به آدرس mosharekat.behzisti.ir و ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۲۳ در این پویش مشارکت کنند.

حسینی همچنین شماره کارت ۱۶ رقمی سازمان را نیز ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ اعلام کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه مورد نیاز گروه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی استان بوشهر تامین شود
  • تامین زمین نهضت مسکن ۲ شهر خراسان رضوی با مشارکت اوقاف
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • تامین تجهیزات عمرانی برای تقویت گروه های جهادی سازندگي
  • تقویت گروه های جهادی با تامین تجهیزات عمرانی
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزو‌های مددجویان
  • توزیع بیش از ۲ هزار تن کود یارانه‌ای در اشنویه 
  • مشارکت مردم در بهینه‌سازی مصرف انرژی چگونه به جهش تولید و اقتصاد کمک خواهد کرد؟
  • برگزاری پویش «مثبت ماه» برای برآورده کردن آرزوهای مددجویان