Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@11:28:24 GMT

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۶۱۱

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی در مهاباد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: کلاهبرداران اینترنتی که با استفاده از فروش نرم افزارها ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در این شهرستان دستگیر شدند.

سرهنگ برزو تجاری  افزود: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مهابادی مبنی بر برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب بانکی آنها، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از انجام یک سری عملیات سایبری و فنی تیم پلیس فتا موفق به شناسایی متهمانی شد که با ایجاد صفحات اینستاگرامی و تلگرامی مختلف، تبلیغاتی مبنی بر فروش نرم افزارهای مخرب با عناوین افزایش فالوور اینستاگرام و طراحی درگاه های بانکی جعلی در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می‌کردند.

فرمانده انتظامی مهاباد بیان کرد: مالباختگان با خرید چنین نرم افزارهایی به درگاه جعلی و فیشینگ هدایت و در نهایت هنگام واریز مبلغی ناچیز، اطلاعات حساب بانکی را در اختیار می گرفتند.

سرهنگ تجاری در ادامه با اشاره به اینکه کلاهبرداران با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان های‌داخلی مختلف، اقدام به تراکنش‌های مختلف بانکی، می‌کردند، گفت: در مجموع ۲ میلیارد ریال از ۸۰۰ کارت به این روش برداشت شده است.

فرماندهی انتظامی مهاباد در پایان با اشاره به اینکه در این خصوص ۲ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان خواست با توجه به افزایش برداشت های اینترنتی غیرمجاز و کلاهبرداری های سایبری به بانک‌های صادرکننده کارت مراجعه و نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف اقدام کنند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع است./ ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری زن همسر کُش در اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل و به نقل از خبرگزاری پلیس، سعید یوسفی فعال اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری در محله ملاباشی، مأموران کلانتری ۱۶ سبلان در قالب گشت انتظامی به محل اعزام شدند که در بررسی‌های اولیه مشخص شد ۲ نفر که قبلاً زن و شوهر بودند با همدیگر درگیر و با استفاده از سلاح سرد اقدام به ضرب‌وجرح یکدیگر کرده‌اند.
وی با اشاره به انتقال یکی از مجروحان حادثه درگیری به بیمارستان و متواری شدن طرف درگیری افزود: مرد جوان پس از انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.
فرمانده انتظامی شهرستان اردبیل با اشاره دستگیری زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت پس از ارتکاب جرم در مخفیگاهش در اطراف اردبیل تصریح کرد: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد انگیزه قاتل از وقوع این قتل اختلافات خانوادگی قبلی بوده است.

دیگر خبرها

  • تجلیل پلیس ازراننده تاکسی که به بانوان باحجاب خدمات رایگان می دهد
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • دستگیری زن همسر کُش در اردبیل
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ بهانه جدید کلاهبرداران سایبری
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • دستگیری عاملان نزاع دسته‌جمعی در دلفان
  • دستگیری قاتل در کمتر یک ساعت در خوی
  • اختلاف‌شخصی در مهاباد ۳ کشته و زخمی برجا گذاشت