Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@12:35:10 GMT

کارشناسان سازمان ملل: تحریم‌ها باید لغو شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۶۴۴

کارشناسان سازمان ملل: تحریم‌ها باید لغو شوند

به گزارش افکارنیوز،

گروهی از کارشناسان سازمان ملل خواستار رفع تحریم‌های یکجانبه علیه کشورهایی از جمله ایران و یمن شدند و افزودند معافیت‌های بشردوستانه کار نمی‌کند و مردم کشورهای تحت تحریم از دریافت درمان‌های نجات‌بخش و محافظت در مقابل کروناویروس محروم هستند.

اخبار بین الملل- در بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد، این گروه گفتند تحریم‌ها باعث رنج و مرگ مردمان کشورهای ایران، سوریه، یمن، ونزوئلا و کوبا شده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«آلنا دوهان» گزارشگر ویژه سازمان ملل در ارتباط با تاثیرات منفی اقدامات اجباری یکجانبه، اعلام کرد: تحریم‌ها باید برداشته شوند—یا حداقل کاهش یابند—تا مردم بتوانند به مایحتاج اولیه مثل صابون و مواد ضد عفونی کننده برای سلامت ماندن دسترسی پیدا کنند و بیمارستان‌ها هم بتوانند به دستگاه تنفس مصنوعی و سایر تجهیزات برای زنده نگه داشتن مردم دسترسی یابند.

دوهان افزود از زمانی که او در ماه آوریل خواستار رفع همه تحریم‌های یکجانبه شده بود که در مسیر مقابله کشورها با همه‌گیری «کووید-۱۹» ممانعت ایجاد می‌کند، هیچ چیز بهبود نیافته است.

به گزارش «میدل ایست آی»، صلیب سرخ جهانی، جوامع هلال احمر و چندین قانون‌گذار آمریکایی درخواست مشابهی را در ابتدای همه‌گیری جهانی کرونا مطرح کرده بودند که به طور گسترده نادیده گرفته شده است.

دوهان و کارشناسان دیگر سازمان ملل بدون نام بردن از کشور تحریم‌کننده خاص گفتند: تحریم‌هایی که با نام ارائه حقوق بشر اعمال شدند در حقیقت در حال کشتن مردم و محروم کردن آنها از حقوق اساسی از جمله حق سلامتی، دسترسی به مواد غذایی و خود زندگی هستند.

در ادامه بیانیه آن‌ها آمده است: ما درخواست خود از کشورهای تحریم‌کننده را برای رفع فوری، تعلیق یا کاهش تحریم‌هایشان تکرار می‌کنیم تا دارو، تجهیزات پزشکی، غذا و سوخت به دست مردم برسد.

در ادامه این بیانیه از کشورها و سازمان‌های بین دولتی به دلیلی تلاش‌هایشان برای کمک به کشورهای تحت تحریم به منظور مقابله با شیوع کرونا تشکر اما تاکید شده این تلاش‌ها کافی نیستند.

آن‌ها افزودند: برای تضمین حقوق بشر و همبستگی در دوران همه‌گیری، مجوز تحویل کمک‌های بشر دوستانه باید به ساده‌ترین روش ممکن فراهم شود—ترجیحاً به صورت خودکار در صورت درخواست. افراد و سازمان‌های حقوق بشری که در ارائه این کمک‌ها دخیل هستند به هیچ وجه نباید هدف تحریم‌های ثانویه قرار بگیرند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران و یمن سازمان ملل مواد غذایی تحریم ها ایران و یمن سازمان ملل تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود را با ایران و از شهر اصفهان آغاز کرده در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با درجریان قرارگرفتن آمار و عملکرد علمی وپژوهشی گفت: فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشم گیر است.
حنان بلخی ،مطالعه و تحقیق های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل دارم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم در این نشست با اشاره به رتبه هزارمی این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه متعلق به ایران است.
شاهین شیرانی افزود: فقط در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.
وی به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: امید به زندگی در بین مردم ایران از ۵۵ سال اوایل انقلاب به ۷۷ و سه دهم کنونی رسیده است.
حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت: اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است.
محمد حسین نیکنام مدیر کل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست گفت:مدیریت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت می‌تواند از ظرفیت ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و ۸۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه سلامت ایران استفاده کند.
حنان بلخی فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و سعی شد هم حمایت و کمک به مردم غزه شود و این کارهایشان ادامه دارد و اعتقاد به صلح و آتش بس در منطقه داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی موظف به دغدغه‌مند بوده حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.
مدیر منطقه مدیترانه سازمان بهداشت جهانی در سفر دوره خود به اصفهان، فردا ۲۶ از چند مراکز بهداشتی بازدید می‌کند و سپس پس فردا ۲۷ فروردین به تهران سفر می‌کند.

دیگر خبرها

  • مرجعیت ایران برای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • تلاش سازمان جهانی بهداشت برای انتقال مجروحان غزه به سایر کشورها
  • نماینده ایران در سازمان ملل: ایران حق داشت از خود دفاع کند/ کشورهای غربی همچنان کورند
  • ایران حق داشت از خود دفاع کند/ کشورهای غربی همچنان کورند
  • نشست شورای امنیت برگزار شد/ کشورهای غربی همچنان کورند
  • انتقاد کلمبیا از موضع حمایتی سازمان کشورهای آمریکایی از رژیم صهیونیستی
  • کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد
  • تهران میزبان نشست توسعه دیپلماسی علم و فناوری کشورهای سازمان کنفرانس اسلامی شد
  • اصفهان الگوی مناسب برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه