Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@07:21:07 GMT

تعیین ضرب الاجل برای گازرسانی به روستاهای خلخال

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۶۶۷

تعیین ضرب الاجل برای گازرسانی به روستاهای خلخال

فرماندار خلخال از تعیین ضرب العجل برای گازرسانی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی خلخال خبر داد.

فریدون بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از اردبیل در جریان بازدید از عملیات گازرسانی و آغاز عملیات نصب علمک در روستای تیل اظهار کرد: روستای تیل یکی از روستاهای پرجمعیت و کوهستانی خلخال در بخش شاهرود است که به سبب صعب العبور بودن و اهمیت زندگی اهالی تا قبل از فصل سرما علمک‌گذاری این روستا به پایان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در بخش خورش رستم و در روستاهای برندق، نساز، پشگمان، گلوجه، سفید آباد، سجهرود، جعفرآباد و زاویه جعفرآباد شبکه داخلی در حال تکمیل بوده و ۵۰۰متر از خط اصلی روستای برندق نیز در حال کار است.

فرماندار خلخال بیان کرد: دو ایستگاه جدید تقلیل فشار در روستاهای برندق و نیاز احداث شده و کار عملک‌گذاری در روستای تیل به لحاظ نیاز اهالی در یک پیمان سه ماهه قابل انجام بوده و پیمانکار مکلف به اجرای قرارداد منعقده است.

بابایی گفت: در روستاهای گلوزان، الکش، چملوگبین،کهل دشت،کهل طراحی در دست اجرا بوده و از وزارتخانه پیگیر اعتبارات و تسریع در اتمام مطالعات هستیم.

بابایی با اشاره به اینکه در بیش از ۹۰درصد روستاهای شهرستان گازرسانی انجام و با اجرای روستاهای باقیمانده این ضریب به بالای ۹۵درصد خواهد رسید.

فرماندار خلخال با بیان اینکه در روستاهای ایلوانق و هواشانق نیز شبکه اصلی و شبکه داخلی انجام خواهد شد.

بابایی در خصوص اعتبارات گاز شهرستان در کمیته برنامه ریزی شهرستان خلخال گفت: اعتبارات گاز رسانی از محل اعتبارات ملی بوده و قطعا گاز رسانی به تمام روستاهای شهرستان و بهرمندی کامل مردم در نقاط سردسیر و صعب العبور از وظایف دولت و شرکت گاز استان است.

94درصد روستاهای شهرستان خلخال از گاز طبیعی برخوردار هستند/ 6درصد روستاهای خلخال گاز ندارند

رییس شرکت گاز خلخال نیز در این بازدید گفت: ۶درصد از روستاهای خلخال نیازمند ادامه اعتبارات تکمیل گازرسانی است.

سید موسی کریم‌پور در تشریح سفر نماینده مردم  ‏خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها در شهرستان خلخال ۶درصد روستاها از گاز بهرمند نبوده و این شش درصد در برنامه گازرسانی در آینده‌ای نزدیک قرار دارد و 94درصد شهرستان گاز طبیعی دارد.

کریم‌پور با اشاره به وضعیت سخت گازرسانی در مناطق صعب العبور، کوهستانی و سردسیر خلخال بیان کرد:کمبود نیروی انسانی و سختی شرایط کار در این مناطق موجب زمان‌بر شدن پروسه کار برای شبکه اصلی و داخلی شده است.

رییس شرکت گاز خلخال گفت: روستای تیل یکی از روستاهای با ضریب جمعیتی بالا و بیش از صد خانوار بوده و کار گازرسانی از سال ۹۶ شروع شده و  اوایل سال ۹۸گاز به روستا رسیده و در طول سال ۹۸شبکه گذاری اصلی داخل روستا و شبکه داخلی انجام شده است.

وی ادامه داد: به میمنت عید سعید غدیر عملیات علمک‌گذاری به تعداد بیش از یکصد و چهل علمک از امروز آغاز و با پیگیری روزانه و نظارت مستمر بر پیمانکار موجود تا دو ماه آینده اهالی روستای تیل از نعمت گاز هم برای مصارف گرمایش برخوردار خواهند شد.

کریم‌پور تصریح کرد: برای روستای تیل بیش از پنج میلیارد و برای گاز رسانی به روستای گاودول که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید بیش از دومیلیارد تومان هزینه شده است.

رئیس شرکت گاز خلخال به روستاهای موجود در دامنه قله آق داغ اشاره کرد و‌ اذعان داشت: گاز رسانی در روستاهای مرجین و سوسهاب که جزو مناطق سردسیر هستند از اولویت برخوردار بوده و در روستاهای مرجین و خللر گیلوان به تعداد بیش از یک‌صد خانوار از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

کریم‌پور از آغاز فاز دوم گازرسانی در روستای پرجمعیت دهستان برندق در خورش رستم جنوبی خبر داد و از همراهی و صبوری مردم شهرستان در روستاهای فاقد گاز، در دست مطالعه و در دست انجام قدردانی کرد و گفت: تلاش مجموعه گاز شهرستان و گاز استان توجه به مناطق محروم و‌ کم برخوردار از نعمت گاز بوده که انشالله با گازرسانی در روستاهای پایین ۲۰ خانوار  شاهد زندگی خوب اهالی زیر نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود.

انتهای پیام/3463/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار خلخال روستا صعب العبور روستای تیل گاز رسانی کریم پور شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید

در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دشتیاری، در پی وقوع سیلاب کم‌سابقه در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان، نهادهای مختلف به یاری مردم شتافتند و حالا کاروان کمک‌های نیرو زمینی سپاه به روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری رسیده است.

این کاروان شامل 40 دستگاه خودرو حامل ارزاق، آرد، اقلام بهداشتی و اسباب بازی به ارزش بالغ بر 50 میلیارد ریال بوده که اقلام آن میان ساکنان روستاهای سیل‌زده شهرستان دشتیاری در حال توزیع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخلیه برخی از روستاهای شهرستان زیرکوه به علت سیلاب
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • ارمنستان قصد بازگشت نظامی به منطقه قره باغ ندارد
  • بررسی مشکلات بخش امامزاده حسن شهرستان فلارد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • کاروان کمک‌های سپاه به شهرستان سیل‌زده دشتیاری رسید
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد
  • اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان
  • ۵۸۷ روستای استان ایلام از نعمت گاز برخوردارند