Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی فارین پالیسی در مطلبی به مرور ماجرای حصر قطر از سوی کشور‌های عربی در سال ۲۰۱۷ پرداخت و افشا کرد که در آن زمان پادشاه عربستان پیشنهاد حمله به قطر را به رئیس جمهور آمریکا داده است.

بنا به نوشته این رسانه آمریکایی، سلمان بن عبدالعزیز در ژوئن سال ۲۰۱۷ طی تماسی تلفنی پیشنهاد حمله به قطر و اشغال این کشور را با دونالد ترامپ مطرح می‌کند، اما این پیشنهاد از سوی رئیس جمهور آمریکا پذیرفته نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارین پالیسی در این مطلب به بررسی سیر تحولات زمان حصر قطر از سوی عربستان، امارات، بحرین و مصر و موضع‌گیری دیگر کشور‌ها در این خصوص می‌پردازد.

بنا بر این گزارش، اندکی بعد از این پیشنهاد، آمریکا خواستار میانجیگری کویت برای حل و فصل موضوع قطر در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس شد.

در مطلب فارین پالیسی یادآور می‌شود آنچه در تحولات مربوط به حصر قطر از سوی کشور‌های عربی کمتر دیده شده نقش تعیین کننده رژیم صهیونیستی در تثبیت درگیری با دوحه است. تل‌آویو و دوحه بر سر موضوع کمک‌های قطر به بازسازی غزه دچار مناقشه بودند.

نشریه وال استریت ژورنال نیز در سال ۲۰۱۹ از طرح ارتش عربستان برای حمله به قطر پرده برداشت. بنا به اطلاعات افشا شده، این حمله با هدف تسلط بر میادین گازی قطر طراحی شده بود.

اندکی پس از اولین سفر منطقه‌ای دونالد ترامپ به عربستان در سال ۲۰۱۷، روابط میان چهار کشور عربی و قطر به تیرگی گرایید. عربستان، امارات، مصر و بحرین در پنجم ژوئن همان سال قطع روابط دیپلماتیک خود با قطر را اعلام کردند و این کشور را به صورت زمینی و هوایی تحت محاصره قرار داده‌اند.

کشور‌های عربی قطر را متهم به حمایت از تروریسم کرده و قطع ارتباط این کشور با ایران و تعطیلی شبکه خبری الجزیره را خواستار شدند. دوحه با رد این اتهامات، همسایگان عرب خود را به تلاش برای دست اندازی به حاکمیت قطر و تسلط بر منابع آن متهم کرده است.

عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل اخیرا برقراری مجدد روابط با قطر را مشروط به پاسخگویی این کشور به خواسته‌های کشورهای محاصره کننده اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پادشاه عربستان محاصره قطر دونالد ترامپ حمله به قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا | انتخاب ماشین گلزنی برای آینده مشخص شد

به گزارش همشهری آنلاین روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بارسلونا، با رد پیشنهاد فوق‌العاده عربستانی‌ها برای ماندن در بارسلونا موضوع متقاعد شده و به پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی جواب منفی داد.
لواندوفسکی بهترین گلزن آخرین قهرمانی بارسلونا در اسپانیا تا تابستان ۲۰۲۵ با همراه با گزینه تمدید قرارداد به مدت یک سال، قرارداد دارد و حقوقش ۷ تا ۸ میلیون در سال است که قطعا با حقوق پیشنهادی از عربستانی‌ها فاصله زیادی دارد.
مهاجم بارسلونا تمام تمرکزش بر روی این فصل بارسلونا است و کسب سهمیه اروپایی همراه با نتیجه گرفتن در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا برای مهاجم لهستانی‌ها در اولویت او قرار گرفته است.
در حال حاضر زمانی که قرارداد او با باشگاه اسپانیایی به پایان می‌رسد، مهاجم بارسلونایی‌ها قطعا به دنبال کسب تجربه‌ای جدید در عربستان یا آمریکا خواهد بود و به گونه‌ای عربستانی‌ها قصد داشتند در این مسیر پیش‌قدم شوند اما با این حال نزدیکان لواندوفسکی معتقد هستند او زندگی در آمریکا را در عربستان ترجیح می‌دهد.

کد خبر 840813 برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال تیم بارسلونا

دیگر خبرها

  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا
  • پیشنهاد ۱۰۰ میلیون یورویی عربستان به ستاره بارسلونا | انتخاب ماشین گلزنی برای آینده مشخص شد
  • عکس| استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان
  • استخر و هتل غول‌پیکر بن‌سلمان (+عکس)
  • روحانی: ترامپ 8 بار پیغام داد که مذاکره کنیم/ در داخل کشور ماجراهایی اتفاق افتاد که ترامپ احساس کرد به‌ راحتی می‌تواند از برجام خارج شود/ عربستان و اسرائیل در دوره مذاکرات برجام علیه ما بسیار فعال بودند
  • هشدار حوثی ها به عربستان