Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح پارک سوار صفه و رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید شهری اصفهان، اظهار داشت: ایجاد پارک سوار به منظور رفع گره‌های ترافیکی و ورود اتوبوس‌های جدید به چرخه حمل و نقل عمومی با قابلیت‌های رفاهی به ویژه برای افراد خاص و معلولان جزو خدمات ماندگاری است که می‌تواند در کارنامه مسئولان ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ارائه این نوع خدمات در راستای رفع مشکلات شهری و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و قشرهای خاص باید همواره تداوم داشته باشد، تاکید کرد: در دنیای امروز باید بیش از گذشته در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش سطح امکانات رفاهی شهری تلاش شود و این امر از دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی نیز هست

تأثیر ارتقای خدمات حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ارائه خدمات حمل و نقل عمومی مطابق استانداردهای روز دنیا موجب همکاری مردم در کاهش رفت و آمدهای غیر ضروری با وسایل نقلیه شخصی نیز می‌شود، بیان داشت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و تداوم ارتقای کیفیت این ناوگان از طریق تزریق اتوبوس‌های به روز و استاندارد در درازمدت از یک سو موجب بهینه‌سازی انرژی می‌شود و از سوی دیگر تأثیر آن را در افزایش هوای پاک در کلان شهرها شاهد خواهیم بود.

وی با تقدیر از شهرداری اصفهان در راستای ایجاد پارک سوار و ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری ابراز داشت: اصفهان پایتخت میراث گران بهای ایران و اسلام است و همان گونه که از نظر معماری و شهرسازی در طول تاریخ نمونه بوده است باید در آینده نیز الگویی برای شهرسازی مدرن با حفظ ارزش‌های معماری و تاریخی باشد.

توسعه شهری اصفهان الگویی برای دیگر شهرهای کشور

اسلامی تصریح کرد: توسعه شهری اصفهان به عنوان الگویی برای دیگر شهرها و میراثی برای آیندگان باید ضمن برخورداری از فناوری‌های به روز، مدرن و استاندارد در راستای فراهم سازی زندگی مطلوب برای نسل کنونی و آینده حفظ میراث‌های گران بهای تاریخی، ارزشی و فرهنگی را نیز در بر داشته باشد.

اسلامی با بیان اینکه ایجاد قطار شهری، سیستم مدیریت هوشمند شهر و مدیریت شهرسازی در اصفهان در دستور کار قرار دارد، گفت: با توافق با استانداری اصفهان سرمایه گذاری رینگ قطار شهری پیرامون مجموعه بزرگ شهری اصفهان آغاز می‌شود که این رینگ شهر علامه مجلسی، فولادشهر و اصفهان را به شکل کامل در بر می‌گیرد و البته اجرای آن نیازمند مشارکت نهادهای دیگر نیز هست.

بهره برداری از فاز نخست متروی بهارستان تا پایان سال

وی با اشاره به اینکه فاز اول این رینگ، ایجاد متروی بهارستان است که فاز نخست آن تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد، گفت: امیدواریم در ادامه مسیر این خط به زودی به متروی برون شهری نیز متصل شده و به متروی شهری اصفهان بپیوندد.

کد خبر 4993499

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی اتوبوس شهرداری اصفهان شرکت اتوبوسرانی ویروس کرونا شیراز روز خبرنگار بوشهر شیوع کرونا عید سعید قربان گرگان قزوین شهرکرد عید غدیر خم ماه محرم کمک مومنانه بیرجند ستاد ملی مقابله با کرونا حمل و نقل عمومی شهری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است

به گزارش خبرگزاری مهر، ساغر حمیدی اظهار داشت: مرمت راه‌پله‌های شاهی این مجموعه تاریخی از دی‌ماه سال گذشته آغاز و هم‌زمان با فعالیت‌های ستاد نوروزی عملیات مرمت این مجموعه به‌صورت موقت تعطیل شد.

مدیر امور موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به نصب حفاظ‌های شیشه‌ای راه‌پله شاهی در راستای حفاظت از دیوارنگاره‌های مجموعه، این عملیات از عصر امروز بیست و نهم فروردین آغاز و تا عصر فردا سی‌ام فرودین به طول می‌انجامد.

وی اضافه کرد: با توجه به حساسیت موضوع، این مجموعه تاریخی در روز سی‌ام فروردین تعطیل بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند از سایر بناهای مجموعه جهانی میدان نقش‌جهان همچون بازار عظیم قیصریه، مسجد شیخ لطف‌الله و مسجد جامع عباسی بازدید کنند.

کد خبر 6081129

دیگر خبرها

  • توسعه میراث فرهنگی و گردشگری در بام ایران با ثبت ۵۳ قرارداد
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شی تاریخی در استان کرمانشاه
  • تاریخی‌ترین شهرهای جهان کدامند؟
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، امروز رایگان است
  • بازدید از بنا‌های تاریخی اصفهان، پنجشنبه رایگان است
  • کاخ عالی‌قاپوی اصفهان ۳۰ فروردین تعطیل است
  • مرمت حرم شاه عبدالعظیم طی ۶ ماه آینده
  • تلاش مدیریت شهری اصفهان برای تسریع در حرکت وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهر