Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در چهارچوب دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم های بارسلونا و ناپولی در استادیوم نیوکمپ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.
به گزارش آریا، بارسلونا و ناپولی در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم قرار می گیرند، این در حالیست که بارسلونا در دو بار اخیری که مقابل تیم های ایتالیایی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته از دور مسابقات کنار رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دیدار رفت دو تیم بارسلونا و ناپولی با تساوی 1-1 در استادیوم سن پائولو به پایان رسید. ابتدا دریس مرتنز برای ناپولی گلزنی کرد تا به 121 گل در ترکیب ناپولی دست یابد و در کنار مارک همشیک بهترین گلزن تاریخ ناپولی لقب گیرد (این رکورد بعدها به طور اختصاصی به مرتنز رسید) و سپس آنتوان گریزمان گل تساوی بخش را وارد دروازه میزبان کرد. با این نتیجه و با توجه به برگزاری دیدار برگشت در نیوکمپ، بارسلونا شانس بیشتری برای صعود خواهد داشت، هرچند دریافت یک گل کار را برای این تیم دشوار خواهد کرد. هر تیمی در این مسابقه به پیروزی برسد صعود خواهد کرد. تساوی بدون گل موجب صعود بارسلونا می شود، تساوی 1-1 موجب می شود بازی به اوقات اضافی برسد و تساوی پرگل تر از 1-1 موجب صعود ناپولی خواهد شد.
بارسلونا در دوران پسا قرنطینه به وضوح افت کرد و در کورس قهرمانی لالیگا مغلوب رقیب دیرینه اش رئال مادرید شد، تا پس از ناکامی در راه قهرمانی در کوپا دل ری، در لالیگا نیز ناکام بماند و در صورتی که در لیگ قهرمانان اروپا نیز به قهرمانی دست نیابد برای اولین بار طی 6 سال اخیر موفق به کسب هیچ جامی نمی شود. ناپولی اما پس از روی کار آمدن جنارو گتوزو عملکرد بهتری نسبت به قبل داشت و موفق شد رتبه هفتم سری آ را از آن خود نماید و با غلبه بر یوونتوس فاتح کوپا ایتالیا شود، تا مجوز حضور در فصل آتی لیگ اروپا را کسب کند.
بارسلونا در مرحله گروهی و در گروه F با بروسیا دورتموند، اینتر و اسلاویا پراگ هم گروه بود و با کسب 14 امتیاز و 4 امتیاز اختلاف نسبت به دورتموند به عنوان صدرنشین صعود کردند. این تیم در مسابقات خانگی اش موفق شد با نتیجه 2-1 اینتر و با نتیجه 3-1 دورتموند را شکست دهد، اما مقابل اسلاویا پراگ با تساوی بدون گل متوقف شد، تا برای اولین بار از سال 2012 در زمینه گلزنی در یک مسابقه خانگی اش در اروپا ناکام بماند. آنسو فاتی با گلزنی در دیدار برگشت مقابل اینتر در هفته ششم مرحله گروهی با 17 سال و 40 روز سن به جوانترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا بدل شد. بارسلونا از سپتامبر 2013 در هیچ یک از دیدارهای خانگی اش در لیگ قهرمانان اروپا مغلوب حریف نشده و آمار 31 برد و 4 تساوی را به ثبت رسانده است و اکنون با 35 بازی بدون شکست خانگی رکورددار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است.
ناپولی در مرحله گروهی و در گروه E مسابقات با لیورپول، سالزبورگ و خنک هم گروه بود و با کسب 12 امتیاز و یک امتیاز کمتر نسبت به لیورپول به عنوان تیم دوم صعود کرد. این تیم در دیدارهای خارج از خانه اش در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا شکست نخورده و موفق شده با نتیجه 3-2 سالزبورگ را شکست دهد و دو تساوی 0-0 مقابل خنک و 1-1 مقابل لیورپول کسب نماید. ناپولی که برای ششمین بار در لیگ قهرمانان اروپا حضور می یابد (همگی در 9 فصل اخیر رقم خورده)، برای سومین بار است که راهی مرحله حذفی مسابقات شده اند. این تیم در هر دو حضور قبلی اش در مرحله حذفی مسابقات حذف شده بود و در هر دو مورد تیمی که موفق به حذف این تیم شده بود، موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود. در فصل 2011/12 پس از برد 3-1 خانگی مقابل چلسی، در دیدار برگشت و در اوقات اضافی با نتیجه 4-1 شکست خورد. در فصل 2016/17 نیز در هر دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3-1 مغلوب رئال مادرید شد.
بارسلونا در مسابقات خانگی اش مقابل باشگاه های ایتالیایی فقط 2 بار باخته است. 26 بازی، 18 برد، 6 تساوی و 2 شکست برای این تیم دیده می شود. آن ها پس از شکست 2-1 مقابل یوونتوس در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2002/03، 15 بار میزبان باشگاه های ایتالیایی بوده اند و 12 برد و 3 تساوی کسب کرده اند.
بارسلونا در 13 رقابت حذفی مقابل باشگاه های ایتالیایی بازی کرده و در مجموع مسابقات رفت و برگشت 8 برد و 5 باخت نصیبش شده است. هر دو تقابل اخیر این تیم مقابل باشگاه های ایتالیایی در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا (مقابل یوونتوس در فصل 2016/17 و مقابل آاس رم در فصل 2017/18) با حذف بلوگرانا همراه بوده است.
بارسلونا در هر یک از 16 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا در مرحله یک هشتم نهایی حاضر بوده و 13 بار موفق شده راهی مرحله بعدی شود. آخرین بار این تیم در فصل 2006/07 در این مرحله مغلوب لیورپول شد و پس از آن در تمامی 12 دوره بعدی همواره در جمع هشت تیم برتر حاضر بوده اند. نکته جالب اینکه در هر 12 دیدار اخیر خانگی اش در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا همیشه پیروز میدان بوده است. هر زمانی که بارسلونا در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی میزبان بوده، این تیم موفق به صعود شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بارسلونا ناپولی شاگردان ستین گتوزو نهایی لیگ قهرمانان اروپا مرحله یک هشتم نهایی خانگی اش موفق شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی عثمان دمبله دوباره بازیکن بارسلونا می‌شود!

حساب X لیگ قهرمانان، داغ دل هواداران بارسلونا را تازه کرد!

طرفداری | مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۳/۲۴، شب گذشته با برگزاری دو مسابقه به پایان رسید. بر این اساس، تیم‌های پاری سن ژرمن، بوروسیا دورتموند، بایرن مونیخ و رئال مادرید موفق شدند جواز حضور در مرحله نیمه‌نهایی را کسب کنند.

گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان

حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، پس از پایان یافتن بازی‌های دیشب، از کاربرانش خواست بهترین بازیکن دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی را انتخاب کنند. در تصویری که حساب لیگ قهرمانان برای معرفی نامزدها طراحی کرده، یک گاف عجیب به چشم می‌خورد و آن هم این است که عثمان دمبله به عنوان بازیکن بارسلونا معرفی شده‌است! دمبله به واسطه اینکه پس از گلزنی به بارسلونا، خوشحالی کرد، نزد هواداران تیم آبی و اناری پوش به شدت منفور است.

اسامی نامزدهای بهترین بازیکن هفته
عثمان دمبله بازیکن بارسلونا محسوب شده‌است!

 

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • حذف بارسلونا مقابل یوونتوس در شب تساوی بدون گل دو تیم در نیوکمپ (لیگ قهرمانان اروپا - 2017/4/19) / فیلم
  • رئال مادرید بیش از دو برابر بارسلونا به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده است
  • طعنه همسر گوندوگان به بارسا: فاتح سه‌گانه! (عکس)
  • پیروزی 4 بر 1 پاری سن ژرمن مقابل بارسلونا در لیگ قهرمانان / به روایت کارتون
  • عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم
  • گاف عجیب حساب رسمی لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی عثمان دمبله دوباره بازیکن بارسلونا می‌شود!
  • لیگ قهرمانان اروپا / رئال و بایرن مونیخ راهی نیمه‌نهایی شدند
  • لیگ قهرمانان اروپا / رئال با حذف منچسترسیتی راهی نیمه‌نهایی شد
  • خوشحالی کیلیان ام باپه مقابل هواداران بارسلونا پس از حذف این تیم از لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • برابر با زلاتان و شوچنکو؛ کیلیان ام باپه دهمین گلزن برتر تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شد