Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رایزنی‌های لازم در ارتباط با کاهش قیمت فولاد و سیمان انجام یافته و در افزایش نرخ مواردی نظیر فساد، عدم کنترل بازار و بی‌تدبیری مسئولان ذی‌ربط دخیل بوده است. - اخبار استانها -

علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت سیمان و فولاد در شرایط فعلی که چرخه تولید آن‌ها از حرکت بازنایستاده و صادراتی در کار نبوده است یک امر غیرمنطقی بود که برای حل این مشکل جلساتی با وزیر راه و شهرسازی، وزیر صمت، وزیر اقتصاد و بورس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که بی‌مسئولیتی و بی‌تدبیری در پاسخگویی مسئولان ذی‌ربط در این زمینه مشهود است گفت: متأسفانه توضیحی که در این زمینه ارائه شد این بود که نمی‌توان در برابر افزایش قیمت آهنی‌ها کاری از پیش برد و این مسئله سبب افزایش قیمت در کشور شده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که مصرف داخلی آهن در کشور 16 میلیون تن و سیمان 50 میلیون تن است،  در حال حاضر در کشور 28 میلیون تن تولید آهن و 161 میلیون تن سیمان داریم که این مسئله به دلیل مازاد بودن تولید در برابر مصرف با افزایش قیمت‌ها همخوانی ندارد و غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

هشدار ستاد تنظیم بازار به تولیدکنندگان فولاد برای رعایت کف عرضه شمشگزارش ویدئویی| بی‌نیازی ایران از واردات ورق فولاد/ ابرطرح نورد گرم 2 فولاد مبارکه با نام سردار سلیمانی به امضا رسیدبازار فولاد هم دلال بازی شد/ معاون دادستان: 500 مشتری فولاد در بورس حرفه‌شان فولاد نیست

نیکزاد تصریح کرد: با توجه به این که پای صادرات در میان نیست که اگر این موضوع محقق می‌شد جای بسی خوشحالی داشت و ارز کالاهای اساسی تأمین می‌شد و به علاوه تولید نیز بدون وقفه فعالیت خود را ادامه می‌دهد مشخص است که در این میان پای رانت و فساد در میان است و متأسفانه محرز است که هم‌اکنون با عدم کنترل بازار مواجه هستیم.

وی با اشاره به این که قیمت هر تن فولاد 400 دلار است بیان کرد: با این میزان برای هر کیلوگرم فولاد 8 هزار تومان ارزش ریالی برآورد می‌شود در حالی که قیمت میلگرد به 12 هزار تومان رسیده است که به همین منظور رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم برای کاهش قیمت میلگرد به 8 هزار و 500 تومان و سیمان کیسه‌ای به 17 هزار و 500 تومان و سیمان با میزان تن فله‌ای به 290 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:‌ به جد پیگیر کاهش قیمت‌ها هستیم چرا که کارگران جزو اقشاری هستند که اقتصاد آنان کاملاً آزاد و بدون یارانه بوده و اولویت مجلس بهبود وضعیت معیشتی مردم و به ویژه اقشار آسیب‌پذیر جامعه است تا دغدغه‌ها و نارضایتی‌های مردم و کارگران به حدأقل برسد.

انتهای پیام/132/س

R41374/P/S6,49/CT1 بیشتر بخوانید... لرستان| اجازه تعطیلی ۳ فاز کارخانه سیمان دورود را نمی‌دهیم معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از ۲۰ مرداد/ قیمت فولاد و سیمان کاهش می‌یابد قطع سهمیه و ابطال مجوز در انتظار گران فروشان سیمان قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لرستان| اجازه تعطیلی ۳ فاز کارخانه سیمان دورود را نمی‌دهیم معرفی مستأجران به بانک برای دریافت وام از ۲۰ مرداد/ قیمت فولاد و سیمان کاهش می‌یابد قطع سهمیه و ابطال مجوز در انتظار گران فروشان سیمان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۲ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۳ عضو مجلس خبرگان رهبری: عید غدیر بیعت با حکومت الهی، اسلامی و بیعت با امام زمان(عج) است ۴ لرستان|عملیات اجرایی پروژه «زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد» آغاز شد ۵ نماینده ولی‌فقیه در همدان: "غدیر" به اندازه دین اسلام و هدایت بشریت مهم است ۶ پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه راه‌آهن کرمانشاه به قصرشیرین/ اعتبار امسال برای پروژه کافی نیست ۷ تبیین دستاوردهای طرح احیای اراضی خوزستان؛ تولید کشاورزی استان ۸.۵ میلیون تن افزایش یافت ۸ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه: پیام بزرگ عید غدیر "وحدت" است مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گزارش|خاموشی‌های برق روستا‌های زنجان هنوز ادامه دارد/ چرا باید کشاورزان تاوان کمبود انرژی را دهند؟ میزان خسارات حادثه آتش‌سوزی خودروهای سنگین کرمانشاه همچنان نامشخص است پیگیری تسنیم| بازدید اعضای کمیسیون عمران از "سیب و سوران"؛ اجرای پروژه راه و آب تسریع می‌شود مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد آخرین وضعیت عملکرد بودجه ۹۹؛ از فروش ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام تا رشد ۲۰ درصدی درآمد مالیاتی نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ۶۰ مفقود در انفجار بیروت / عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فولاد و سیمان میلیون تن کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز چهارشنبه یک افزایش قیمت جزئی داشته که می‌تواند نتیجه گزارش کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته گذشته باشد. به نظر می‌رسد توجه سرمایه‌گذاران از تنش‌های خاورمیانه دور شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۴۰ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲ سنت معادل ۰.۰۲ درصد کاهش ۸۳ دلار و ۳۴ سنت معامله می‌شود.

آمار موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد ذخایر نفت خام این کشور ۳.۲۳۷ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۱۹ آوریل کاهش یافته است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران انتظار یک افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

تاجران منتظر اطلاعات رسمی در مورد ذخایر نفت و محصولات نفتی هستند که قرار است امروز منتشر شود.

در این بین، احتمال کاهش نرخ بهره در انگلیس و اتحادیه اروپا در ماه ژوئن افزایش یافته که می‌تواند به رشد اقتصاد و در نتیجه رشد تقاضا برای نفت کمک کند.

کپیتال ایکونومیکس طی یادداشتی اعلام کرد فعالیت تجاری در منطقه یورو و انگلیس در ماه جاری میلادی با بیشترین سرعت طی یک سال گذشته رشد داشته که حاکی از ادامه رشد اقتصاد منطقه است.

از طرف دیگر فعالیت تجاری در آمریکا در ماه آوریل تا پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته کاهش یافته است. بدین ترتیب سیاستگذاران قانع می‌شوند که لازم است نرخ بهره را جهت حمایت از اقتصاد پایین بیاورند.

با وجود تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، به نظر می‌رسد توجه تاجران تا حدی از تحولات خاورمیانه در معاملات روز چهارشنبه دور شده است.

دیگر خبرها

  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • برای حج تمتع هیچ نماینده‌ای از مجلس اعزام نمی‌شود/ افزایش قیمت ارز نرخ حج را گران کرده است
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • نصف شدن بیت‌کوین چیست و آیا مهم است؟
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد