Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:41:27 GMT

هشدار روسیه درباره تقویت حضور نظامی آمریکا در لهستان و نروژ

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۶۸۵۹

هشدار روسیه درباره تقویت حضور نظامی آمریکا در لهستان و نروژ

‍‍‍‍‍‍

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه، به تشریح اهداف واقعی آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در لهستان و افزایش تعداد تفنگداران دریایی این کشور در خاک نروژ به بهانه‌های مختلف پرداخت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "آلکسی زایتسف" معاون مدیر اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه «کامرسانت»، چاپ مسکو، اعلام کرد که آمریکایی‌ها به‌رغم اظهاراتشان، مبنی بر کاهش حضور تفنگداران دریایی در نروژ، احتمالاً برعکس، در فکر تقویت توان نظامی خود در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برنامه تقویت حضور نظامی ایالات متحده در خاک لهستان نیز برای لطمه زدن به قانون اصولی روابط ناتو و روسیه است.

این دیپلمات روس توضیح داد: «ما معتقدیم که برنامه‌های افزایش حضور نظامی آمریکا در لهستان ضربه جدی به یکی از بندهای مهم قانون اصولی روسیه - ناتو مربوط به سال 1997 وارد می‌کند که بر اساس آن، پیمان آتلانتیک شمالی باید از استقرار دائمی و اضافی "نیروها و تجهیزات نظامی" در خاک کشورهای اروپای شرقی که پس از سال 1997 به این بلوک ‌پیوسته‌اند، خودداری کند.»

وی تأکید کرد که تمایل برخی از کشورها برای تأمین امنیت خود به بهای ضربه زدن به امنیت روسیه کاملاً بیهوده است و مشارکت در چنین سیاست‌های مخربی، فقط وضعیت دشوار موجود در حوزه نظامی- سیاسی در شرق اروپا را پیچیده‌تر کرده و احتمال ایجاد شرایط برای گفت‌وگوهای سازنده بین روسیه و ناتو را از بین می‌برد.

آمریکا هزار نیروی نظامی دیگر به لهستان اعزام می‌کندآمریکا حضور نظامیانش در لهستان را دائمی می‌کند

زایتسف همچنین در پاسخ به سئوال دیگری  یادآور شد: «علی‌رغم کاهش اعلام شده حضور دائمی تفنگداران دریایی آمریکایی در نروژ در ماه جولای، هنوز هیچ کاهش واقعی در فعالیت‌های نظامی ایالات متحده در این کشور مشاهده نشده است. ما این مسئله را بعید نمی‌دانیم که در پشت ماهیت جدید حضور "پویای" آنها در واقع تعداد نظامیان آمریکایی، حتی افزایش یافته است و این اقدام به بهانه تمرینات مشترک نظامی با نروژی‌ها، آنها می توانند برعکس، مواضع خود در شمال نروژ و در نزدیکی مرزهای روسیه را تقویت کنند.»

رهگیری هواپیمای نروژی توسط جنگنده روسیه بر فراز دریای بارنتس

این دیپلمات با اشاره به اینکه تعداد مانورهای نظامی با مشارکت نیروهای فرامنطقه‌ای در قاره اروپا که روسیه در آنها به عنوان "دشمن فرضی" در نظر گفته شده، در حال افزایش است، افزود: «در اقدامی آشکارا ضدروسی، برنامه‌هایی برای گسترش نیروهای مسلح ملی، خرید سلاح و نوسازی زیرساختارهای نظامی در حال شکل گیری است و ما اعتقاد داریم که این اقدامات مقامات اسلو، تنها باعث بی ثباتی اوضاع در این منطقه خواهد شد.»

انتهای پیام/

R7535/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" اروپا بیشتر بخوانید... لهستان به عرصه‌ای برای اقدامات آمریکا علیه روسیه تبدیل می‌شود تشکیل ائتلاف "مثلث لوبلین" توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری‌ها قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... لهستان به عرصه‌ای برای اقدامات آمریکا علیه روسیه تبدیل می‌شود تشکیل ائتلاف "مثلث لوبلین" توسط لهستان، لیتوانی و اوکراین برای تقویت همکاری‌ها واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" اخبار "روسیه" اروپا پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ تصویر ماهواره روسیه از قبل و بعد از انفجار بیروت ۲ ترامپ: ایران نمی‌خواهد مجددا رئیس ‌جمهور شوم/اگر پیروز انتخابات شویم، با ایران خیلی سریع به توافق خواهیم رسید ۳ فاکس نیوز: مخالفت چین به معنای پایان تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم‌های ایران است ۴ سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند ۵ استقبال وزیر خارجه لبنان از سخنان دبیرکل حزب الله ۶ حمله خمپاره‌ای به محل تجمع داعش در سامراء ۷ علت آتش سوزی در بازار «عجمان» امارات مشخص شد+فیلم ۸ روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را ثبت می‌کند مهمترین اخبار بین الملل سید حسن نصرالله: نه اسکله بیروت را اداره می‌کنیم و نه در آن چیزی داشته‌ایم/ مقاومت بزرگتر از آن است که کذّابان خدشه‌ای به آن وارد کنند نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ۶۰ مفقود در انفجار بیروت / عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد فارین پالیسی: عربستان سال ۲۰۱۷ به ترامپ پیشنهاد حمله به قطر را داده بود مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد آخرین وضعیت عملکرد بودجه ۹۹؛ از فروش ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام تا رشد ۲۰ درصدی درآمد مالیاتی نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ۶۰ مفقود در انفجار بیروت / عملیات جستجو و نجات همچنان ادامه دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار روسیه اروپا اخبار آمریکا اخبار روسیه اروپا حضور نظامی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نمایندگان دائم ایالات متحده آمریکا و متحدان این کشور در سازمان ملل متحد، در تداوم تلاش‌های غرب برای دلگرمی و تقویت روحیه رژیم صهیونیستی، پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه اسراییل را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شد آمده است: ما حملات ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی ایران و شرکای آن به اسرائیل را که شامل پرتاب چند صد موشک بالستیک، موشک کروز و پهپادهای تهاجمی علیه چندین هدف بود را به صراحت محکوم می کنیم. باید توجه داشته باشیم که این حمله گسترده می توانست باعث خسارت قابل توجه و تلفات جانی شود.

این بیانیه در تداوم فضاسازی‌ها علیه اقدام مشروع ایران می‌افزاید: ما همچنین این واقعیت را محکوم می کنیم که تسلیحات پرتاب شده به سوی اسرائیل حریم هوایی چندین کشور منطقه را نقض کرده، جان مردم بی گناه آن کشورها را به خطر انداخته و به نظر می رسد از حریم هوایی نزدیک اماکن مقدس در قدس عبور کرده است.

در بیانیه یادشده از مداخله ایالات متحده و متحدانش برای رهگیری موشک‌های ایران قدردانی شده و آمده است: ما از تلاش‌ها برای جلوگیری از تشدید فوری خشونت در منطقه، به دنبال تلاش‌های هماهنگ برای دفاع در برابر حمله ایران استقبال می‌کنیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ما توقیف غیرقانونی یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز در ۱۳ آوریل را محکوم می کنیم و از ایران می خواهیم که کشتی و خدمه بین المللی آن را فورا آزاد کند. ما متذکر می شویم که حمله تشدید کننده ایران آخرین نمونه از اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده این کشور و شرکای ستیزه جوی آن است که تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است.

نویسندگان این بیانیه در پایان خواستار جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده و نوشته‌اند: ما همکاری دیپلماتیک خود را برای حل و فصل همه تنش ها در منطقه تقویت خواهیم کرد.

این بیانیه از سوی ایالات متحده، آلبانی، آرژانتین، استرالیا، اتریش، بلژیک، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، چک، دانمارک، اکوادور، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مولداوی، موناکو، مونته نگرو، هلند، نیوزیلند، نروژ، ایالات فدرال میکرونزی، پالائو، پاپوآ گینه نو، لهستان، پرتغال، جمهوری کره ، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، اوکراین و بریتانیا صادر شده است.

جمهوری اسلامی ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی/سقوط بمب‌افکن استراتژیک ارتش روسیه
  • هشدار روسیه درباره برنامه غرب برای ترور زلنسکی
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه/حمله گسترده پهپادی اوکراین به بلگورود روسیه
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه