Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@18:58:30 GMT

شاخص دلار در بازارهای جهانی رشد کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۰۶۶

شاخص دلار در بازارهای جهانی رشد کرد

نرخ دلار در معاملات روز پنجشنبه با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۸۲ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، رییس دفتر منطقه ای بانک مرکزی آمریکا در دالاس گفته است استفاده از تسهیلات اضطراری این بانک برای ثبات بخشی به بازارهای مالی بسیار موثر بوده است اما کسب و کارهای کوچک و متوسط، هنوز به حمایت های بیشتری نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کاپلان، حمایت از این بخش آسیب پذیر برای اطمینان خاطر از مدیریت شرایط بازار کار و احیای سریع تر رشد ضروری خواهد بود. این مدیر ارشد بانک مرکزی آمریکا در عین حال هشدار داده است که برنامه های خرید دارایی بانک مرکزی بدون هزینه نخواهد بود و تداوم این وضعیت می تواند موقعیت دلار را در معرض خطر قرار دهد.


تقاضا برای خرید ارزهای دیگر در مقایسه با دلار در سطح بالاتری قرار دارد و بی رغبتی معامله گران به خرید دلار باعث شده تا اسکناس سبز در یکی از ضعیف ترین موقعیت های دو سال اخیر خود قرار گیرد. آمریکا هنوز اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان باقی مانده و بر خلاف تلاش های دولت ترامپ، بسیاری از کشورها هنوز مجوز از سرگیری پروازها با آمریکا را صادر نکرده اند و ورود گردشگران آمریکایی به بسیاری از کشورهای اروپایی کماکان ممنوع است. همین مساله به نوبه خود تقاضای خرید دلار به ویژه در اروپا را به میزان محسوسی کاهش داده است.


شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز پنجشنبه با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۹۳.۳۸۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۹۵ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۶۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۰۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۷۱ درصد پایین رفت و با عققب رفتن از کانال ۱.۱۸ به ۱.۱۷۸ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۳۵ درصد افزایش به ۱۰۵.۹۲۸ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۹۶۷ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار قیمت دلار پول نیوز اقتصادی جهانی کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ با رشد ۱۱۹۷۱ واحدی به ۲,۲۶۱,۳۹۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۲۷۹۹.۶۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۴.۱۸۱ میلیارد سهم بود که طی ۴۰۸,۴۱۶ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۴۶,۷۹۴.۴۸۲ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۴۲۶,۱۹۱.۳۷۰ میلیارد ریال شد.

نمادهای «فارس»، «ذوب» و «بوعلی» بیشترین تأثیر منفی را در شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 739469

دیگر خبرها

  • سومین رکوردشکنی بهای جهانی طلا در یک ماه اخیر/ هر اونس ۲۲۱۲ دلار شد
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • شاخص بورس امروز ۸ فروردین/رشد ۱۱ هزار واحدی
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟/ بهترین پرتفو بورسی
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟