Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجم ویدیو: 27.71M | مدت زمان ویدیو: 00:02:18 دانلود ویدیو به گزارش افکارنیوز،

بیش از ۴۰ سال پیش در ایران انقلابی شکل گرفت که مایه امید مستضعفان در داخل و خارج کشور شد. این انقلاب که ثمره آن با رای مستقیم مردم، جمهوری اسلامی شد با وجود همه تهدیدها و شرارت‌ها همچنان به مسیر خود ادامه می‌دهد.

اخبار سیاسی- تلاش برای برابری و مساوات در داخل کشور با وجود همه کم و کاستی‌ها و حمایت از مظلومان و مستضعفان دربند زورگویان عالم  سرلوحه و هدف این انقلاب بزرگ مردمی بوده است؛ دستاوردی که بی شک بدون رهبری بی‌بدیل خمینی کبیر در سال‌های نخست انقلاب و سپس جانشنین برحقش، حضرت آیت الله خامنه‌ای میسر نمی‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رهبر انقلاب در سه دهه‌ای که سکان هدایت کشور را در دست گرفته‌اند با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان ایران و انقلاب، توانسته‌اند با رهبری خرمندانه خود، کشور را در ثبات و آرامش نگه دارند. این واقعیتی است که دوستان ایران و انقلاب آن را تایید و دشمنان نیز به آن اذعان دارند.

سپهبد شهید سلیمانی در یکی از آخرین روایت‌های خود به تجربه ۲۰ساله خود در تعامل با آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد. در ادامه می‌توانید این ویدئو را مشاهده کنید.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شهید سلیمانی آیت الله خامنه ای جمهوری اسلامی سردار سلیمانی شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشیدو به روایت هنر هشتم؛ بررسی بهترین بازی‌های سامورایی

نقطه مقابل قهرمانان خیالی و کمیکی مارول، دی‌سی و دارک هورس، جنگجویان شجاع، وفادار و عرفانی هستند که آنان را سامورایی می‌نامند.

اختصاصی طرفداری | سامورایی‌ها، نه تنها به عنوان جنگجویان ماهر و بی‌باک شناخته می‌شوند بلکه نمادی از ارزش‌های عمیق اخلاقی و فلسفیِ فرهنگ ژاپن نیز محسوب می‌گردند. زندگی و آیین آن‌ها که به بوشیدو یا "راه جنگجو" معروف است، مجموعه‌ای از اصول و قوانین را شکل می‌دهد که طرز تفکر و عملکرد سامورایی‌ها را در طول حیات‌شان هدایت می‌کند. راه سامورایی به ما نشان می‌دهد که قدرت واقعی نه تنها در توانایی جنگیدن بلکه در توانایی کنترل ذهن و عواطف خود و همچنین پیمودن زندگی با اصول اخلاقی قوی نهفته است. این میراث فلسفی که قرن‌ها از عمرش می‌گذرد، هنوز هم می‌تواند چراغ راهی باشد برای زندگی با معنایی عمیق‌تر در جهان مدرن. 

در جهان مدرنی که کودکان بیشتر آموزه‌های خود را از تماشای فیلم و سریال و یا غرق شدن در جهان بازی‌ها کسب می‌کنند. کشور ژاپن همواره سعی کرده تا از تهاجم فرهنگی جلوگیری کند و یا حداقل فرهنگ غربی را به شیوه خود بازنویسی نماید. همانند ایجاد «مانگا» در مقابل «کمیک» و یا «انیمه» در مقابل «انیمیشن» و حتی الگو ساختن از سامورایی‌ها در مقابل ابرقهرمان‌های خیالی هالیوود. به لطف دارا بودن بزرگ‌ترین استودیوهای ساخت و انتشار بازی در جهان، چندان عجیب نیست که هر چند سال شاهد یک بازی بسیار بزرگ AAA در مورد فرهنگ ژاپن به خصوص سامورایی‌ها باشیم. بازی‌های سامورایی همچون پلی بین اسطوره‌شناسی و واقعیت تاریخی، افسانه‌های گذشته را زنده می‌کنند. آن‌ها شما را به عصر شمشیرزنان نجیب دعوت می‌کنند و به ما فرصت می‌دهند تا پای در دورانی بگذاریم که شرافت و دلاوری، در میدان‌های نبرد، ارزشمندترین ارثیه‌ای بود که از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شد.

با ما همراه باشید تا نگاهی بیندازیم به پنج بازی برتر تاریخ که بر اساس فرهنگ سامورایی ساخته شده‌اند. در طول چندین دهه گذشته تعداد زیادی بازی با مضمون فرهنگ سامورایی ساخته شده که در این فهرست تنها به پنج بازی اشاره شده است. همچنین در انتخاب این بازی‌ها سلیقه شخصی نیز تا حدودی مد نظر بوده پس ممکن است بازی مورد علاقه شما در این فهرست جایی نداشته باشد. اگر این طور بود حتما بازی‌های مورد نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

Katana-Zero

سامورایی انتقام‌جو در جهان دوبعدی

Katana-Zero

وقتی صحبت از بازی های سامورایی کردیم قطعا انتظار قرار گرفتن یک بازی دو بعدی با حال و هوای علمی-تخیلی را نداشتید؛ اما دلایل خوبی برای انتخاب بازی Katana-Zero وجود دارد. داستان Katana Zero در یک کشور دیستوپیایی اتفاق می‌افتد؛ ظاهراً این کشور در جنگی که از آن با نام جنگ کرومگ یاد می‌شود، از کشوری دیگر شکست خورده و اکنون تبعات آن را تحمل می‌کند. شخصیت اصلی بازی یک سامورایی به نام سابجکت زیرو است که کنترل او بر عهده‌ شما خواهد بود. سابجکت زیرو که از او به عنوان اژدها هم یاد می‌کنند، یکی از افراد حاضر در این جنگ بوده است.

روایت داستان در این بازی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و در یک بازی پلتفرمر – اکشن دو بعدی که بیشتر تمرکز باید بر روی گیم پلی قرار گیرد، روایت داستانی قدرتمند غیرمنتظره است؛ اما این بازی چیزی کم نگذاشته و با داستانی فوق العاده، به همه‌ چیزهایی که در بازی می‌بینید و تجربه می‌کنید معنا بخشیده است. این بازی علاوه بر داشتن داستان قوی، گیم پلی بسیار جذابی دارد. اولین شاخصه ای که در مورد گیم پلی آن به خاطر خواهید سپرد، این است که همه دشمنان در این بازی با یک ضربه می‌میرند. خودِ شخصیت اصلی که شما باشید هم از این قاعده مستثنی نیستید و دقیقاً با یک ضربه می‌میرید و باید بازی را از چک پوینت قبلی آغاز کنید. همین قانون باعث هر چه سریع‌تر شدن بازی شده که تجربه خوبی به بازیکن می‌دهد. در مجموع طراحی هنری جذاب، داستان غنی، نحوه روایت جالب، گیم پلی سرعتی و خلاقانه، آهنگسازی کم نظیر و اتمسفر بازی، همگی دلایلی هستند که هر گیمری باید در برنامه‌ خود، جایی برای تجربه‌ این بازی باز کند.

!Like a Dragon: Ishin

وقتی یاکوزا سامورایی می‌شود

!Like a Dragon: Ishin

در سال 2005 اولین سری از بازی «یاکوزا | Yakuza» عرضه شد و از آن زمان تاکنون چندین دنباله برای آن ساخته شده است. جذابیت موجود در جهان این بازی باعث شده که علاوه بر دنباله، اسپین‌اف هایی نیز از این جهان ساخته شود که بازی «همانند اژدها: ایشین!» نیز یکی از آن‌هاست. این بازی در سال 2014 عرضه شد که با موفقیت خوبی نیز همراه بود. با وجود نسخه فرعی بودن؛ این بازی توانسته با داستان جدید، شخصیت‌های متنوع چه از نظر مخاطبان و چه از نظر منتقدان نمرات بالایی را دریافت کند و حتی گاهی از نسخه اصلی داستان موفق‌تر ظاهر شود.

بازی ایشین شما را به ژاپن قرن 19 و اواخر دوره ادو می‌برد که در آن گیمر باید به عنوان یک سامورایی با دشمنان و دزدان مقابله کند. این بازی جزو آن دسته از اسپین آف‌هایی است که تمامی المان‌های جذاب و سرگرم کننده بازی‌های اصلی مجموعه را در خود جای داده است و از طرفی، موارد تازه‌ای را هم ارائه می‌‌دهد. اگر شما همزمان طرفدار مجموعه یاکوزا و فرهنگ سامورایی هستید، این بازی شما را در درون جهان زیبای خود غوطه‌ور خواهد کرد.

Nioh 2

یک تجربه هاردکور سامورایی

Nioh 2

بازی Nioh 2 با تجربه بی‌نظیر خود قطعا شایسته حضور در این فهرست است. این بازی که نه به‌عنوان یک دنباله بلکه پیش‌درآمدی برای بازی Nioh محسوب می‌شود، گیمر را به ژاپن قرن 16 می‌برد و تجربه کنترل یک سامورایی را به بازیکن می‌دهد. این بازی شباهت فراوانی به آثار فرام سافتور و ژانر سولزلایک‌ دارد، اما در عین حال، هویت منحصربه‌فرد خود را حفظ می‌کند. مبارزات عمیق و چندلایه، باس فایت های فوق العاده، طراحی مراحل استاندارد و تنوع سلاح ها و آیتم های شخصی سازی، همگی باعث شده که این بازی نزد منتقدان و بازیکنان اثری خاص و جذاب به حساب آید. بازی Nioh 2 با استفاده از المان‌های موفق نسخه پیشین و ترکیب آن‌ها با موارد جدیدتر و کامل‌تر در گیم‌پلی خود، یک تجربه چالش‌برانگیز را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. هر دو نسخه این بازی چندان از گرافیک و طراحی بی‌نقصی برخوردار نیستند؛ با این حال نسبت به گیم پلی بازی، طراحی و سبک آن قابل قبول است. تجربه این بازی به افرادی که به سبک هاردکور علاقه دارند و طرفداران فرام سافتور توصیه می‌شود.

Sekiro: Shadows Die Twice

تجربه بازی سامورایی در ژانر سولزلایک‌

Sekiro: Shadows Die Twice

آیا امکان دارد که فرام سافتور یک بازی در ژانر مورد نظر ساخته باشد و ما آن را در لیست برترین‌ها قرار ندهیم؟ در اینجا به بهترین بازی سال 2019 می‌رسیم؛ «سکیرو: سایه‌ها دو بار می‌میرند». این بازی در زمان عرضه آنقدر موفق ظاهر شد که با کنار زدن تمامی رقیبان در اکثر جشنواره‌ها به عنوان برترین بازی سال 2019 انتخاب شد. گیم‌پلی این بازی بر اساس مخفی‌کاری و مبارزات با شمشیر طراحی شده‌ است. یکی از تفاوت‌های این عنوان نسبت به ساخته‌های دیگر میازاکی، عدم حق انتخاب لباس و اسلحه است و بازیکن می‌تواند فقط از یک شمشیر کاتانا برای مبارزات استفاده کند.

همچنین سکیرو به عنوان نقش اول بازی یک دست مصنوعی دارد که قابلیت‌های مختلفی به او اضافه می‌کند. یکی از قابلیت‌های جالب این بازی که برگرفته از اسم آن هم هست، قابلیت احیاشدن پس از مرگ است. سکیرو با شروع خوب خود، یک داستان اولیه را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد و رفته رفته با شاخ و برگ دادن مناسب آن را به‌ بهترین شکل ممکن تمام می‌کند. نکته جالب برای طرفداران ایرانی این بازی این است که یکی از سازندگان بازی «سپیده دان اصفهانی»، طراح و گرافیست ایرانی است که در ساخت این بازی مشارکت داشته است.

Ghost of Tsushima

لذت سامورایی بودن

Ghost of Tsushima

از یک بازی سامورایی چه انتظاری دارید؟ جهان باز بودن؟ شبیه سازی محیط و طبیعت واقعی ژاپنی؟ انواع لباس و شمشیر ژاپنی؟ پیشرفت مداوم درون بازی؟ بازگویی تاریخ واقعی ژاپن؟ با وجود مدرن و جدید بودن، به جرأت در تمام تاریخ بازی‌سازی هیچ بازی‌‌ای حتی به نزدیکی «شبح تسوشیما» نرسیده است. اگر تمام موارد ذکر شده را با یک داستان عمیق، جذاب، پُر شده از داستان عاطفی، خانوادگی و خیانت ترکیب کنید، می‌توان تعریف کاملی از بازی «Ghost of Tsushima» ارائه کرد.

این بازی آنقدر موفق بوده که هالیوود قصد دارد یک فیلم از روی آن بسازد. تنوع در شخصی سازی کاراکتر و وسایل مورد استفاده و طراحی بصری بسیار زیبا از طبیعت ژاپن به دو نماد اصلی این بازی تبدیل شده است و با وجود خشن بودن و خونریزی در بازی‌، هر بازیکنی با چند ساعت تجربه این جهان در یک آرامش خاص فرو خواهد رفت. داستان بازی شبح تسوشیما در قرن سیزدهم اتفاق می‌افتد. ماجرا از جایی شروع می‌شود که ارتش مغول به جزیره‌ تسوشیما حمله می‌کند و هدف نهایی آن‌ها تسخیر ژاپن است. گیمر در نقش جین ساکای که یکی از معدود سامورائی‌های باقی مانده از این نبرد بزرگ است، کنترل بازی را در دست می‌گیرید. در این راه باید با خیانت دوستان و مخالفت‌های آشنایان و اساتید روبرو شوید.

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تجدید میثاق ارتشیان کرمان با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
  • عملیات «وعده صادق» با تعامل ارتش و سپاه محقق شد
  • وزیر دفاع: تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق عملیات باشکوه «وعده صادق» شد
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد
  • چرا زندگی پس از زندگی هنوز پربیننده است؟
  • روایت دکتر مرندی از سال‌ها همراهی با مقام معظم رهبری ؛ ماجرای عبای سوغاتی چه بود؟
  • چرا «زندگی پس از زندگی» هنوز پربیننده است؟
  • بوشیدو به روایت هنر هشتم؛ بررسی بهترین بازی‌های سامورایی
  • شوشتر، میزبان چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها
  • بلاتکلیفی رینگ چهارم حدفاصل پل سردار شهید سلیمانی تا شش‌راه برطرف شود