Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-28@08:21:05 GMT

مبلغ یارانه نقدی افزایش می یابد؟

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۱۰۶

مبلغ یارانه نقدی افزایش می یابد؟

خبرگزاری آریا - آذرماه سال 89 وقتی نخستین یارانه نقدی به حساب خانوار‌ها واریز شد، 40 هزارو 500 تومان برای خودش ارج و قربی داشت، بعدش هم شد 45 هزارو 500 تومان تا بار بیشتری از روی دوش مردم بردارد.
آذرماه سال 89 وقتی نخستین یارانه نقدی به حساب خانوار‌ها واریز شد، 40 هزارو 500 تومان برای خودش ارج و قربی داشت، بعدش هم شد 45 هزارو 500 تومان تا بار بیشتری از روی دوش مردم بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این 45 هزاروخرده‌ای هرسال درجا زد و در عوضش تورم روزبه‌روز بالا رفت تا امروز که با پول یارانه درنهایت می‌توانیم 15 تا نان سنگگ خشخاشی بخریم.
چند سالی هست که صحبت افزایش یارانه نقدی از این طرف و آن‌طرف به گوش می‌رسد، ولی هنوز کسی نمی‌داند که قیمت حقیقی یارانه باید چقدر باشد. اگر با دلار حساب کنیم، یارانه سال 89 معادل 40 دلار بازار آزاد بود. پس با دلار 20 هزار تومانی الان، یارانه باید 800 هزار تومان باشد.
اگر با پراید حساب کنیم یک قیمت و اگر با مسکن یا طلا حساب کنیم یک قیمت دیگر می‌شود. در مجلس، ولی این روز‌ها صحبت از به‌روز کردن یارانه بر اساس قیمت بنزین آزاد است.
احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس، گفته است نمایندگان روی طرحی کار می‌کنند که بر اساس آن دولت موظف می‌شود به هر ایرانی معادل 40 لیتر بنزین آزاد یارانه بدهد. یعنی با بنزین لیتری 3000 تومان، یارانه نقدی می‌شود 120 هزار تومان و هروقت بنزین گران شود، یارانه هم اضافه خواهد شد. مردم می‌توانند این یارانه را به‌صورت بنزین یا پول نقد دریافت کنند.
اگر این طرح تصویب شود، یارانه نقدی بعد از 10 سال به‌روز خواهد شد. البته این وسط سد بزرگی وجود دارد؛ کسری بودجه. حقیقت ماجرا اینجاست که دولت زیر تأمین نقدینگی برای همین یارانه 45 هزارتومانی مانده است و بعید است زیر بار یارانه 120 هزار تومانی برود. حالا باید بنشینیم و ببینیم مرحله اول این طرح در مجلس چه سرانجامی پیدا می‌کند تا بعد برسیم به مرحله دولت و اجرایی شدن آن.
منبع: شهر آرا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: هزارو 500 تومان یارانه نقدی هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد

مهدی صابری رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره افزایش ۵ درجه دمای هوا در استان، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته تکاب با منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و شهرستان ارومیه گرم‌ترین نقطه استان با دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بود.

وی اضافه کرد: شهر‌های آذربایجان‌غربی در ۲۴ ساعت اخیر اغلب بارانی بودند که بیشترین بارندگی در شهر‌های تکاب ۲.۳ میلی متر، شاهین‌دژ ۲.۱ میلی متر و ارومیه و پیرانشهر یک میلی متر ثبت شد و بیشترین سرعت وزش باد در اشنویه به ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی با عبور امواجی بارشی طی امروز و روز چهارشنبه بارندگی‌هایی در سطح استان رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: احتمال بارش برف در نقاط کوهستانی، مرتفع و مناطق سردسیر وجود دارد، وزش باد گاهی شدید و احتمال وقوع گردو خاک و کاهش کیفیت دید در نیمه جنوبی استان پیش بینی شده است.

صابری گفت: برای روز پنجشنبه بارشی پیش بینی نمی‌شود، اما وزش باد و افزایش تدریجی دما تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • سرعت باد در منطقه سیستان افزایش می‌یابد
  • برای حل بسیاری از چالش‌های اقتصادی باید تولید در کشور افزایش یابد
  • مهلت استفاده از یارانه جدید تا چندم فروردین است؟
  • دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزایش می‌یابد
  • حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود (+ جزئیات)
  • مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک چه زمانی آغاز می‌شود؟
  • عیدانه ۱۳ میلیاردی حامیان سخاوتمند برای فرزندان ایتام و محسنین استان البرز
  • اعطای عیدانه ۱۳ میلیارد تومانی به فرزندان ایتام و محسنین البرزی
  • تولید ماهیان گرم‌آبی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد
  • خبر مهم بانکی / حساب‌های بانکی این افراد مسدود می‌شود