Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- هیئات مذهبی استان کرمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اجرای برنامه‌های جشن و شادی "عید غدیر" به‌عنوان بزرگترین عید شیعیان پرداخته‌اند و نشان دادند به‌رغم وجود کرونا، هیئت تعطیل نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، 18 ذی‌الحجه سال دهم هجرت بود که خداوند به این بشر خاکی والاترین، بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خود را عطا کرده و در مکانی به نام غدیر خم  آخرین امر الهی و دستور حیاتی و فرمان خویش را که ولایت بود، در کامل‌ترین صورت خود ابلاغ کرد و فرمود «اَلْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکُمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ دیناً.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

غدیر راه نجات و سعادت زندگی دنیا و آخرت ماست چرا که مسیر سعادت و نجات بشریت از غدیر می‌گذرد؛ از واقعه‌ای عظیم در روزی بزرگ، روزی که عیدالله اکبر نام گرفت و پیامبر بزرگوار اسلام (ص) پیام امامت و ولایت حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) را به مردم دنیا ابلاغ کرد و مردم زیباترین جلوه دلسوزی پیامبر(ص) برای امتش را به چشم خود دیدند.

فعالیت هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان با شعار هیئت تعطیل نیست هیئت تعطیل نیست؛ از تولید 5000 ماسک تا اطعام 500 نیازمند در شب شهادت امام باقر(ع) در کرمان + تصاویر هیئت تعطیل نیست؛ از توزیع کمک‌های مومنانه تا تعزیه‌خوانی با پروتکل‌های بهداشتی در شب شهادت امام جواد(ع) در کرمان + تصاویر

غدیر روزی بود که حضرت رسول (ص) در حجه‌الوداع بر فراز منبری از سنگ در برابر 120 هزار نفر دست علی ابن ابی طالب (ع) را بلند کرده و جانشین خود را نه تنها به آنها که تا افق دوردست و قرن‌ها به همه مسلمانان و حقیقت‌جویان نشان دهد.

به این جهت بود که عید غدیر به عیدالله اکبر شهرت یافته و در نزد شیعیان از والاترین و با ارزشمندترین اعیاد اسلامی به شمار رفته و می‌رود؛ عیدی که هیچ روزى در طول سال، فرخنده‌‏تر و مبارک‏‌تر از آن در نزد شیعیان وجود ندارد.

حقیقت غدیر، حقیقت اکمال دین و تشخیص حق و باطل است و به‌راستی می‌توان غدیر را بزرگ‌ترین امتحان امت رسول خدا (ص) دانست روزی که عیار انسان‌ها و بصیرت مردم در طول تاریخ از طریق آن شناخته می‌شود؛ غدیر آزمون تبعیت از امام و ولایت تا رسیدن به حق و حقیقت است.

غدیر امتحان دیروز، امروز و هر روز ماست و هر کدام از ما باید از خودمان بپرسیم که در رساندن پیام غدیر به گوش مردم و اهل زمانه چه کرده‌ایم؟

شیعیان و مسلمانان هر ساله در چنین ایامی در حد وسع و توانایی خود تلاش می‌کنند تا با برگزاری مراسم و جشن‌ها، اطعام نیازمندان و چراغانی و کوچه‌ها و شهرها این روز بزرگ را گرامی بدارند اما امسال شیوع ویروس کرونا در دنیا همه برنامه‌ریزی‌های سابق را به هم ریخت با این وجود ضرورت بزرگداشت چنین روزی مضاعف و مسئولیت هر کدام از ما بیشتر شد.

هیئات مذهبی استان کرمان از روزهای پیش برای گرامیداشت این روز خود را آماده کردند و هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار نیز در این ایام بیش از پیش در تلاش است تا شادی این روز و پیام غدیر را به خانه‌های مردم ببرد.

این هیئت پیش از این نیز ثابت کرد که اجازه نداده شیوع کرونا هیئت را تعطیل کند و در ماه‌های گذشته بارها و بارها در مناسبت‌های مختلف به صحنه آمده تا در این روزهای سخت کرونایی باری از دل مردم نیازمند و محروم بردارد و در حد توان یاری‌رسان مردم نیازمند باشد.

هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار تلاش کرد تا در این ایام با رسیدگی به امور نیازمندان و با فعالیت‌های انسان دوستانه و مستمر، جریان عظیمی از معنویت و انسانیت را با روح غدیر در هم آمیزد شور و حال غدیری در جامعه ایجاد کنند.

در این برهه حساس از زمان که هجمه‌های زیادی علیه برگزاری مراسم مذهبی وجود دارد هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار بارها و بارها ثابت کرد که با همدلی و همراهی مردم عاشق اهل‌بیت (ع) می‌توان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا، مبلغ سیره رسول خدا (ص) و اهل‌بیت (ع) باشیم.

در این روزها که ضرورت‌ رساندن پیام غدیر به مردم دنیا بیش از هر زمان دیگری است هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار امروز توزیع 500 پرس غذا گرم، 100 بسته پروتئینی مومنانه و 800 قرص نان صلواتی را در برنامه دارد و با راه‌اندازی کاروان شادی در منطقه تلاش می‌کند تا ثابت کنند عشق اهل بیت (ع) در دل شیعیانش تعطیلی ندارد و هیئتی‌ها در هر شرایطی در حد وسع خود راهی برای شاد کردن دل مردم و ترویج فرهنگ غدیر در این روز بزرگ پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/511/س

R7860/P/S6,67/CT7 واژه های کاربردی مرتبط تعزیه هیئت بیشتر بخوانید... امام جمعه موقت تهران: "عید غدیر" عید بیعت با امیرالمومنین(ع) و ولایت فقیه است گزارش|هیئت تعطیل نیست؛ از تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) تا ساخت دیوار مسجد جامع روستای سیل‌زده "جهر" اندوهجرد کرمان + تصاویر گزارش| هیئت تعطیل نیست؛ جوانان هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کردند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... امام جمعه موقت تهران: "عید غدیر" عید بیعت با امیرالمومنین(ع) و ولایت فقیه است گزارش|هیئت تعطیل نیست؛ از تعزیه‌خوانی امام حسین(ع) تا ساخت دیوار مسجد جامع روستای سیل‌زده "جهر" اندوهجرد کرمان + تصاویر گزارش| هیئت تعطیل نیست؛ جوانان هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کردند واژه های کاربردی مرتبط تعزیه هیئت پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ۳ سد بوشهر با هدف تأمین آب شرب افتتاح می‌شود/ خروج استان از وضعیت بحرانی ۲ امام جمعه موقت کیش بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت ۳ عضو مجلس خبرگان رهبری: عید غدیر بیعت با حکومت الهی، اسلامی و بیعت با امام زمان(عج) است ۴ کرونا پر شتاب در استان فارس می‌تازد؛ افتتاح یک فروشگاه خصوصی با ازدحام جمعیت ۵ نماینده ولی‌فقیه در همدان: "غدیر" به اندازه دین اسلام و هدایت بشریت مهم است ۶ لرستان|عملیات اجرایی پروژه «زیرگذر پادگان مهندسی بروجرد» آغاز شد ۷ تبیین دستاوردهای طرح احیای اراضی خوزستان؛ تولید کشاورزی استان ۸.۵ میلیون تن افزایش یافت ۸ پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه راه‌آهن کرمانشاه به قصرشیرین/ اعتبار امسال برای پروژه کافی نیست مهمترین اخبار استانها حرم مطهر امام رضا(ع) همزمان با عید غدیر غرق در شادمانی است/ حضور زائران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نایب‌رئیس مجلس دلایل افزایش نرخ فولاد و سیمان را تشریح کرد/ رایزنی برای کاهش قیمت در حال انجام است گزارش|خاموشی‌های برق روستا‌های زنجان هنوز ادامه دارد/ چرا باید کشاورزان تاوان کمبود انرژی را دهند؟ میزان خسارات حادثه آتش‌سوزی خودروهای سنگین کرمانشاه همچنان نامشخص است مهمترین اخبار تسنیم همتی: کاهش نرخ ارز در راه است/گشایش در بازگشت برخی ارزهای خارج کشور/ اخلالگران بازار ارز از حاشیه خلیج فارس حمایت می‌شوند یک سیاهپوست دیگر به خاطر رفتار خشونت آمیز پلیس آمریکا کشته شد آخرین وضعیت عملکرد بودجه ۹۹؛ از فروش ۱۶ هزار میلیارد تومان سهام تا رشد ۲۰ درصدی درآمد مالیاتی نامه ایران به سازمان ملل در اعتراض به تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری گرانی خودرو به گردن دلار افتاد/ مدرس خیابانی: شرایطی امروز بازار خودرو ناشی از افزایش نرخ ارز است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تعزیه هیئت تعزیه هیئت هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل ع هیئت تعطیل نیست ترین اخبار راه اندازی عید غدیر ده زیار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اجتماع مردمی وعده صادق با حماسه خوانی میثم مطیعی چهارشنبه ۲۹ فروردین حوالی ساعت ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود.

این مراسم که در حمایت از حمله تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود در مشهد مقدس، حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام)، رواق امام خمینی (ره) برقرار است و ورود برای عموم مردم آزاد است. 

طبق برنامه در این اجتماع حجت‌الاسلام علی علیزاده به عنوان سخنران حضور دارد، سعید قانع مرثیه‌سرایی و میثم مطیعی حماسه‌خوانی می‌کنند. حجت‌الاسلام حسن فیروزی‌نیا نیز قرائت دعای جوشن صغیر را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • وضع برخی قوانین موجب سنگ‌اندازی در تولید می‌شود
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» با حماسی خوانی میثم مطیعی
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • توزیع ۶۲ میلیارد تومان بسته معیشتی در بین نیازمندان لرستان
  • سالروز تخریب بقیع هیئت کجا برویم؟
  • کمک ۳۱۰ میلیارد ریالی خیرین به حساب ۱۰۰ امام (ره)