Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یوونتوس با دو گل کریستیانو رونالدو موفق شد با نتیجه 2-1 لیون را در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد، اما با توجه به برد 1-0 لیون در دیدار رفت، این تیم فرانسوی به مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.
به گزارش آریا، کریستیانو رونالدو با پیراهن یوونتوس خوش درخشید، اما این درخشش نیز برای جلوگیری از اولین حذف بیانکونری توسط باشگاه های فرانسوی کافی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیون به اولین تیم فرانسوی بدل شد که یوونتوس را در مرحله حذفی مسابقات از یک رقابت اروپایی (جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا، جام یوفا/لیگ اروپا و جام در جام اروپا) حذف می کند.
یوونتوس برای اولین بار در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا در استادیوم آلیانز از روی نقطه پنالتی گل دریافت می کند. آخرین بار در دسامبر 2009، هانس یورگ بوت دروازه بان بایرن مونیخ بود که در زمین یوونتوس دروازه این تیم را از روی نقطه پنالتی باز کرده بود. کریستیانو رونالدو برای اولین بار در 10 فصل اخیر نمی تواند در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شود. این برای دومین بار پس از فصل 2009/10 است که تیم رونالدو توسط لیون از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا حذف می شود.
کریستیانو رونالدو 67 گل در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده که مساوی با مجموع نفرات دوم (لیونل مسی، 46 گل) و سوم (توماس مولر، 21 گل) است. کریستیانو رونالدو 25 گل در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده و پس از لیونل مسی (26) دومین گلزن برتر این مرحله از مسابقات است. کریستیانو رونالدو 130 گل در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده است. فقط 22 تیم تعداد گل هایشان در این مسابقات از رونالدو بیشتر است.
از شروع مجدد مسابقات فوتبال پس از شیوع کرونا، کریستیانو رونالدو و روبرت لواندوفسکی با 12 گل بهترین گلزنان در تمامی رقابت ها در میان بازیکنان پنج لیگ معتبر اروپایی هستند و رحیم استرلینگ با 11 گل در رده بعدی قرار دارد. کریستیانو رونالدو موفق شد دهمین گلش را برای یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند تا به اولین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شود که با پیراهن سه تیم موفق می شود تعداد گل هایش در لیگ قهرمانان اروپا را دو رقمی کند. او با منچستریونایتد (15)، رئال مادرید (105) و یوونتوس (10) موفق به گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا شده است.
کریستیانو رونالدو 37 گل در 46 مسابقه فصل 2019/20 با پیراهن یوونتوس به ثمر رساند، تا رکورد گلزنی در یک فصل در تاریخ یوونتوس را بشکند. کریستیانو رونالدو سومین بازیکن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که موفق به گلزنی با پیراهن سه تیم مختلف مقابل یک تیم می شود. پیش از این هانس یورگ بوت مقابل یوونتوس و رود فن نیستلروی مقابل بایرن مونیخ موفق به این کار شده بودند.
کریستیانو رونالدو هر 10 پنالتی اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا را به گل تبدیل کرده است. تمامی هفت گل یوونتوس در مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا در دو فصل اخیر را کریستیانو رونالدو به ثمر رسانده است. از ابتدای فصل 2003/04، ممفیس دیپای اولین بازیکنی است که موفق به گلزنی از روی نقطه پنالتی و ثبت پنالتی برای حریف در یک مسابقه لیگ قهرمانان اروپا می شود.
همه شش گل ممفیس دیپای در لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری به ثمر رسیده است. ممفیس دیپای در شش دیدار اخیرش در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده است. فقط ادینسون کاوانی با گلزنی در 7 دیدار متوالی با پیراهن پاری سن ژرمن (نوامبر 2016 تا اکتبر 2017) آمار بهتری در میان بازیکنان باشگاه های فرانسوی داشته است. دیپای همچنین دومین بازیکن هلندی پس از رود فن نیستلروی است که موفق به گلزنی در شش دیدار متوالی لیگ قهرمانان اروپا می شود.
کریستیانو رونالدو موفق شد هر دو گل یوونتوس در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل لیون را به ثمر رساند. به نقل از وب سایت یوفا، کریستیانو رونالدو با دو گلی که مقابل لیون به ثمر رساند به عنوان بهترین بازیکن بازی برگشت یوونتوس و لیون انتخاب شد و یکی از چهار نامزد کسب عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یوونتوس رکوردزنی رونالدو لیگ قهرمانان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کریستیانو رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

به گزارش "ورزش سه"، دوشان ولاهوویچ، مهاجم صرب یوونتوس، در ‏حال حاضر با 16 گل زده دومین گلزن برتر سری آ است و تنها لائوتارو ‏مارتینز آماری بهتر از او دارد. ‏

ولاهوویچ در اعترافی صریح اعلام کرد این را می‌داند که فوتبالیستی ‏مثل ادن هازارد، نیمار و لیونل مسی نیست که هر بار صاحب توپ ‏می‌شود تماشاچی‌ها را به وجد بیاورد و شگفت‌زده کند. او در عین ‏حال گفت که از جوانی و از زمانی که تازه فوتبال را شروع کرده بود ‏شیفته کریستیانو رونالدو بود و او را الگوی خودش می‌دانست. ‏روزهایی که رونالدوی جوان در منچستریونایتد می‌درخشید. ‏

ولاهوویچ که با نشریه فرانسوی اکیپ گفتگو می‌کرد گفت: "خودم ‏هم می‌دانم که نیمار، هازارد یا مسی نیستم. آنها را هر وقت می‌بینید ‏با خودتان می‌گویید وای، چه بازیکنی! ولی نقطه قوت من آمارهاست و البته دقیق‌تر بگویم آمار گلزنی. این روزها می‌گویند فوتبال ‏فیزیکی‌تر شده، ولی یادشان می‌رود که این اتفاق به همین دلیل است که ‏تکنیک یک فوتبالیست باید در اوج باشد تا بتواند از پس بازیکنان با ‏قدرت بدنی بالا برآید". ‏

مهاجم گلزن یوونتوس در پاسخ به این سوال که الگوی فوتبالی‌اش ‏چه کسی بوده گفت: "بدون شک کریستیانو رونالدو. از زمانی که در ‏منچستر بود دنبالش می‌کردم. رونالدو آن روزها وینگر چپ بود و من ‏عاشق حرکاتش و غریزه گلزنی‌اش بودم. به نظرم کریس یکی از ‏بهترینهای تاریخ است. من از زلاتان هم خیلی خوشم می‌آمد و ‏فرناندو تورس را هم دوست داشتم. آن موقع که لیورپول بود و ‏موهای بلند داشت. به جز اینها کریم بنزما هم بازیکنی است که ‏تحسینش می‌کنم". ‏

دیگر خبرها

  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • ترنت الکساندر آرنولد یک قرار شام رویایی را با حضور جرارد، زیدان و کریستیانو رونالدو تصور می کند! / فیلم
  • پلی به گذشته - برتری 4-1 یوونتوس مقابل آژاکس با درخشش زین الدین زیدان (لیگ قهرمانان اروپا - 1997/4/23) / فیلم
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 یوونتوس مقابل بارسلونا در نیوکمپ (لیگ قهرمانان اروپا - 2003/4/22) / فیلم
  • ولاهوویچ: کریستیانو رونالدو الگویم است؛ رویای توپ طلا و جام بردن با یوونتوس را دارم
  • بولونیا در یک قدمی اولین حضور تاریخ خود در لیگ قهرمانان اروپا
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا