Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@12:32:12 GMT

روایت دهه ۳۰ با موسیقی کیهان کلهر 

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۲۷۱

روایت دهه ۳۰ با موسیقی کیهان کلهر 

مجموعه رادیویی نمایشی «زیر پوست تابستان» با موسیقی کیهان کلهر که در ۱۰ قسمت به وقایع دهه ۳۰ خورشیدی ایران می‌پردازد، از روز شنبه (۱۸ مردادماه) به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، مجموعه رادیویی «زیر پوست تابستان» به نویسندگی هانیه نجفی به وقایع ۳۰ تیر ۱۳۳۰ تا ۲۸ مرداد ۱۳۳۱ و به ماجرای علاقه عاطفی بین یک روزنامه‌نگار جوان و خواهر یکی از نوچه‌های شعبان استخوانی و اتفاقاتی که در بستر هر دو خانواده رخ می‌دهد، می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاله محمدعلی، تهیه‌کننده این سریال رادیویی در این زمینه توضیح داد: در این نمایش سعی کردم فضاسازی صحنه‌های متعدد مربوط به آن سال‌ها و جو حاکم بر جامعه و فضای موسیقایی را که روشنفکران آن دوران در آن حضور داشتند بازسازی کنم.

او ادامه داد: برای انتخاب موسیقی با همفکری آقای مجید همزه کارگردان این نمایش، محوریت موسیقایی را بر دو ساز کاملا ایرانی کمانچه و تار گذاشتیم و شنونده‌ها در تمامی موسیقی‌های این اثر، هم‌نوازی این دو ساز را خواهند شنید.

این تهیه‌کننده در پایان تاکید کرد: برای موسیقی تیتراژ، از کمانچه‌نوازی استاد کیهان کلهر استفاده کردیم و تیتراژ این سریال نیز به پیشنهاد کارگردان با افکت همهمه و اعتراض مردم شروع شد.

مجموعه رادیویی «زیر پوست تابستان» به نویسندگی هانیه نجفی، تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، کارگردانی مجید همزه، افکتوری نرگس موسی‌پور، صدابرداری محمدرضا محتشمی، گویندگی شهیندخت نجف‌زاده و با هنرمندی نورالدین جوادیان، نازنین مهیمنی، ناهید مسلمی، رامین پورایمان، سینا نیکوکار، مینو جبارزاده، سوسن مقصودلو، مهدی نمینی مقدم ،کامیار محبی، مهدی طهماسبی، نگین خواجه‌نصیر، بهناز بستان‌دوست و تعداد دیگری از بازیگران اداره کل هنرهای نمایشی رادیو از ۱۸ مردادماه ساعت ۲۲ به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كيهان كلهر رادیو نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزییات از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری سومین جشنواره رادیویی پژواک، ساجد قدوسیان، رئیس کمیته برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره پژواک و کارگردان برنامه گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک روز چهارم اردیبهشت همزمان با سالگرد رادیو در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو ساعت ۱۵ برگزار می‌شود. اجرای مراسم هم به عهده پیمان طالبی است.

وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه بخش‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: در این مراسم قرار است از محمد قربانی، پیشکسوت رادیو تقدیر کنیم. همچنین خاطره بازی با حضور هنرمندان از دیگر بخش‌های این مراسم است. قرار است نمایش‌های طنز با محوریت مباحثی که رادیویی‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، اجرا شود. محمد قربانی از پیشکسوتان رادیو است که به تاریخ شفاهی رادیو شهره است. او از دهه ۴۰ راهی رادیو شد.

دیگر خبرها

  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • پوشش‌دهی موج FM در استان کرمان ارتقا یافت
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • چند نکته درباره رادیو در ۸۴ سالگی
  • ۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • آخرین جزییات از مراسم افتتاحیه سومین جشنواره پژواک رادیو
  • شهرکرد میزبان نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان