Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@06:11:04 GMT

هشدار انگلیس به فرانسه درباره مهاجرت غیرقانونی

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۳۷۹

هشدار انگلیس به فرانسه درباره مهاجرت غیرقانونی

به گزارش ایرنا، نیک گیب معاون وزیر آموزش انگلیس روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری اسکای افزود: ما با دولت فرانسه درباره جلوگیری اولیه از مهاجرت پناهحویان از فرانسه به انگلیس و پیدا کردن راه‌های بازگرداندن قایق مهاجران به فرانسه، در حال رایزنی هستیم.

وی به کنایه گفت: فرانسه کشور ایمنی است و اگر افراد به دنبال پناهندگی هستند ابتدا در این کشور اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

انگلیس از فرانسه خواسته است کشتی پناهجویان غیر قانونی را که از مسیر کانال مانش به بنادر جنوبی این کشور مهاجرت می‌کنند توقیف و به فرانسه بازگرداند، تا اینکه آنها را در مسیر به انگلیس تمشیت کنند.

کریس فیلیپ معاون وزیر کشور انگلیس قرار است هفته آینده با همتایان خود فرانسوی خود دیدار و درباره راه‌های مسدود کردن مسیر مهاجرت غیر فانونی رایزنی کند. او می‌خواهد از مهاجران اثر انگشت گرفته شده و با آن‌ها برخورد قانونی شود.

به طور کلی آمار ورود مهاجران از یک سال پیش از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا روند فزاینده‌ای را طی کرده است. مهاجران از سواحل نزدیک به بندر کاله فرانسه تلاش می‌کنند تا با عبور از کانال مانش، خود را به بنادر جنوبی انگلیس برسانند.

وزارت کشور انگلیس پنجشنبه گذشته اعلام کرد ۲۳۵ مهاجر غیر قانونی را در آب‌های سواحل جنوبی این کشور دستگیر کرده است. این میزان رکود مهاجران غیر قانونی از فرانسه را شکسته و خشم مقامات انگلیسی را بر انگیخته است.

انگلیس و فرانسه تدابیر ویژه‌ای را برای مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران اتخاذ کرده اما پاریس از پذیرش مهاجرانی که غیرقانونی وارد مرز انگلیس شده‌اند سر باز می‌زند.

دولت انگلیس سال گذشته طرح جدیدی را برای پذیرش مهاجران معرفی کرد که طبق آن بخت متقاضیان فاقد تخصص و مهارت‌های حرفه‌ای برای مهاجرت به انگلیس، در دوره پسابرگزیت بشدت کاهش می‌یابد.

انگلیس در تاریخ ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد. نمایندگان دو طرف برای تداوم همکاری‌های دو جانبه در دوره پسابرگزیت مشغول مذاکره هستند. استرداد مهاجران به فرانسه از جمله مسائلی است که انگلیس در مذاکرات با اتحادیه اروپا به دنبال کسب امتیاز از طرف اروپایی است.

برچسب‌ها فرانسه مهاجرت انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه مهاجرت انگلستان فرانسه مهاجرت انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان

 رسانه‌های پاکستانی به نقل از مقام‌های این کشور گفته‌اند که انتظار می‌رود مرحله دوم «اخراج اجباری» مهاجران تا دو روز دیگر آغاز شود.

گفته شده که هم‌زمان با هشدار‌های پاکستان، برخی فعالان مدنی و خبرنگاران افغانستانی با انتقاد از روی‌کرد اسلام آباد در برابر مهاجران افغانستان، از حکومت تازه‌ این کشور می‌خواهند تا با درک واقعیت‌های افغانستان، روند دوم اخراج مهاجران بدون مدرک را عملی نسازد.

شماری از رسانه به نقل از مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که در این مرحله حتی مهاجرانی با مدرک نیز از پاکستان اخراج خواهند شد.

این در حالی‌ است که تاکنون هیچ جزییاتی از اخراج مهاجران کشورهای دیگر در پاکستان، از سوی حکومت این کشور پخش نشده است.

این در حالی است که بر اساس آمارها گفته می شود که در مرحله اول حدود 500 هزار مهاجر افغانستانی از این کشور اخراج شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است
  • توصیه سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح به سران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • اختلاف شدید میان اعضای کابینه نتانیاهو درباره حمله ایران/ هشدار مهم آمریکا به اسرائیل درباره پاسخ به ایران/ گفتگوی وزرای خارجه آمریکا انگلیس و آلمان درباره اوضاع خاورمیانه/ احضار سفیر و کاردار ایران از سوی وزارت خارجه فرانسه و انگلیس
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • آزموده را آزمودن خطاست
  • کمک ۱۰ کشور به اسرائیل در رهگیری پهپاد‌ها و موشک‌های ایران
  • معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت
  • معاون رئیسی در شبکه غیرقانونی از قانون نوشت/ انسیه خزعلی صدای مخاطبین را خاموش کرد!