Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنا بر اعلام دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه نشست کمک مالی به بیروت، به ریاست فرانسه و سازمان ملل روز یکشنبه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه اعلام کرد ویدئوکنفرانس جمع‌آوری کمک برای بیروت در پی انفجار مرگبار این شهر که توسط فرانسه و سازمان ملل برنامه‌ریزی شده، روز یکشنبه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از طریق ویدئو-لینک میزبان این کنفرانس باشد. سازمان ملل نیز به همراه فرانسه ریاست آن را برعهده خواهد داشت. قرار است در این کنفرانس همچنین درباره چگونگی تخصیص و توزیع کمک‌ها نیز تصمیم‌گیری شود.

به گزارش «العربیه»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا هم روز جمعه گفته بود در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. ترامپ گفت: ما روز یکشنبه با رئیس‌جمهور ماکرون، رهبران لبنان و رهبران سایر نقاط جهان کنفرانسی تلفنی برگزار خواهیم کرد.

انفجار مرگبار بندر بیروت باعث تخریب گسترده این بندر و وارد شدن خسارت‌های جدی به تعدادی از منازل در پایتخت لبنان شده و طبق اعلام وزیر بهداشت لبنان شمار قربانیان انفجار به ۱۵۴ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت لبنان همچنین اعلام کرده است که همچنان ۶۰ نفر به دنبال انفجار بندر بیروت مفقود هستند.

معاون وزیر بهداشت لبنان نیز شامگاه جمعه به رسانه‌ها گفته بود که وضعیت ۱۲۰ تن از شش هزار مجروح وخیم است و انتظار می‌رود شمار فوتی‌ها افزایش یابد.

بعد از انفجار بیروت، رئیس‌جمهور فرانسه از مناطق حادثه دیده بازدید کرد و وعده رونمایی از «ابتکاری سیاسی» در ارتباط با لبنان را داد.

او با ژستی بشردوستانه، گفت که به صورت شفاف تلاش خواهد کرد که کمک‌های بشردوستانه به دست مردم آسیب دیده و مؤسسات غیر دولتی برسد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که در روزهای آینده، نشستی را برای کمک به لبنان برگزار خواهد کرد و بانک بین‌المللی و سازمان ملل نیز نقش حیاتی در نحوه کمک رسانی به لبنان خواهند داشت.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ سازمان ملل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه انفجار بیروت کمک مالی برگزار خواهد سازمان ملل رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی و علوم داده خلیج فارس بوشهر بعد از ظهر دوشنبه در این مراسم اظهار داشت: در این کنفرانس ۱۸۰ مقاله عرضه شده است که این مقالات از ۱۵ کشور ارائه و ۴۸ درصد آن پذیرفته شده است.

احمد کشاورز افزود: مقالات یاد شده در عرصه‌های مختلف مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: عمده مقالات از دانشگاه تهران و سپس از دانشگاه خلیج فارس است که در مباحث برق، کامپیوتر، مهندسی بخش‌های گوناگون است که داوران در حال انتخاب مقالات برتر برای معرفی و تجلیل هستند.

کشاورز، مدت برگزاری این کنفرانس را ۲ روز اعلام و خاطرنشان کرد: کاربردهای هوش مصنوعی و علوم داده در حوزه‌های مختلف و در نظر گرفتن اهمیت هوش مصنوعی در صنایع نفت و گاز استان بوشهر باعث شده این کنفرانس برنامه‌ریزی و اجرا شود.

کد خبر 6085729

دیگر خبرها

  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • وزیر دفاع اسبق لبنان: اسرائیل عامل انفجار بندر بیروت بود
  • نخستین کنفرانس دوسالانه بین‌المللی هوش مصنوعی در بوشهر برگزار شد
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • دستاورد‌های کنفرانس بین‌المللی تاب‌آوری انرژی / دبیرخانه دائمی کنفرانس در دانشگاه شریف ایجاد می‌شود
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد