Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ارشد چین در هنگ کنگ امروز (شنبه) گفت، تحریم‌های اعمال شده از سوی واشنگتن علیه مقام‌های ارشد این دولتشهر و همچنین چین "اقداماتی از روی مسخرگی و مضحک" است و باعث ارعاب یا ترس مردم چین نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا روز جمعه علیه چند تن از مقام‌های ارشد دولت هنگ کنگ و چین تحریم وضع و علت آن را اعمال قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر عنوان کرد که به گفته منتقدان برای سرکوب مخالفان و همچنین تضعیف خودمختاری و آزادی‌های مردم در آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمایلات بی‌پروای سیاستمداران آمریکایی در حمایت از ناآرامی‌های ضد چینی در هنگ کنگ آشکار شده و این اقدامات، مسخره و مضحک هستند. تهدیدها و ارعاب نمی‌توانند باعث ترس مردم چین شوند.

لو هوینینگ، نماینده دفتر ارتباطی چین در هنگ کنگ که در فهرست این تحریم‌هاست، همچنین گفت: تحریم‌های آمریکا علیه من نشان می‌دهد که من آنچه را باید برای کشورم و هنگ کنگ انجام دهم، به درستی انجام داده‌ام.

تحلیلگران سیاسی مدعی‌ هستند، قانون جدید امنیت ملی به صورت مستقیم از سوی پکن وضع شده و با دور زدن پارلمان هنگ کنگ نشان می‌دهد که آغازی برای اجرای حکومت استبدادی در این دولتشهر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هنگ کنگ آمريكا هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند

به گزارش همشهری آنلاین وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است. این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کد خبر 846802 برچسب‌ها خبر ویژه ایران و آمریکا

دیگر خبرها

  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • اعلام استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • واکنش مضحک ارتش اسرائیل به احتمال تحریم از جانب آمریکا
  • درخواست مقام ارشد اروپایی از سیدحسن نصرالله در موضوع ایران
  • مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟ | پاسخ یک مقام آگاه
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور
  • احتمال «تحریم یک گردان ارتش اسرائيل» توسط آمریکا به دلیل «نقض حقوق بشر»