Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علی رضا رشیدیان رییس سازمان حج وزیارت به مناسبت عید غدیر خم پیامی را صادر کرد. 

متن پیام علی رضا رشیدیان به شرح ذیل است:
سرزمین ها نیز به مانند زمان ها و انسان ها اسرار و تاریخ بسیار در خود نهفته دارد. کوه طور، رود نیل ، کوه جودی ،رود فرات ، روز بعثت ، وادی کربلا ، روز عاشورا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در این میانه غدیر کجاست ؟ نقطه ای مقدس که بعد از قرنها هنوز آوای نجات بخش پیامبر در امواج تفتیده آن منعکس است. و تو می توانی به گوش جان بشنوی ندای حضرت را زمانی که فرمود :" من کنت مولاه فهذا علی مولاه". هر که ما را دوست باشد، گو علی را باش دوست.
در اینجا "غدیر" حجت خدا بر مردم تمام شد و علی حجت الله شد.
هجدهم ذیحجه سال دهم هجری است، نخستین ستاره درخشان آسمان امامت در افق ولایت با تلالویی خیره کننده فروغ راه گمگشتگان و روشنی بخش دل های حقیقت جو است.
اینجا غدیراست ، کاروانیان، خسته از راهی طولانی به فرمان خاتم النبیین (ص ) از حرکت باز می ایستند تا بشنوند پیامی را در جایی که تا ابدیت تاریخ زنده و منبعی لایزال و چشمه ای جوشان و چراغ هدایت انسانها خواهد بود. مکانی که ولایت را از علی (ع) تا مهدی (عج ) معنا کرد و رسمیت بخشید.
غدیر، برکه ای به وسعت همه دریاها، تجلی ولایت و نور جاودانه خورشید و هدایت ابدی است که نمی توان توصیفش کرد، اگر چه جرعه ای از زلال آن همه جان های شیفته را سیراب می کند. اینگونه شد که نعمت الهی بر انسان تکمیل گردید "الیوم اکملت لکم دینکم علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا" و مسیر حق با وجودی که سرچشمه خلقت و سراسر حقانیت است به سمت دروازه های رحمت الهی گشوده می شود.
غدیر معنای عمیق ولایت است ولایت عادل ترین ، با کفایت ترین و مومن ترین انسانها، آنکه خود از سرچشمه خالقیت نشات گرفت و چشمه و منبعی از جلوه نورانیت حق برای جهانیان شد.
ولایت یعنی علی (ع)، ولایتی ناب و خالص که باگذشت هزاران سال کسی نتوانسته بر آن خدشه وارد کند. روز ولایت از آن جهت برترین اعیاد شد که حکم الهی در دست امیر المومین علی (ع) قرار گرفت و آغازی شد بر اخوت و برادری انسان ها.
اما مردمان آن دوران در زمان حضور آن حضرت، نتوانستند از این دریای بی کران و آسمان بی انتهای نور، معنویت، انسانیت، عبودیت، جوانمردی و حیات انسانی بهره گیرند و حسرتش تا ابد با آنان ماند.
اما تلالو منور این وجود تقدیس شده قرنهاست که روشنی بخش دلهای صاف و سینه های صادق است که در بوستان امامت و ولایت او قد می کشند و حرکت سبز خود را در آسمان آبی ولایت به سوی خورشید عبودیت او ادامه می دهند. تا تاریخ هست، علی هست، جلوه گاه انوار جاودانه انسانیت هست که تاریکی و ظلمت در برابرش تاب نیاورد.
چو آید آن نگار عالم آرا - تجلی می دهد وجه خدا را ابرمردی که هماره دل درگرو مردمان داشت وخدا را در رضای خلق خدا می دید و عشق و مهر نثارشان می کردو در دستگیری از نیازمندان ، یتیمان و فقرا درسی است که تا امروز برای اهل انسانیت بر جای مانده و درسی که جلوه ای از وجود خدایی مولاست وقتی که امروز در مهر مردمان، آن هم در عصر جهانگیری ویروسی مرموز که جهانی از آن به رنج است ، رنجها کاسته و دردها به این محبت علی وار مرهم می شود.
چه تلاش ها که در جهت خاموشی این خورشید حقیقت شد اما وجود آسمانی او با چنان با جلوه های مهر خالق درآمیخته که هیچگاه تاریکی و ظلمت را برنتابیده و نمی تابد. او که روشنی بخش شب های تاریک، ناخدای کشتی حیات، چشمه دشت های تفتیده وجود انسانهای گم کرده راه و دستگیر نیازمندان است و قاطع تر از ابوتراب، پسندیده تر از مرتضی و والاتر از علی کیست جز خود آن حضرت.
عید غدیر خم بر همه عاشقان ولایت و امامت مبارک باد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی در نخستین روز کاری سال جدید به عیادت سعید راد بازیگر نام آشنا و قدیمی کشور رفت که از مدتی پیش بر اثر شکستگی استخوان در بیمارستان بستری شده است.

رییس سازمان سینمایی همچنین طی تماس تلفنی با چند هنرمند بیمار از جمله محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون ضمن تبریک سال نو، در جریان روند درمان این هنرمندان قرار گرفت.

کد خبر 6062373 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • پیام مدیر کل ارشاد خوزستان به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • برپایی افطاری خیابانی به مناسبت ولادت کریم اهلبیت در پارک ساحلی غدیر بندرعباس+عکس
  • پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به مناسبت روز جهانی تئاتر
  • برپایی ۱۰ ایستگاه مذهبی در کرمانشاه به مناسبت میلاد امام حسن(ع)
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • ثبت‌نام ۳۱۰۰۰ نفر برای اعزام به عتبات نوروزی
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی
  • پیام مدیر عامل بانک ملی ایران به مناسبت حلول سال نو
  • رییس سازمان سینمایی به عیادت هنرمندان رفت
  • ثبت نام بیش از ۳۱ هزار زائر در دوره عتبات نوروزی