Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@14:33:05 GMT

فرازهایی از سیره و سرگذشت امیرمومنان در «اسوه رادمرد»

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۸۶۷

فرازهایی از سیره و سرگذشت امیرمومنان در «اسوه رادمرد»

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «اسوه‌ی رادمرد؛ تاملی بر زندگانی و سیره امام علی (ع)» نوشته محمد جواد گودینی، نویسنده و استاد حوزه و دانشگاه با شمارگان ۳۰۰ نسخه و ۲۵۶ صفحه توسط انتشارات نظری منتشر شد.

گودینی نویسنده این کتاب به مهر گفت: این اثر به شرح زندگانی مولای متقیان امام علی بن ابی طالب (ع) و گوشه‌ای از فضیلت‌های بی پایان آن یگانه روزگار اختصاص دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در فصل نخست این اثر تاریخی- روایی، به زندگی امام علی (ع) و جریان ولادت امام (ع) در کعبه و دوران کودکی و نوجوانی آن حضرت (ع) و… پرداخته‌ام. فصل دوم با عنوان «گفتاری درباره فضایل امام علی (ع)» به شمه‌ای از فضیلت‌ها و منقبت‌های امام علی (ع) از جمله علم و دانش گسترده آن دروازه شهر دانش (ع)، زهد و تقوای امام (ع)، دلاوری و جهاد امام (ع)، سخنوری و قدرت تاثیرگذاری شگرف امام (ع) بر مخاطبان، یتیم نوازی، مهربانی و گشاده رویی امام (ع) و.... اشاره کرده و در ادامه حدیث منزلت، حدیث طیر مشوی و رویداد تاریخی غدیر را مورد شرح و تحلیل قرار داده‌ام.

گودینی ادامه داد: فصل سوم این نوشته، نگاهی به خلافت امام علی (ع) نام داشته و در آن حوادث پس از قتل خلیفه سوم و دوران خلافت و زمامداری امام (ع) را توضیح داده و نبردهایی را که در جمل، صفین و نهروان بر امام (ع) تحمیل شد، مورد شرح و بسط تاریخی قرار داده‌ام.

این مدرس حوزه و دانشگاه همچنین درباره فصل چهارم کتاب نیز اشاره کرد: فصل چهارم نیز به جریان شهادت وصی پیامبر (ص) به دست یکی از بازماندگان جریان تندرو و خشک خوارج با نام عبدالرحمن بن ملجم مرادی اختصاص داشته و این تراژدی را مورد بررسی تاریخی قرار داده‌ام.

گودینی همچنین با اشاره به استفاده از منابع متعدد برای نگارش این اثر گفت: برای نگارش این کتاب از بیش از ۱۰۰ منبع تاریخی و روایی بهره گرفته و بر مبنای آنها کوشیدم با بیانی روان و ساده فرازهایی از زندگانی پرعبرت و درس آموز امام علی (ع) را مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. مطالعه این اثر را به پژوهشگران تاریخ اسلام، حدیث و مطالعات سیره شناسی و تمامی کسانی که دل در گرو محبت امیر مومنان علی بن ابی طالب (ع) دارند، توصیه می‌کنم.

کد خبر 4992543 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: امام علی ع تازه های نشر امیرالمومنین ع ترجمه ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادبیات جهان ویروس کرونا رایزنی فرهنگی خانه کتاب معرفی کتاب ادبیات داستانی انقلاب مشروطه تجدید چاپ کتاب و کتابخوانی انتشارات سروش انتشارات نگاه امام علی امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سید مهدی مهیائی گفت: شهروندانی که در این بافت ملکی دارند، می‌توانند برای بهره مندی از مزایای این طرح به شهرداری مراجعه کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کامنت موشن| سرگذشت یک غریق
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • شاهکار تاریخی رونالدو در باتلاق مسکو
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • ابلاغ طرح تفصیلی بافت تاریخی گرگان
  • فیلم| بارش باران در ارگ تاریخی بم
  • ببینید | ساختمان تاریخی دانمارک در آتش سوخت
  • غیر از خشایارشا تمام شخصیت‌های کتاب استر غیرتاریخی‌اند
  • کتاب «امام هشتم(ع) و بازی بزرگ عباسیان» روانه بازار نشر شد