Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از آسین ایج، بر اساس گزارشی که توسط این گروه منتشر شده، بخش زیادی از داده‌های متعلق به افراد، شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی یا بر روی سرورهایی در خارج از خاک این کشورها نگهداری می‌شود یا سرورهای محل نگهداری این اطلاعات در اروپا متعلق به مؤسسات آمریکایی است و اروپایی‌ها بر روی آنها کنترلی ندارند.

در این گزارش نسبت به تبعات امنیتی، سیاسی و اقتصادی کنترل اطلاعات شخصی و تجاری میلیون‌ها اروپایی توسط آمریکا هشدار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس دهها شرکت اروپایی اطلاعات خود و مشتریان و شرکای خود را بر روی سرورهای شرکت‌های فناوری بزرگ آمریکایی نگهداری می‌کنند.

از جمله این شرکت‌ها می‌توان به رنو، اورنج، دویچه بانک، لوفت هانزا و غیره اشاره کرد که به تازگی قراردادی را برای ذخیره اطلاعات بر روی سرورهای کلود گوگل منعقد کرده‌اند. فولکس واگن هم قرارداد مشابهی را با آمازون به امضا رسانده و حتی وزارت بهداشت فرانسه برای نگهداری اطلاعات تحقیقاتی و پژوهشی خود از سرورهای کلود مایکروسافت استفاده می‌کند.

اگر چه این کار به صرفه جویی مالی شرکت‌های خصوصی و مؤسسات دولتی اروپایی منجر می‌شود، اما اطلاعات ارزشمندی را در اختیار طرف آمریکایی قرار می‌دهد که در آینده قابل سوءاستفاده است. در این میان با توجه به غنا و پیشتازی صنعتی آلمان این شرایط باعث نگرانی صاحب نظران در این کشور شده است.

چندی قبل یکی از مقامات فرانسوی که حاضر به افشای نامش نشد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه نسبت به تبعات حاکمیتی و امنیتی ذخیره سازی داده‌های شرکت‌ها و دولت‌های اروپایی بر روی سرورهای کلود آمریکایی هشدار داد و افزود امکان فروش این اطلاعات به طرف‌های ثالث وجود دارد و شرکت‌های آمریکایی می‌توانند با دیگران در این زمینه قرارداد ببندند. وی از اروپاییان خواست برای استفاده از خدمات کلود از شرکت‌های مستقر در اروپا استفاده کنند.
خبرگزاری مهر

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: هکرها امنیت اطلاعات ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا بر روی سرورهای شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان

نخست وزیر مجارستان در یک رویداد انتخاباتی حزب فیدز حمله همه جانبه‌ای علیه اتحادیه اروپا به راه انداخته و تاکید کرد که بروکسل باید اشغال شود و رهبری آن باید کنار برود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، حزب فیدز مجارستان یک رویداد انتخاباتی در بوداپست را به استثنای حضور رسانه های مستقل سازماندهی کرده است. در آنجا، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان یک حمله همه جانبه را علیه اتحادیه اروپا به راه انداخت. وی علیه دیگر کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرده و تصویری تاریک از آینده اروپا ترسیم کرد.

"ویکتور اوربان"، نخست وزیر مجارستان، در آغاز مبارزات انتخاباتی حزبش در اروپا، خواستار تغییر وضعیت نگهبانی ونظارتی در اروپا شد. وی در یک مراسم حزب فیدز در بوداپست، پایتخت این کشور علیه اتحادیه اروپا سخنرانی کرد و از جمله، نگرش اکثر کشورهای اتحادیه اروپا را نسبت به جنگ در اوکراین مورد هدف قرار داد.

وی در مورد دیگر رهبران اتحادیه اروپا گفت: «آنها این جنگ را جنگ خودشان می‌دانند و طوری می‌جنگند که انگار جنگ خودشان است.» او گفت: «رهبری در بروکسل باید برود. آنها سزاوار یک فرصت دیگر نیستند. باید تغییری در بروکسل ایجاد شود.»

در آستانه انتخابات پارلمان اروپا در ژوئن، نخست وزیر مجارستان با چالش های جدی در داخل و خارج از کشور مواجه است. وی در کشور خود با استعفای سیاستمداران برجسته مرتبط با رسوایی و اقتصادی دست و پنجه نرم می کند و همچنین شرایط اقتصادی دشواری دارد زیرا اتحادیه اروپا میلیاردها بودجه برای مجارستان را مسدود کرده است. دلیل آن نگرانی بروکسل در مورد حاکمیت قانون و فساد در این کشور عنوان شده است.

این رویداد مبارزات انتخاباتی در بوداپست تنها حدود 45 دقیقه به طول انجامید و رسانه های مستقل حذف شدند. سخنرانی اوربان، که یک سوم زمان را به خود اختصاص داد، عمدتاً حول محور موضوعاتی بود که او سال‌ها بر آنها تمرکز کرده است و آن از جمله رد مهاجرت و این تز است که اتحادیه اروپا در تلاش است اراده خود را بر کشور مجارستان تحمیل کند. او با تشویق حضار گفت: «ما باید بروکسل را اشغال کنیم، بوروکرات های بروکسل را کنار بزنیم و امور را به دست خود بگیریم.

اوربان که 14 سال بر کشورش حکومت کرده است، از دولت هایی انتقاد کرد که برای دفاع از اوکراین در برابر روسیه پول یا سلاح می دهند. مجارستان چنین حمایتی را رد کرده و همچنین علیه تحریم های اتحادیه اروپا با هدف مجازات روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین موضع گرفته است. اوربان کشورهایی را که از اوکراین حمایت می کنند، طرفدار جنگ توصیف کرده است و سعی دارد دولت خود را تنها کشوری در اتحادیه اروپا توصیف کند که طرفدار صلح است. با این حال، بسیاری از منتقدان او را متهم به پیشبرد منافع روسیه از طریق گسترش قراردادهای انرژی با مسکو و به تعویق انداختن بسته های کمکی به اوکراین کرده اند.

اوربان در پایان سخنان خود از "مانیفست انتخاباتی" حزب خود که احیای مجدد نیروهای راست در اتحادیه اروپا را پیش بینی می کند رونمایی کرد. در این بیانیه آمده است که اگر رهبری کنونی اتحادیه اروپا بر سر کار بماند، «اروپا وارد جنگ خواهد شد، امواج مهاجرت کشورهای اروپایی را نابود خواهد کرد و تبلیغات جنسیتی آینده فرزندان ما را ویران خواهد کرد». انتخابات اتحادیه اروپا از 6 تا 9 ژوئن برگزار می شود.

اختلاف در اتحادیه اروپا برای سیاست مالی مشترک اروپاییبازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش مرگ اروپایی‌ها بر اثر گرما
  • گرما اروپایی‌ها را کشته است
  • درخواست ۸۷۰ دانشگاه اروپایی برای افزایش بودجه تحقیق و توسعه
  • عصبانیت اروپایی‌ها از اصرار آمریکا بر مصادره دارایی‌های روسیه 
  • آماده باش برای 10 نقل و انتقال اروپایی در تابستان 2024
  • دستاورد بزرگ شگفتی‌ساز لالیگا: سهمیه اروپایی
  • شگفتی کامل شد؛ ژیرونا برای اولین بار در رقابت‌های اروپایی بازی خواهد کرد
  • سخنرانی ضد اروپایی نخست وزیر مجارستان
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت های اروپایی فصل آینده
  • احتمال حضور ۱۰ تیم ایتالیایی در رقابت‌های اروپایی فصل آینده