Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@12:46:35 GMT

هشت کشته و ۱۴ زخمی در انفجار انتحاری در موگادیشو

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۷۹۹۸

هشت کشته و ۱۴ زخمی در انفجار انتحاری در موگادیشو

در جریان انفجار انتحاری در موگادیشو، پایتخت سومالی دست کم هشت سرباز کشته و ۱۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این انفجار در حالی رخ داد که دولت سومالی نبرد خود علیه الشباب را در مناطق جنوبی این کشور تشدید کرده است. در جریان درگیری‌های روز پنج‌شنبه در عملیات دولت شش شبه نظامی این گروه کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انفجار مذکور در یک پایگاه نظامی در موگادیشو رخ داد.

این کشور آفریقایی از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی درگیر جنگ داخلی است. اوضاع در این کشور از سوی شبه نظامیان الشباب وابسته به گروه تروریستی القاعده که در سومالی چندین حمله انجام داده‌اند، پیچیده‌تر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سومالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است

آیت الله سید احمد علم الهدی، روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل مسکن و شهرسازی خراسان رضوی گفت: این گونه که بانک‌ها رفتار می‎‌کنند، کار به جایی می‌‎رسد که اراضی وسیع و املاک بسیار ارزشمند کشور در تملک همین بانک‎هایی باشد که قرار است مردم را خانه ‎دار کنند.

وی تزریق امید به بازار مسکن را مهم‎ترین راهبرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مهم‌تر از هر چیز این است که مردم برای تأمین مسکن، امید داشته باشند، زیرا امروزه وضعیت طوری است که خانه‎دار شدن برای برخی اقشار به منزله یک امر غیرقابل تحقق و موهوم محسوب می‌شود و این ناامیدی باید ریشه ‎کن شود.

امام جمعه مشهد گفت: مهم‌ترین چالش در بازار مسکن، عدم تناسب عرضه با تقاضاست. وقتی این تناسب وجود نداشته باشد و تقاضا بسیار بیشتر از عرضه باشد، کار به جایی می‌رسد که صاحب محصول به هر قیمتی که دلش بخواهد کالا را وارد بازار می‌‎کند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان رضوی هم در این دیدار گفت: هم اکنون در حاشیه شهر مشهد بیش از هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد کم‎ درآمد همچون مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی درحال ساخت است.

سید خلیل منبتی افزود: علاوه بر این، عملیات عمرانی سه هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سرتاسر استان در دستورکار قرار دارد و در تلاش هستیم تا با حداقل آورده سرپرستان خانوار، خانه و سرپناهی برای آن‎ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: از ابتدای پارسال تاکنون، بیش از ۲۶ هزار قطعه زمین در جریان نهضت ملی مسکن روستایی واگذار شده که هم‌اکنون فرایند ساخت در آنها در جریان است. علاوه بر این، در همین بازه زمانی بیش از ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات حوزه مسکن روستایی اعم از قیر، اعتبارات ملی، استانی و منابع نفتی تصویب شده که اعطای آن همچنان ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • (ویدئو) ۶ زخمی بر اثر انفجار مهیب ده‌ها بادکنک
  • درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران!
  • تولید ۱۰ فیلم سینمایی با موضوع شهدا در کشور
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • حزب الله با پهپادهای انتحاری رژیم صهیونیستی را به آتش کشید
  • ویدئویی جذاب از پهپادهای خودکار انتحاری اوکراین که دوست و دشمن را تشخیص می دهند
  • برخورد ۲ بالگرد نظامی در مالزی با ۱۰ کشته
  • ۷ کشته و ۲۰ زخمی بر اثر انحراف ماشین از پیست مسابقه
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است