Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@06:09:03 GMT

سربازان خسته

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۰۰۸

سربازان خسته

برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران رفت تا الیوت آبرامز جایش را بگیرد؛ استناد به ایران‌ستیز بودن هوک به معنای اعتدالگرا بودن آبرامز نیست؛ دستکم هر دو ضد برجام، قائل به فشار حداکثری، تحریم و براندازی هستند اما در یک مورد، تفاوت بسیار مهم دارند؛ در ماهیت مخالفان براندازی که هر کدام از این دو رویشان حساب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمانی که ترامپ در توئیت خود نوشت: «شب گذشته به جان بولتون خبر دادم که دیگر به خدمات او در کاخ سفید نیازی نیست. من و سایرین در دولت با پیشنهادات او قویاً مخالف بودیم و از همین رو از او خواستم که استعفا دهد»، برایان هوک به جمع کردن چمدان هایش از کاخ سفید فکر می کرد.

درست است که او خود، یکی از گزینه های جدی جانشینی جان بولتون بود، اما هر چه باشد، هوک پیش از پیوستن به دولت ترامپ، شبکه ای از کهنه کاران جمهوریخواه حوزه سیاست خارجی را دستچین و گروهی تحت عنوان «ابتکار جان هی» راه اندازی کرد که بنا به گفته خود، به دنبال مقابله با «تفکرات انزواجویانه در دو حزب بزرگ سیاسی» آمریکا بودند و اعضای این گروه، به تمام کاندیداهای جمهوریخواه کمک و مشاوره ارائه دادند به جز دو نفر: «رند پال و دونالد ترامپ».

وبسایت دست راستی «دیلی‌وایر» نیز او را از مخالفان انتخاب دونالد ترامپ به ریاست‌جمهوری دانسته است.

درست است که برایان هوک در زمان ریاست «رکس تیلرسون» به وزارت خارجه ملحق شد و عده ای هوک را دنباله رو و شاگرد تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده ترامپ می دانند، اما هر چه باشد او مشاور جان بولتون است (زمانی که بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود). اگر تیلرسون، هوک را با وزارت خارجه آمریکا آشنا کرده باشد، پای هوک به اعتبار جان بولتون به کاخ سفید باز شد و هوک بعد از بولتون در کاخ سفید بیشتر به کودک بدون قیّم و یتیمی سرگردان در اتاق های متعدد کاخ سفید و به جای «باز»، به کبوتری ناهمخوان میان گروه موسوم به «شاهین های ضد ایران» شبیه بود.  

هوک نیز مانند بولتون روی دیوار خراب یادگاری نوشت

کناره‌گیری جان بولتون و اکنون برایان هوک، برخی را به این صرافت انداخت که ترامپ احساس کرده از تیم بولتون رودست خورده؛ بنابر این به فکر تغییر ترکیب تیم افتاده است. این تحلیل دور از واقعیت نیست. تردیدی در این نیست که ترامپ با وجود این ادعا که خواهان براندازی در ایران نیست، شدیداً مشتاق به براندازی است اما شاید از اینکه بولتون و هوک روی درخت منافقین برای براندازی، یادگاری نوشتند، عصبانی است.

بولتون چیز پنهانی درباره میزان صمیمیت خود با منافقین نداشت اما با وجود ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره ممنوعیت دیدار اعضای دولت آمریکا و ارتباط با اعضای مجاهدین خلق، دیلی بیست فاش کرد: برایان هوک فرستاده ویژه ترامپ در امور ایران با رابرت جی جوزف مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و نماینده فعلی گروه تروریستی مجاهدین خلق در روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ دیدار کرده‌ است. این دیدار چند روز پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس انجام شد. نه هوک و نه وزارت خارجه آمریکا در مورد این دیدار هیچ توضیحی ندادند.

ترامپ دریافت که گروهک تروریستی منافقین نمی تواند برگ برنده براندازی در ایران باشد؛ زیرا حتی مخالفان سرسختِ قائل به براندازی خشن و سخت – حتی طرفداران جنگ نظامی علیه ایران - نیز حمایت منافقین از خود را مایه بی اعتباری در میان طرفدارانشان می دانند. از ترامپ انتظار نمی رفت اپوزیسیون ایران را بشناسد و کارگروه اقدام علیه ایران را با شناخت کامل، راهبری کند اما خیلی زود متوجه شد که دم خروس روابط صمیمانه بولتون با مجاهدین خلق، هیچ نسبتی با سوگند عدم تمایل به براندازی ندارد. معنایش این نیست که ترامپ خواهان براندازی نیست؛ بالعکس، بولتون به قدری عیان با منافقین دمخور بود که نمی شد این رابطه را پنهان نگاه داشت. حضور او منطق و توجیهی در کاخ سفید نداشت و هیچ نسبتی هم با ادعای مذاکره با ایران هم نمی توانست داشته باشد. برایان هوک نیز عمده توجه مجاهدین خلق را به خود جلب کرده بود؛ هر چه باشد هوک، مرید و شاگرد بولتون بود و واقعیت این است که برایان هوک بعد از برکناری بولتون تنها مانده بود.

ابتدا جان بولتون و بعد سرباز تنها مانده اش در دولت ترامپ یعنی برایان هوک؛ هر دو کنار رفتند. هر دو حامی منافقین و گل سرسبد گزارش ها و گردهمایی های سازمان تروریستی مجاهدین خلق بودند. یادگاری دولت آمریکا روی دیوار منافقین جواب نداد.

آبرامز و سربازانی بدنام در اپوزیسیون جعلی

حالا آبرامز با کوله‌باری از چهار دهه تجربه دیپلماسی به نسبت هوک، روی دیوار دیگری یادگاری می نویسد؛ دیوار مخالفان سلطنت طلب که «لوبلاگ» آنها را یکی از گروه های «مخالف جعلی» (غیرمردمی) می خواند.

لوبلاگ در گزارشی بعد از تشریح وضع مجاهدین خلق به عنوان اپوزیسیون «جعلی» و گروهی تروریستی و تابع مثلث «دونالد ترامپ، محمد بن سلمان و بنیامین نتانیاهو»، به وضع نابسامان سلطنت طلبان با عنوان دیگر تشکیلات «اپوزیسیون جعلی» می پردازد.

لوبلاگ در این گزارش می نویسد: سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) رضا پهلوی را تأمین مالی می کند. او روابطی طولانی با لابی صهیونیستی در آمریکا دارد؛ شامل رابطه با «شلدون آدلسون» کازینودار میلیاردر جمهوری خواهی که گفته است آمریکا باید ایران را بمباران اتمی کند. رضا پهلوی همچنین از اسرائیل برای آنچه «برقراری دموکراسی در ایران» می خواند، طلب کمک کرده است. (سطور مشخص شده با رنگ قرمز در تصویر زیر)

لوبلاگ سپس به چرخش یکباره و حمایت ناگهانی رسانه هایی مانند صدای آمریکا و رادیو فردا به ویژه مصاحبه های «ستاره درخشش» اشاره می کند که در حال ترسیم چهره «رهبر اپوزیسیون» از رضا پهلوی هستند. (مشخص شده با رنگ آبی در تصویر زیر)

لوبلاگ ارتباط الیوت آبرامز و مایکل لدین دو چهره ضد ایرانی را نیز با تشکیلات رضا پهلوی از همین رهگذر روشن می کند و می نویسد که این دو سیاست ترامپ را درباره ایران تأیید و پشتیبانی می کنند. 

لوبلاگ چنین نتیجه می گیرد که آبرامز روی اپوزیسیونی جعلی به سرکردگی رضا پهلوی در ایران حساب کرده؛ کسی که از سازمان سیا پول می گیرد، با معتقدان به ضرورت بمباران اتمی ایران دوستی دارد و با اسرائیل قرار است در ایران دموکراسی سازی کند!

بولتون بارها در گردهمایی ها و جلسات منافقین حضور یافت و حتی از آنها پول می گرفت و اکنون این الیوت آبرامز است که به گواهی خود سلطنت طلبان در جلسات و سخنرانی های رضا پهلوی حاضر می شود. آبرامز روی جریانی حساب کرده که لیدرش از سیا پول و از اسرائیل مشورت می گیرد و مشکلی با بمباران اتمی ایران ندارد با همه اینها امیدوار است که مردم ایران را به خود جذب کند و رضا پهلوی و تشکیلاتش به آبرامز تکیه کرده؛ کسی که به «مهندس جنگ عراق» معروف است و برایش اشغال خونبار کشورها مایه افتخار است.

آبرامز که در زمان حاضر نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلاست، در حالی جانشین هوک شده که چند روز پیش در جلسه استماعی در سنای آمریکا گفت که همچنان روی برنامه براندازی «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا «سخت کار می‌کند».

وی با حفظ سمت قرار است مسؤول گروه اقدام علیه ایران باشد و کارزار فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را ادامه دهد. 

آبرامز اکنون به طور همزمان مسؤول دو ابتکار مهم در سیاست خارجی ترامپ شده که هیچ کدام از آنها به پیروزی قابل توجهی که کاخ سفید انتظارش را داشت، منجر نشده است؛ یک جنگ‌طلب بدنام و حامی جوخه‌های ترور در آمریکای لاتین است که کارنامه سیاهی در دروغگویی و اقدامات جنایتکارانه در قبال کشورها از گواتمالا گرفته تا عراق، دارد.

«استفن مایلز» مدیر اجرایی گروه ضدجنگ «پیروزی بدون جنگ» می‌گوید: دوره کاری آبرامز در قبال السالوادور، گواتمالا، نیکاراگوئه و پاناما مملو از بدترین وسوسه‌هایی است که سیاست خارجی آمریکا به خود دیده است، یعنی جنگ‌طلبی، نقض گسترده حقوق بشر و حمایت از رژیم‌های خودکامه.

نماینده ویژه جدید ترامپ، قرار است فرمانده سربازان براندازی در ایران باشد تا دیگر نه دموکراسی و دموکراسی سازی اعتباری داشته باشد نه حاملان و مدعیان آن از فرمانده تا سرباز؛ از الیوت آبرامز تا رضا پهلوی.

منبع: فردا

کلیدواژه: خارجه آمریکا دونالد ترامپ الیوت آبرامز مجاهدین خلق وزارت خارجه جان بولتون برایان هوک علیه ایران رضا پهلوی کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دراین پیام مشترک آمده است:  بسم الله الرحمن الرحیم  وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ   روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم نهضت مردم یزد در براندازی رژیم ستمگر شاهنشاهی و پشتیبانی از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره شریف است؛ در این روز مردم استان یزد با حماسه‌ای فراموش نشدنی قیام مردم قم و تبریز را تداوم بخشیدند و با دست خالی و همراه شهید بزرگوار حضرت آیت الله صدوقی (ره) که فریاد می‌زد اگر می‌خواهید به مردم شلیک کنید سینه صدوقی را هدف قرار دهید که صدوقی آماده مبارزه و آماده مرگ است، سینه خود را سپر گلوله‌های دژخیمان کردند و از نهضت مقدس اسلامی دفاع کردند که مزدوران طاغوت به سوی مردم دین باور و ولایتمدار یزد آتش گشودند و بدن مطهر عزیزان محمدحسین پارساییان، مهدی قدک‌فروشان، رضا نامداری، اصغر مرادی را آماج گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند که بدون شک خونشان این نهال نوپا را آبیاری کرد و رفته رفته انقلااب اسلامی در ۲۲ بهمن به بار نشست و حکومت ستمشاهی برای همیشه به زباله دان تاریخ پیوست و زمینه برقراری نظام اسلامی فراهم آورند که اعلام حکومت جمهوری اسلامی پس از رأی بیش از ۹۸ درصدی مردم در ۱۲ فرودین سال ۱۳۵۸ رسماً اعلام گردید.   یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی و به ثمر نشستن خون شهیدان و مجاهدان و روز استقرار اولین حکومت اسلامی بعد از عصر ائمه) ع است  جهت گرامی داشت این روز به یاد ماندنی و خاطره شهداء و امام شهداء خصوصا شهدای دهم فروردین انتظار می‌رود مردم استان یزد در مراسمی که صبح روز پنجشنبه نهم فروردین ماه در مسجد روضه محمدیه از ساعت ۷:۳۰ برگزار می‌شود بجّد شرکت نمایند تا ان شاءالله یادآوری خاطرات آن روز‌ها برای جوانان و نوجونان امروز باشد.  محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد  مهران فاطمی استاندار یزد  ابوالقاسم وافی نماینده مردم شریف استان یزد در مجلس خبرگان رهبری

دیگر خبرها

  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • روز دهم فروردین، روز یادآوری حماسه عظیم مردم یزد در براندازی رژیم شاهنشاهی و یوم الله ۱۲ فروردین روز حیات طیبه انقلاب اسلامی
  • تاریخ‌سازی سربازان گاز در سال ۱۴۰۲
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟