Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه فارین پالیسی روز شنبه در مطلبی به موضوع اختلاف میان برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با قطر پرداخت و نوشت: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در ژوئن ۲۰۱۷ و پس از گذشت چند روز از محاصره قطر،  در تماس تلفنی با دونالد ترامپ به او پیشنهاد حمله به قطر را مطرح کرد که ترامپ به شدت این پیشنهاد را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق نوشته فارین پالیسی، واشنگتن پس از آن، از کویت خواست که برای حل درگیری و اختلاف این کشورها با قطر در چارچوب شورای همکاری خلیج فارس،‌ میانجی‌گری کند.

عربستان، بحرین، امارات و مصر از ۱۵ خرداد قطر را به اتهام حمایت از گروه‌های تروریستی و چند اتهام دیگر، تحریم هوایی، زمینی و دریایی کردند و حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای مسافری و تجاری این کشور بستند.

نشریه وال‌استریت ژورنال نیز در سال ۲۰۱۹ طرح ارتش عربستان را برای حمله به قطر فاش کرد. 

این در حالی است که قطر ژوئن گذشته آمادگی خود را برای آغاز گفت‌وگو با کشورهای مورد اختلاف جهت حل بحران، اعلام کرد.

در همین راستا امارات نیز اعلام کرده بود که شرایط در کشورهای حوزه خلیج فارس تغییر کرده و امکان ندارد اوضاع به سه سال قبل و شرایطی که پیش از قطع روابط با قطر جریان داشت،‌ بازگردد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در این باره گفت: دلایل این بحران مشخص و راه‌حل آن نیز روشن است و زمان حل آن فراخواهد رسید.

تاکنون تلاش کویت و سایر میانجی‌گرهای منطقه‌ای و بین‌المللی برای حل بحران قطر بی‌نتیجه مانده است.

برچسب‌ها قطر واشنگتن فارین پالیسی دونالد ترامپ شورای همکاری خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر واشنگتن فارین پالیسی دونالد ترامپ شورای همکاری خلیج فارس قطر واشنگتن فارین پالیسی دونالد ترامپ شورای همکاری خلیج فارس فارین پالیسی خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری یکی از تیم‌های مطرح فوتبال کشور به هلدینگ خلیج فارس اظهار کرد: بخش عمده شرکت‌ها و سرمایه‌های هلدینگ خلیج فارس در استان بوشهر قرار دارد.

 وی اضافه کرد: این یک بی‌عدالتی بزرگ است که آلودگی‌ها، تخریب محیط زیست، ترافیک و دیگر مضرات این صنعت نصیب مردم استان بوشهر شود ولی حمایت مالی و پول و سودش برای دیگران باشد.

نماینده دشتستان افزود: این ظلم آشکار است که برخی مدارس و مراکز درمانی استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و تیم‌های ورزشی ما از امکانات حداقلی محرومند ولی قرار است سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است خرج یک تعداد سلبریتی پرخرج شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر اقدام هلدینگ خلیج فارس در خرید باشگاه پایتخت را غیرقانونی خواند و گفت: اگر قرار است تیم‌داری کنند چرا باید با پول مستضعفان و بازنشستگان باشد؟ از رییس جمهور و دیگران درخواست داریم جلوی این کار را بگیرند.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل جدید استقلال ازسوی پتروشیمی خلیج‌فارس
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • رشته‌های هسته‌ای در دانشگاه خلیج فارس ایجاد می شود
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • برگزاری جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس با همکاری دانشگاه پیام نور
  • جزیره‌ای با شن‌های نقره‌فام در خلیج فارس + فیلم