Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@08:14:29 GMT

غدیر را باید به عنوان مرکز وحدت اسلامی نگاه کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۰۲۵

غدیر را باید به عنوان مرکز وحدت اسلامی نگاه کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: غدیر را باید به عنون مرکز وحدت اسلامی و یک مکتب انسان ساز نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد عبادی‌زاده» صبح امروز در ششمین همایش بین‌المللی ولایت، محور اتحاد امت اسلامی که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور علمای اهل سنت و شیعه در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: بیش از 14 قرن است که نویسندگان و صاحب‌نظران هر کدام از زاویه دید و دریچه خود در خصوص علی (ع) سخن می‌گویند امام نتوانسته‌اند گوشه‌ای از بزرگی امیرالمومنین را به جهانیان بشناسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با ذکر این نکته که عظمت غدیر را می‌توان در کنار عظمت صاحب غدیر مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: غدیر یک شاخص برای تعیین مسیر امت اسلامی است که به برکت ظرفیت‌های والایی که در آن نهفته است مسیر امت اسلامی مشخص می‌شود.

 

اگر غدیر را از لابلای تاریخ جست و جو کنیم از حقیقت و فرهنگ غنی غدیر دور خواهیم شد

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به این نکته که غدیر یک واقعه یا حادثه نبود بلکه یک مکتب و فرهنگ است، ابراز داشت: اگر غدیر را از منظر فرهنگ نگاه کنیم قطعا نوع نگاه ما متفاوت خواهد بود. اگر ما غدیر را لابلای قصه‌های تاریخی جست و جو کنیم، نگاه حادثه‌ای به غدیر خواهیم داشت و ما را از حقیقت غدیر و از فرهنگ غنی غدیر دور می‌کند.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: امروز اگر بخواهیم یک مکتب انسان ساز و جامعه ساز و یک مکتبی که می‌تواند حاکمیت ساز باشد را مورد توجه قرار دهیم؛ باید به غدیر توجه کنیم. یکی از برکات و نعمات غدیر این است که امروز به برکت آن شاهد اندیشه تابناک ولایت فقیه به عنوان مرکز ثقل حاکمیت دینی در دوران غیبت کبری هستیم.

 

وی مطرح کرد: ولایت فقیه پنجره‌ای است که از غدیر به روی امت اسلامی و ملت عزیز ما گشوده شده است. انقلاب اسلامی ایران تحت لوای ولایت فقیه نقش ارزشمندی را در جهان ایفا می‌کند.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که غدیر را می‌توان از دو دریچه نگاه کرد، بیان داشت: یکی اینکه به غدیر به عنوان یک مکتب انسان‌ساز و فرهنگ  نگاه کرد و دیگری توجه به آن از منظر اتحاد و مرکز وحدت امت اسلامی.

 

غدیر، قوه مجریه اسلام است

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده غدیر را بن‌مایه و قویه مجریه اسلام دانست و خاطرنشان کرد: ما اگر در بعد اجرایی به ابعاد سه‌گانه غدیر نگاه کنیم که شامل بعد هدایتگری غدیر، بعد ولایت تکوینی و قدرت تصرف بر کائنات و بعد حاکمیت سیاسی، خلافت اسلامی، نگهبانی و پسبانی از دین است، نقش جامع و کامل غدیر را بهتر خواهیم شناخت.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان غدیر را یک امر مشترک در میان مسلمانان دانست و تشریح کرد: تفسیری که علمای اهل سنت از مفهوم ولی در خطبه غدیر گرفته‌اند می‌تواند نقطه اشتراکی میان امت اسلامی باشد. می‌توانیم نقش غدیر را برای نزدیک کردن انسان‌های مومن در میان مذاهب مختلف اسلامی حول محور غدیر مشاهده کنیم.

 

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده با بیان اینکه غدیر نقش والایی را ایفا می‌کند، ادامه داد: صاحب غدیر شخصیتی مشترک، مورد قبول همه صاحبان مذاهب اسلامی است که باعث می‌شود جایگاه والایی داشته باشد. نگاه ما به بخشی از شخصیت‌های اندیشمند فرهیخته ادیان دیگر نشان می‌دهد که امیرالمومنین  دارای جایگاه و شخصیت برجسته‌ای است.

 

وی عنوان کرد: مرحوم علامه امینی در کتاب شریف «الغدیر» مسیر امت اسلامی و راه امت را به روی تمام مسلمین گشود تا بتوانیم از مسیر امیرالمونین به جایگاه واقعی غدیر دست پیدا کنیم.

 

امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ابراز داشت: وحدت شیعه و سنی به معنی رسمیت شناختن هر دو مذهب است. یعنی هم شیعه، اهل سنت را به رسمیت بشناسد و هم اهل سنت، شیعه را به رسمیت بشناسد. در درون مکتب حاکمیت بخش اسلام می‌توان با نگاهی نزدیک‌تر، عالمانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر به تفکر و اندیشه نورانی غدیر، مسیرهای وحدت امت اسلام را هموار کرد.

 

کنگره امام سجاد(ع) در سطح وسیع‌تری برگزار خواهد شد

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تصریح کرد: 10 سال است که کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) با محوریت هرمزگان برگزار می‌‌شد که با توجه به شرایط پیش آمده در سراسر جهان این کنگره به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

 

وی مطرح کرد: کنگره امام سجاد (ع) از 12 محرم آغاز و 22 محرم پایان خواهد یافت. هماهنگی‌های لازم با رایزن‌های فرهنگی طی یک ویدیو کنفرانس انجام شد و این کنگره در یک سطح وسیع‌تری به میزبانی استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

 

پایان پیام/711

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان عید غدیر امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان حجت الاسلام عبادی زاده امت اسلامی امت اسلام اهل سنت یک مکتب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه

به  گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، در این مراسم مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامی داشت یاد شهدای گرانقدر خوزستان گفت: طبق نامه ۵٠ امیرالمومنین امام علی (ع) خطاب به فرماندهان سپاهشان، رزمندگان و فرماندهان متقابلاً یکسری حقوق بر گردن همدیگر دارند که همواره باید در جهت ادای این حقوق کوشا باشند

 حجت الاسلام رضایی گ با بیان اهمیت این نامه در تنظیم روابط سازمان سپاه پاسداران ادامه داد: در همه امور مشورت را سرلوحه کار‌ها قرار دهید.

وی تاکید کرد: طبق این نامه شریف، تواضع و استفاده از نظرات رزمندگان، توجیه نیرو‌ها تا پایین‌ترین سطح سازمانی در سپاه از اوامر و دستورات امام علی علیه السلام است.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با بیان توصیه‌هایی خطاب به فرماندهان ادامه داد: به جز حکم خدا که قابل مشورت نیست، فرمانده باید در تمام امور با زیردستان خود شور و مشورت کند؛ این اصل استوار در تاریخ صدر اسلام وجود داشت. 

وی ضمن گرامیداشت دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: قدر پاسداری را بدانیم و همیشه از لباس سبز سپاه باید پاسداری کرد، این لباس مقدس به برکت خون مطهر شهدا بدست ما رسیده و یادآور سخنان پر حلاوت امام راحل حضرت امام خمینی رحمة الله علیه و امام خامنه‌ای مدظله العالی در خصوص سپاه است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: خرسندیم که امروز خدمات نیروی زمینی سپاه در راه حفظ امنیت و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌ها مورد رضایت خداوند متعال و مردم شریف کشورمان قرار گرفته است

سردار خادم سیدالشهدا، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیز در سخنانی با اشاره به آمادگی روحی و معنوی پاسداران رده‌های نیروی زمینی سپاه، بیان نمود: پاسداران نیروی زمینی سپاه با حفظ مرز‌های عقیدتی و خاکی آماده جانفشانی در راه میهن و نظام اسلامی هستند.

در پایان این مراسم از فرماندهان و مسئولان برگزار کننده نخستین دوره توانمندسازی فرماندهان و روحانیون نمایندگی ولی فقیه در یگان‌های نیروی زمینی سپاه (دوره سردار شهید دریساوی) که اسفند ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد تجلیل به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • توصیه نماینده ولی فقیه به فرماندار کاشان
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • موفقیت های سپاه مرهون ولایتمداری است
  • عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • سردار سالاری: عملیات وعده صادق هیمنه استکبار را شکست
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است