Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکومیت اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه در سفر به لبنان تصریح کرد: بخشی از مشکلات کنونی لبنان موروثه دوران سیاه استعمار فرانسه است.

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در اعلام همبستگی با ملت لبنان و محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور فرانسه در لبنان، بیانیه‌ای صادر کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاهها ضمن ابراز همدردی در فاجعه دردناک انفجار بندر لبنان همبستگی خود با ملت و دولت لبنان را اعلام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلماً ملت لبنان از چنان ظرفیت و توانمندی داخلی برخوردار است که می‌تواند با صبر و وحدت از این بلیّه دردناک با سربلندی عبور کند و در این راستا جبهه مقاومت همگام با ملت لبنان نقش‌آفرینی خواهد کرد.  

همچنین مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاهها اظهارات متخلفانه و مداخله جویانه رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در امور داخلی لبنان را به دلایل ذیل نقض قواعد و مقررات بین المللی می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

۱. هیچ کشوری حاکمیت برتر نسبت به کشور دیگر ندارد لذا حق تعیین تکلیف امور سیاسی برای کشورها نسبت به کشور دیگر وجود ندارد. بر اساس بند ۱ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اصل تساوی حاکمیت کلیه اعضای سازمان ملل متحد یک اصل مسلم است و قابل نقض نیست.

۲.هرگونه سوء استفاده از موقعیت رئیس جمهور فرانسه در تحت فشار قرار دادن دولت و ملت لبنان غیر قانونی است. بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد تهدید علیه استقلال سیاسی هر کشور را با اهداف سازمان ملل مغایر دانسته و کشورها از چنین اقدامی منع شده‌اند.

۳. بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد، سازمان ملل متحد و به طریق اولی کشورها حق دخالت در صلاحیت داخلی کشورهای دیگر را ندارند و از این کار منع شده‌اند.

۴. بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شماره ۲۱۳۱ مصوب ۱۹۶۵ که به اعلامیه عدم پذیرش مداخله در امور داخلی کشورها و حفاظت از استقلال سیاسی و حاکمیت کشورها معروف است، صلح جهانی به واسطه مداخلات نظامی و هر شکل از اشکال مستقیم و غیر مستقیم مداخله در امور داخلی کشورها و تهدید حاکمیت و استقلال سیاسی کشورها به خطر می‌افتد.

۵. براساس سند فوق حق تعیین سرنوشت مردم یک کشور باید توسط همه کشورها به رسمیت شناخته شود و هیچ کشوری حق ندارد با استفاده از فشارها و اهرمهای اقتصادی و سیاسی یا هر نوع اجباری کشور دیگر را تحت تبعیت خود در آورد و از این راه به منافعی نایل شود.

۶. بر اساس قطعنامه ۲۶۲۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب اکتبر ۱۹۷۰ هیچ کشور یا گروهی از کشورها حق مداخله مستقیم و غیر مستقیم به هر دلیلی در امور داخلی یا خارجی کشورهای دیگر را به طوری که عناصر سیاسی فرهنگی یا اقتصادی کشورها را به خطر بیاندازد ندارند.

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاهها ضمن محکومیت اظهارات مکرون، آن را نشانگر استمرار روحیه استعماری فرانسه و نگاه از بالا به پایین آن نسبت به مردمی می‌داند که بخشی از مشکلات کنونی آنان موروثه دوران سیاه استعمار فرانسه در این کشور است. مردم و دولت لبنان این سابقه سیاه استعماری فرانسه را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ماکرون فرانسه مجمع بین المللی اساتید مسلمان رئیس جمهور فرانسه سازمان ملل متحد امور داخلی ملت لبنان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

به گزارش خبرنگار استان ها خبرگزاری دانشجو،محمدرضا مردانی در ابتدای  نشست تخصصی مسئولین بسیج اساتید استان گیلان در دانشگاه گیلان از عملیات تاریخی «وعده صادق» سخن گفته و از دلاور مردان جبهه توحید و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در تحقق وعده امام خامنه ای عزیز(مدظله‌العالی) در تنبیه رژیم صهیونیستی قدم بزرگی برداشتند تقدیر و تشکر کرد و همچنین به عموم مردم و دوستداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت تبریک و تهنیت گفت.


وی افزود: البته این بخش کوچکی از توان و قدرت نظامی جمهوری اسلامی بود. تصمیم شجاعانه و مدبرانه فرماندهان ما به تبعیت از مقام معظم رهبری کم نظیر بود و قدرت نظامی جمهوری اسلامی به رخ جهانیان کشیده شد

مردانی با بیان اینکه در مسیر کمک به ارتقای نظام حکمرانی در کنار اساتید بسیجی، اساتید غیربسیجی هم پای کار خواهند آمد و طعم شیرین خدمت به مردم و محرومیت زدایی با کمک به ارتقای کارآمدی نظام را خواهند چشید، گفت: اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با بیان اینکه دشمنان همواره دانشگاه ودانشجویان را مورد هدف قرار داده اند،بیان کرد: این نشان دهنده اهمیت دانشگاه است،وقتی جوانان خوبی تربیت کنیم و به بدنه مدیریتی کشور تزریق کنیم، مشکلات کشور برطرف خواهد شد.

مردانی ادامه داد: برگزاری نشست‌های تبیینی برای اساتید می‌تواند موجب هم افزایی اساتید شود. جمهوری اسلامی حرم است و دشمن با جنگ ترکیبی همه جانبه به مقابله با این نظام مقدس آمده است و وظیفه دانشگاه‌ها برای مقابله با این جنگ سنگین است.

رئیس سازمان بسیج اساتید باتاکید بر اینکه استان گیلان منطقه قهرمان پرور است افزود: اساتید باید پرچمدار تبیین گری باشند. مقام معظم رهبری فرمودند راه مقابله با این جنگ ترکیبی دشمن تنها تبیین است و باید به درستی مورد استفاده قرار گیرد. سلاح ما اندیشه، بیان و قلم است. این سلاح تاثیر شگرفی می‌تواند داشته باشد.

 

دیگر خبرها

  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی