Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@16:19:16 GMT

نمایندگان حزب الکتائب لبنان استعفا کردند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۵۶۴

رئیس حزب الکتائب لبنان امروز شنبه، به دنبال جان باختن دبیرکل این حزب در انفجار بندر بیروت، استعفای نمایندگان این حزب را از پارلمان لبنان اعلام کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری ملی لبنان، حزب الکتاب متشکل از سه نماینده به نام‌های سامی الجمیل رئیس آن، ندیم الجمیل و الیاس حنکش است که پس از انفجار شدید بندر بیروت و تشییع جنازه نزار نجاریان دبیرکل این حزب که در اثر این انفجار جان خود را از دست داد، استعفای خود را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجاریان که در زمان انفجار بندر بیروت، در مقر حزبش حضور داشت، بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از انفجار چهار روز گذشته، جان خود را از دست داد.

خانم بولا یعقوبیان نیز از دیگر نمایندگان لبنانی است که استعفای خود را اعلام کرده است.

این سومین مورد از استعفای نمایندگان پارلمان لبنان پس از انفجار بیروت است. پیشتر نیز مروان حماده نماینده فراکسیون «دیدار دموکراتیک» در پارلمان لبنان، استعفای خود را اعلام کرده بود.

خبرگزاری رسمی لبنان عصر سه‌شنبه گزارش داد، آتش‌سوزی بزرگی در یکی از انبار‌های مواد محترقه واقع در بندر بیروت رخ داده است.

بر اثر آن تاکنون ۱۵۴ نفر کشته و بالغ بر پنج هزار نفر زخمی شدند.

بنابر اعلام منابع لبنانی، بیش از ۶۰ نفر در حادثه انفجار در بندر بیروت همچنان مفقود هستند و از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست.

میزان کل خسارت‌های ناشی از انفجار چهارم اوت (۱۴ مرداد) در بیروت توسط مروان عبود استاندار بیروت رقمی معادل ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار محاسبه شده است. برچسب ها: نمایندگان ، حزب الکتائب ، لبنان ، استعفا ، انفجار بندر بیروت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نمایندگان حزب الکتائب لبنان استعفا انفجار بندر بیروت بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به کاظم صدیقی؛ لطفا استعفا دهید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی که هنوز ابعاد ماجرای زمین خواری در حوزه علمیه ازگل روشن نشده و ابهامات در افکارعمومی باقیست، در چند روز گذشته نماز جمعه تهران به امامت کاظم صدیقی در دانشگاه تهران برگزار شد. این اقدام ستاد نماز جمعه با موجی از واکنش ها روبرو شد، واکنش هایی که وجه انتقادی آن بیش از وجه حمایتی از این تصمیم بود.

در همین راستا، خبرگزاری خبرآنلاین، از کاربران محترم خود پرسیده بود؛ «آیا موافق حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه هستید یا خیر؟»

شفاف سازی شود

در این میان برخی از کاربران خبرگزاری خبرآنلاین با حضور صدیقی در تریبون نماز جمعه موافق بودند و به برخی دیگر از موارد فسادها توسط مسئولان اشاره کردند. به طور مثال، کاربری که نام خودش را منتشر کرده است، برای خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: «موافقم. مگه فقط ایشونه. خیلی های دیگه بدتر از ایشونن. مخصوصا موقوفه خوارها.»

افسون، هم نوشت: «سلام. بله موافقم. فقط فرقی که ایشان داره،مشکلش آشکار شده، مال بقیه هنوز نه!! گناه داره..ترکیب تیم رو عوض نکنید.» کاربر دیگری نوشت: «موافقم. چون هنوز ثابت نشده. ولی باید قوه قضاییه شفافسازی کنه.»

دیگری هم نوشت: «قطعا بله. ایشون انسان خیلی درست وباایمانی هستن.»؛ اردشیر هم نوشت: «موافقم. حضور ایشان، برای قشر مذهبی، مفید هست و باعث نمازجمعه های پرشور خواهیم بود.»

آقای صدیقی! لطفا استعفا دهید

اما اکثریت کاربران خبرآنلاین با حضور دوباره کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه مخالفت کردند و برخی دیگر هم بر این باور بودند که نظر آنان تاثیری در این روند ندارد. مانند کاربری که برای خبرآنلاین نوشت: «خیر. تا صداقت و درستکاری ایشان ثابت نشود. حضور ایشان در تریبون نماز جمعه اشکال دارد.»

دیگری هم نوشت: «معلومه که خیر تا زمانی که ابعاد این قضیه روشن نشده و از ایشون رفع اتهام نشده نباید حضور پیدا کنند. این مسئله کل نظام را زیر سئوال می برد. پس منطقی بود خودشون اصلا حاضر نمی شدند.»؛ فرد دیگری به نام ایرانی مظلوم برای خبرگزاری خبرآنلاین نوشت: «نظر مردم اگر مهم بود باید امثال صدیقی ها محاکمه و مجازات میشدن، امام جمعه شدن ایشون بعد از اون افتضاحات این آقا و فرزندانشون که اصلا قابل قبول نیست .»

مهدی هم نوشت: «زمانی که فردی در جامعه در مظان اتهام است، احترام به نظر عموم ایجاب میکند که فرد در یک دادگاه بیطرف مورد قضاوت قرار گیرد و بازگشت او به مناصب پیشین پس از رفع اتهام باشد. این موضوع درباره افرادی که به حاکمیت متصل هستند حساسیت دوچندان دارد. این یک روال عمومی و قانونی است و عدم رعایت آن یک نوع قانون شکنی و توهین به افکار عمومی است.»

صادق نوشت: «خیر ایشان حتما باید کناره گیری کند تا بیش از این لطمه به باور های دینی مردم نخورد . متاسفانه ستاد نماز جمعه نسبت به احساس عمومی جامعه بی توجه و جنبه نماز جمعه که هم باید عبادی باشد و هم سیاسی متاسفانه جنبه سیاسی آلوده به دروغ را جانب داری می کند.»

حسنعلی هم نوشت: «من مانده ام که حضور مجدد ایشان در جایگاه امامت جمعه با چه منطقی صورت گرفته مگر اینکه از تقصیرات قبلی مبری شدند یا گیرنده زمین ازگل تعیین تکلیف شده در ثانی اصلا ایشان چرا پذیرفته دوباره برگردد قبل از محاسبه اعمالش در نزد وجدانش نه هیچ محکمه دیگری والله اعلم.» کاربر دیگری هم که نام خود را منتشر نکرده است، با ارائه پیشنهادی به کاظم صدیقی نوشت: «جناب کاظم صدیقی لطفا استعفا دهید، بیش از این اسلام را خدشه دار نکنید.»

حسن هم نوشت: «اگه نگیم دست درازی به بیت المال، حداقل عدالت ایشان زیر سوال است. پس نماز پشت ایشان ایراد دارد.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895478

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کاربران خبرگزاری خبرآنلاین به کاظم صدیقی؛ لطفا استعفا دهید
  • حضور ناگهانی نکیسا در تمرین ذوب پیش از دربی
  • سرمربی تیم فوتبال تراکتور تا پایان فصل مشخص شد
  • فوری؛ سرمربی تراکتور استعفا کرد
  • مصائب پرستاران؛ گسترشِ استعفا‌ها از یک شغل بسیار سخت
  • وقوع انفجار قوی در ایلات
  • نصیرزاده: خمز سال بعد هم می‌ماند
  • استعفای ۲۲ پرستار چالوسی؛ از شایعه تا واقعیت!
  • شادی مردم بیروت از آغاز حملات پهپادی ایران به اسرائیل را ببینید
  • استعفای جمعی از پرستاران چالوس شیطنت رسانه ای است