Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع بین‌المللی استادان مسلمان دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای در اعلام همبستگی با ملت لبنان و محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجمع بین‌المللی استادان مسلمان دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای در اعلام همبستگی با ملت لبنان و محکومیت اظهارات مداخله‌جویانه رئیس جمهور فرانسه بیانیه‌ای صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:

«مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن ابراز همدردی در فاجعه دردناک انفجار بندر لبنان همبستگی خود با ملت و دولت لبنان را اعلام می‌کند. مسلما ملت لبنان از چنان ظرفیت و توانمندی داخلی برخوردار است که می‌تواند با صبر و وحدت از این بلیه دردناک با سربلندی عبور کند و در این راستا جبهه مقاومت همگام با ملت لبنان نقش‌آفرینی خواهد کرد.

همچنین مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها اظهارات متخلفانه و مداخله جویانه رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون در امور داخلی لبنان را به دلایل ذیل نقض قواعد و مقررات بین المللی می‌داند و آن را محکوم می‌کند.

۱. هیچ کشوری حاکمیت برتر نسبت به کشور دیگر ندارد لذا حق تعیین تکلیف امور سیاسی برای کشور‌ها نسبت به کشور دیگر وجود ندارد. براساس بند ۱ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد اصل تساوی حاکمیت تمام اعضای سازمان ملل متحد یک اصل مسلم است و قابل نقض نیست.

۲. هرگونه سوء استفاده از موقعیت رئیس جمهور فرانسه در تحت فشار قرار دادن دولت و ملت لبنان غیر قانونی است. بند ۴ ماده ۲منشور سازمان ملل متحد تهدید علیه استقلال سیاسی هر کشور را با اهداف سازمان ملل مغایر دانسته و کشور‌ها از چنین اقدامی منع شده‌اند.

۳. بر اساس بند ۷ ماده ۲ منشور ملل متحد، سازمان ملل متحد و به طریق اولی کشور‌ها حق دخالت در صلاحیت داخلی کشور‌های دیگر را ندارند و از این کار منع شده‌اند.

۴. بر اساس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شماره ۲۱۳۱ مصوب ۱۹۶۵ که به اعلامیه عدم پذیرش مداخله در امور داخلی کشور‌ها و حفاظت از استقلال سیاسی و حاکمیت کشور‌ها معروف است، صلح جهانی به واسطه مداخلات نظامی و هر شکل از اشکال مستقیم و غیر مستقیم مداخله در امور داخلی کشور‌ها و تهدید حاکمیت و استقلال سیاسی کشور‌ها به خطر می‌افتد.

۵. براساس سند فوق حق تعیین سرنوشت مردم یک کشور باید توسط همه کشور‌ها به رسمیت شناخته شود و هیچ کشوری حق ندارد با استفاده از فشار‌ها و اهرم‌های اقتصادی و سیاسی یا هر نوع اجباری کشور دیگر را تحت تبعیت خود در آورد و از این راه به منافعی نایل شود.

۶. بر اساس قطعنامه ۲۶۲۵ مجمع عمومی سازمان ملل متحد مصوب اکتبر ۱۹۷۰ هیچ کشور یا گروهی از کشور‌ها حق مداخله مستقیم و غیر مستقیم به هر دلیلی در امور داخلی یا خارجی کشور‌های دیگر را به طوری که عناصر سیاسی فرهنگی یا اقتصادی کشور‌ها را به خطر بیاندازد، ندارند.

مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان دانشگاه‌ها ضمن محکومیت اظهارات مکرون، آن را نشان‌گر استمرار روحیه استعماری فرانسه و نگاه از بالا به پایین آن نسبت به مردمی می‌داند که بخشی از مشکلات کنونی آنان موروثه دوران سیاه استعمار فرانسه در این کشور است. مردم و دولت لبنان این سابقه سیاه استعماری فرانسه را هیچ وقت فراموش نخواهند کرد.»

انتهای پیام/4133

منبع: آنا

کلیدواژه: حمله به لبنان رئیس جمهور فرانسه ماکرون اظهارات مداخله جویانه محکومیت فرانسه مداخله جویانه رئیس جمهور فرانسه مسلمان دانشگاه ها مجمع بین المللی سازمان ملل متحد امور داخلی بیانیه ای ملت لبنان کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد

دفتر نخست‌وزیر جامائیکا اعلام کرد که کشور فلسطین را رسما به رسمیت می‌شناسد.

همچنین کامینا جانسون اسمیت، وزیر امور خارجه جامائیکا، تصمیم دولت جامائیکا برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین را به‌عنوان یک کشور تایید کرد.

با این اقدام، جامائیکا به ۱۴۰ کشور دیگر عضو سازمان ملل متحد می‌پیوندد که از راه‌حل ۲دولتی برای مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین حمایت می‌کنند. جانسون اسمیت بر تعهد جامائیکا به رعایت اصول منشور ملل متحد، ترویج احترام متقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و حق تعیین سرنوشت تاکید کرد.

این تصمیم در بحبوحه نگرانی‌های طولانی مدت در مورد بحران غزه گرفته شده است و جامائیکا از آتش‌بس فوری و افزایش دسترسی به کمک‌های بشردوستانه حمایت می‌کند. دولت بر حمایت خود از گفتگو‌های دیپلماتیک به عنوان کلید حل مناقشه و تضمین امنیت و حاکمیت همه طرف‌های درگیر تاکید می‌کند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصمیم با تعهد قوی جامائیکا به اصول منشور سازمان ملل متحد است که به دنبال ایجاد احترام متقابل و همزیستی مسالمت‌آمیز بین طرف‌ها و همچنین به رسمیت شناختن حق مردم برای تعیین سرنوشت است.

براساس گزارش روسیا الیوم، پس از قطعنامه‌ای که مجمع عمومی با اکثریت قاطع در ۲۹ نوامبر تصویب کرد، فلسطین به عنوان دولت غیرعضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد. فلسطین در سال ۲۰۱۱ درخواست عضویت کامل کرد، اما درخواستش در آن زمان از حمایت لازم برای انتقال به مرحله رأی‌گیری در شورای امنیت برخوردار نشد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • رئیسی: اشغالگر باید به فوریت اخراج، محاکمه و مجازات شود/ رئیس جمهور سریلانکا: ما حمله به کنسولگری ایران در سوریه را محکوم کردیم
  • ایران و سریلانکا همکاری در سازمان‌های منطقه‌ای و بین المللی را گسترش می‌دهند
  •  تأسف فرانسه از افزایش استفاده از حق وتو در شورای امنیت
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی