Web Analytics Made Easy - Statcounter

روضه انصارالزهرا(س) در شرق تهران که هرساله در روز عید غدیر بابرپایی موکب به اجرای برنامه های شاد می پرداخت، امسال برنامه های خود را قدری تغییر داده و پویش های «شاه بیت های علوی»، «هر خانه یک مأذنه»، توزیع کمک های مؤمنانه و غذای گرم و کاروان شادی به راه انداخته است.

خبرگزاری فارس از تهران؛ نیاز گلی- محمد حسینی: هجدهم ذی الحجه روز غدیرخم از برترین اعیادی است که شیعیان بر طبق یک سنت دیرینه در مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی همانند دیگر اعیاد مذهبی جشن می‌گیرند و این روز را که به عیدالله الاکبر نیز معروف است، بزرگترین عید مسلمانان می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال بیماری کرونا همه رسوم را برهم زده و روال عادی تمام برنامه‌ها تغییر یافته است و به دلیل پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس و محدودیت‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده، برگزاری تمام جشن‌ها و مراسمات با حضور مردم لغو شده است.

البته باید بدانیم که شادی کردن و مراسم گرفتن در اعیاد مذهبی عملی زیبا و پسندیده بوده اما نیکوتر آن است که در مورد بزرگی آن عید بیندیشیم. چنانکه حضرت امام خمینی(ره) در مورد درست زنده نگه داشتن عید سعید غدیرخم فردموده‌اند: «زنده نگه داشتن این عید، نه برای این است که چراغانی، قصیده خوانی و مداحی بشود. اینها خوب است؛ اما مسئله این نیست. مسئله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید تبعیت کنیم. به ما یاد بدهند که غدیر، منحصر به آن زمان نیست؛ غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است، باید روش ملت ها و دست‌اندرکاران باشد.»

بسیاری از هیأت‌های مذهبی برای بزرگداشت عید غدیرخم برنامه‌های متنوعی غیر از جشن‌های مردمی، تدارک دیده‌اند و اینکه برگزاری مراسمات جشن در شرایط فعلی امکان پذیر نیست، باعث نشده تا عید بزرگ ولایت فراموش شود بلکه جوانان ولایی و پیرو مکتب امیرالمؤمنین(ع) با ابتکارات خلاقانه خود بیش از گذشته به تبیین اهمیت این روز باعظمت می‌پردازند.

امیرحسین فرهادی رابط فرهنگی این هیأت با اشاره به جشن‌های مردمی در سال‌های گذشته می‌گوید: برای امسال برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که در راستای دستورالعمل‌های بهداشتی باشد و برای این منظور سه پویش راه انداخته‌ایم.روضه انصارالزهرا(س) یکی از این هیأت‌ها در شرق تهران است که هرساله در روز عید غدیر با برپایی موکب در خیابان سی متری اول اوقاف به اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازند اما امسال برنامه‌های خود را قدری تغییر داده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: اولین برنامه، پویش «شاه بیت‌های علوی» است که با هدف معرفی سخنان امیرالمؤمنین(ع) و با شعار «به نام علی ابوتراب از خاک باش» در ایام دهه ولایت برگزار می‌شود که در این برنامه هر فردی تک بیت یا جمله‌ای در مورد حضرت علی(ع) می‌خواند و در فضای مجازی منتشر می‌کنیم.

رابط فرهنگی روضه انصارالزهرا(س) می‌افزاید: پویش «هر خانه یک مأذنه» صبح روز غدیر برگزار شد که مردم به صورت یکنواخت و در زمان مشخص از پنجره‌های منازل خود شعار «أشهَدُ أَنّ عَلیاً ولی‌َّالله» سر دادند.

فرهادی با اشاره به تأثیر سخنان امام علی(ع) در زندگی روزمره می‌گوید: شب عید حدود نیم ساعت برنامه برگزار که خادمان روضه انصارالزهرا(س) با لباس سفید یکدست دست نوشته‌هایی با متن‌هایی مانند «فقط به عشق علی راستگوتر باش» و «فقط به عشق علی مهربان‌تر باش» همراه با اجرای مداحی در میدان الغدیر شمیران نو حضور پیدا کردند و نزدیک اذان مغرب نیز نورافشانی اجرا شد.

وی به توزیع بسته‌های ارزاق در چندین مرحله اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: امروز حدود یکصد بسته ارزاق و کارت هدیه ۳۰۰ هزار تومانی در راستای اجرای رزمایش کمک مؤمنانه در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

رابط فرهنگی روضه انصارالزهرا(س) با اشاره به مشارکت هیأت‌های دیگر در پخت غذا تصریح می‌کند: روز عید غدیر بیش از ۱۲۰۰ پرس غذای گرم به همراه شیرینی بین خانواده‌ها توزیع می‌شود و در عصر روز عید نیز با کاروان شادی به اجرای برنامه‌های شاد می‌پردازیم.

فرهادی در پایان یادآور شد: پس از شیوع کرونا اقدامات جهادی زیادی زیادی از جمله ضدعفونی معابر، جهاد دوزندگی با ۴۰ چرخ در حسینیه برای دوخت ماسک، پویش هواتو دارم برای تخفیف از کسبه و کمک مؤمنانه برای همدلی و یاری رسانی به هموطنانمان انجام دادیم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/س

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه های جهادی عید غدیر برنامه ها عید غدیر هیأت ها روز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، بخشدار ممبی گفت: این گروه جهادی ۲۰ نفره با کمک اهالی بخش در قالب دو گروه  به ساخت این مسجد اقدام کردند.
عبدالصالح داستان افزود: این مسجد در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۲۰۰ متر مربع برای رفاه حال اهالی و استفاده گردشگران و مسافران در این منطقه احداث شد.
وی گفت: برای ساخت این مسجد بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
خوبپور فرمانده حوزه مقاومت بسیج بخش ممبی افزود: همه هزینه‌های ساخت مسجد از طریق کمک‌های مردمی و اعضای شرکت کننده در این اردوی جهادی تهیه شد.
فرمانده حوزه بسیج دانشگاه پیام نور یاسوج هدف اصلی این گروه را محرومیت زدایی از روستا‌ها و توسعه مناطق کمتر برخوردار عنوان کرد.
رستمی افزود: روستای دره بید از توابع بخش ممبی شهرستان بهمئی است .

دیگر خبرها

  • ساخت خانه بهداشت در روستای «کاشک» با کمک خیرین و گروه‌های جهادی
  • ساخت مسجد در روستای دره بید در بخش ممبی توسط گروه جهادی
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • اتفاق جدید در پویش‌ و جشن های نوروز و رمضان امسال | وقتی جشن‌های شهری با محوریت کودکان و نوجوانان برگزار می شود
  • جزییات پویش های شهرداری تهران در نوروز و ماه رمضان | وقتی جشن‌های بزرگ برای کودکان و نوجوانان برگزار شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ویژه خانواده و بانوان در البرز