Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@23:37:08 GMT

۱۷ عضو لویه جرگه به کرونا مبتلا هستند

تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۸۹۸۶۸۵

۱۷ عضو لویه جرگه به کرونا مبتلا هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، وزارت بهداشت افغانستان تأیید کرد که ۱۷ عضو «لویه جرگهٔ مشورتی صلح» در این کشور به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند.

نورالله ترکی؛ معاون سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که همۀ افراد مبتلا برای درمان به مراکز بهداشتی انتقال یافته‌اند.

در اولین روز برگزاری این نشست که با هدف تصمیم گیری درباره سرنوشت ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان تشکیل شده، از همۀ میهمانان پیش از حضور در این جرگه تست کرونا گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاست «لویه جرگهٔ مشورتیِ صلح» را عبدالله عبدالله برعهده دارد و بناست این گردهمایی بزرگ شنبه شب به کار خود پایان دهد.

در این جلسات که با سخنرانی محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان همراه بود، بیش از ۳۲۰۰ تن از شخصیت‌های مهم افغانستان شرکت دارند که ۷۲۰ تن از آنان را زنان تشکیل می‌دهند.

گروه طالبان، برگزاری لویه جرگه را پیش از گفتگوهای بین‌الافغانی «غیرقانونی» و ناموجه خوانده و مدعی شد که دولت افغانستان ممکن است از این لویه جرگه علیه برنامهٔ صلح استفاده کند.

کد خبر 4993621 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: لویی جرگه افغانستان ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا لبنان رژیم صهیونیستی عراق انفجار بیروت ویروس کرونا دونالد ترامپ عربستان سعودی ایران روسیه فلسطین حزب الله لبنان امارات متحده عربی سوریه لویه جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۸۹۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند

عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد طالبان در نشست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان گفت: دشمنان مردم افغانستان می‌خواهند یک افغانستان ضعیف و چندپارچه وجود داشته باشد.

وی افزود: ما وظیفه داریم یک افغانستان متحد و قوی را برای نسل‌های آینده خود به میراث بگذاریم؛ این مهمترین رسالت همه ماست.

 معاون وزارت اقتصاد طالبان پیش از این در یک گردهمایی در «غزنی» گفته بود مردم افغانستان از جنگ حمایت نمی‌کنند و حامی نظام اسلامی هستند.

نظری با اظهار اینکه طی 20 سال گذشته حضور نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان مردم مالک سرزمین خود نبودند، تاکید کرده بود: در حال حاضر این کشور آزاد و مستقل است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • دشمنان به دنبال افغانستان ضعیف و چندپارچه هستند
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان